
Następcę pierwszej Astry pokazano oficjalnie jesienią 1997 r., prezentując trzy wersje nadwoziowe. Zaproponowano wówczas trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi. Sedan dołączył do oferty wiosną 1999 r. Łącznie z zaprezentowanym później Coupe, zaprojektowanym i produkowanym we Włoszech przez słynną firmę Bertone, oraz kabrioletem – gama Astry obejmowała sześć rodzajów nadwozia i 20 różnych silników.
To jeden z czynników, który przesądził o ogromnej popularności kompaktowego Opla.

Kolejnymi była udana stylizacja, oparta na ostrych liniach, zdecydowana i dynamiczna oraz przestronne i dobrze wykończone wnętrze. Szczególnie cenne dla wielu użytkowników mogą okazać się obszerne bagażniki. Hatchbacki oferują 370/1180 l, kombi 480/1500 l a sedan 460/1230 l.
Doświadczenia zebrane w toku produkcji Astry I posłużyły do licznych poprawek. Ogromną zaletą Astry II było lepsze dopracowanie konstrukcji gwarantujące większą

niezawodność i trwałość. Zdecydowano się też na zastosowanie nowoczesnych technologii, na przykład w podwoziu. To również pierwszy samochód Opla produkowany z dwustronnie cynkowanych blach.
Nowoczesność konstrukcji sprawdziła się w codziennej eksploatacji. Samochód prowadzi się pewnie, ma precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce. Gorzej jest z zawieszeniem i stosunkowo twardymi fotelami, co przy naszych drogach może być mało komfortowe.
Silniki
Pierwszy zestaw silników obejmował benzynowe jednostki 1.2 16V (65 KM), 1.4 16V (90 KM), 1.6 (75 KM), 1.6 16V (101 KM), 1.8 16V (116 KM) i 2.0 16V (136 KM). Oferta objęła też turbodiesle -

1.7 TD (68 KM) oraz 2.0 16V (82 KM). Godne polecenia, benzynowe jednostki napędowe zaczynają się od 90-konnego 1.4 16V. Osoby z grubszym portfelem mogą zainteresować się wersjami Astry II produkowanymi od jesieni 2000 r. z nową gamą silnikową. Wtedy właśnie podniesiono moce niektórych benzynowych silników – 1.2 16V i 1.6 o 10 KM a 1.8 16V o 9 KM. W miejsce dwulitrówki zaproponowano 2.2 16V (147 KM). Nic nie zmieniło się w turbodieslach. Nadal oferowano trzy silniki – 1.7 DTI (75 KM), 2.0 16V TD (82 KM) i 2.0 16V DTI (101 KM).

Przełom w jednostkach wysokoprężnych nastąpił jesienią 2002 r., gdy pojawił się czterocylindrowy turbodiesel 1.7 CDTi o mocy 80 KM o dobrej dynamice i niskim zużyciu paliwa. Wraz z nim debiutował wysokoprężny 2.2 DTI (125 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Prawdziwym rarytasem, rzadko spotykanym w ogłoszeniach o sprzedaży, jest sportowa wersja OPC z silnikiem 2.0 16V o mocy 160 KM. Pojawiła się po raz pierwszy jesienią 1999 r.