Volkswagen Golf to najbardziej znany model jednej z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek na świecie. Na rynku jest nieprzerwanie od 1974 roku. W latach 2003-2008 Niemcy produkowali V generację tego samochodu, którą teraz można kupić na rynku wtórnym za całkiem przyzwoite pieniądze. Sprawdziliśmy, czy będzie to dobry wybór.
Używany Volkswagen Golf V i jego silniki - najlepsze niezmordowane 1.9 TDI
W VW Golfie V dostępne silniki benzynowe to podstawowe 1.4 (75 i 80 KM) oraz 1.6 (102 KM). Z bezpośrednim wtryskiem paliwa oznaczonym symbolem FSI występują wersje 1.4 (90 KM), 1.6 (115 KM) i 2.0 (150 KM). W końcowej fazie produkcji Volkswagen montował także jednostki turbodoładowane 1.4 TSI o mocy od 122 do 170 KM. Turbodiesle to 1.9 TDI (90 i 105 KM) oraz 2.0 TDI (140 i 170 KM). Wersje produkowane po 2005 roku w wielu przypadkach mają już filtr DPF.

Zdecydowanie najlepszy wybór to 1.9 TDI, który w większości wersji ma wyjściowo 105 KM. Zmieniając oprogramowanie komputera sterującego można jednak bardzo łatwo podnieść moc do ok. 130 KM. Taka usługa kosztuje ok. 800 zł, a jeśli silnik jest w dobrej kondycji, nie powinna znacząco wpłynąć na jego zużycie. W 1.9 TDI zastosowano układ paliwowy na pompowtryskiwaczach, które są lepsze niż np. w silnikach konkurencyjnego Forda Focusa, ale mimo tego tu także zdarzają się awarie. Przy dużych przebiegach zdarza się, że ich kanały wyrabiają się, a wówczas paliwo trafia do oleju, którego poziom regularnie rośnie.