Używana Dacia Duster II (2017-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków.
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków. Dacia
Dacia Duster to bez wątpienia jeden z najciekawszych modeli rumuńskiej marki, który z jednej strony jest ekonomiczny – w zakupie i eksploatacji – a z drugiej stara się być po prostu ciekawym autem dającym frajdę z jazdy np. w lekkim terenie. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się druga generacja Dacii Duster i czy warto ją kupić?

Spis treści

Używana Dacia Duster II. Nadwozie/wnętrze

Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla,
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków. Dacia

W wersji z napędem 4x4, niewielki Duster potrafi przewyższyć wiele samochodów terenowych, a co dopiero te udające auta terenowe miejskich crossoverów. Nawet wersje z napędem na przednią oś są w stanie pokonać większość miejskich bulwarówek, głównie dzięki odpowiednio dużemu prześwitowi - 217 mm. Przy tak imponujących właściwościach, wszystkie terenowe dodatki, nakładki, opcjonalne progi, itp. nie są tylko modnymi ozdobami, ale funkcjonalnymi elementami wyposażenia. Na tym również skupia się stylistyka Dustera – jest surowa, prosta, niewiele w niej ozdobników, ale właśnie to czyni to auto po prostu fajnym! Na rynku akcesoryjnym znajdziemy sporo dodatków i jeśli ktoś chce, może zmienić „cywilną” Dacię w ciekawe auto o charakterze rajdówki, przeprawówki itp.

Warto również porównać pierwszą i drugą generację Dacii Duster. Znajduje się mnóstwo podobieństw w ich wyglądzie, a charakterystyczne kształty i linie, takie jak okna, nadkola, przedni i tylny pas, są prawie identyczne. To pokazuje, że Dacia poszła w ślady innych producentów, takich jak Volkswagen, który doceniając sukces Golfa i popularność stylistyki tego modelu, jedynie doskonali kolejne generacje, oferując subtelne, ale unowocześnione zmiany. Czy to jest złe? Moim zdaniem - nie. Duster prezentuje się bardzo dobrze, ma odpowiednie proporcje, nie posiada żadnych dziwnych elementów i wygląda po prostu świetnie. Jeszcze kilka lat temu określenie "fajny" w odniesieniu do Dacii byłoby nieprawdziwe, ale trudno ocenić opisywany model inaczej. Kierowcy uwielbiają ten samochód i choć można mieć pewne zastrzeżenia co do jakości czy stylu wnętrza, trudno oceniać ten samochód w negatywny sposób. Dacia Duster II mierzy 4341 mm długości, 1804 mm szerokości i 1626 mm wysokości (w wersji 4x4 - 1617 mm). Rozstaw osi wynosi 2674 mm. A jak prezentuje się wnętrze?

Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla,
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków. Dacia

W wielkim skrócie - jest niezwykle proste i dość surowe, ale w niektórych miejscach dodano przyjemne akcenty, które nadają mu pewien urok. Ta prawdziwa, terenowa charakterystyka na zewnątrz i praktyczne właściwości terenowe w przypadku wersji 4x4, w połączeniu ze spartańskim, plastikowym wnętrzem, idealnie się uzupełniają. Oczywiście, wokół znajdują się twarde plastiki o przeciętnej jakości, ale są one dobrze spasowane i nie wydają nadmiernych dźwięków podczas użytkowania. Boczki drzwi, górna część deski rozdzielczej, okolice nawiewów, ekranów, panelu klimatyzacji - wszędzie spotkamy się z twardym i dość słabej jakości tworzywem. Ale czy możemy mieć zastrzeżenia do tego w przypadku Dacii? Moim zdaniem - nie.

Najważniejsze są ergonomia i funkcjonalność, a te cechy są na wysokim poziomie. Panel sterowania, znany z wielu modeli Renault, prezentuje się dobrze, jest czytelny i bardzo wygodny w obsłudze. Poniżej znajduje się półka na telefon, opcjonalnie można dostać podłokietnik przy fotelu kierowcy. Wyżej, w wersji przed liftingiem (do 2020 roku), znajduje się niewielki ekran z bardzo prostym systemem infotainment. Charakterystycznym elementem są okrągłe nawiewy. Po liftingu ekran systemu jest większy, dodano również porty USB. Pod fotelami znajdują się praktyczne szuflady, a same fotele są zaskakująco wygodne i nie męczą nawet podczas długiej podróży. Tylne siedzenia są wystarczające, a niski tunel środkowy nie przeszkadza pasażerowi siedzącemu pośrodku. Bagażnik jest pojemny i bardzo praktyczny, chociaż widać w nim pewne oszczędności. Brakuje regulowanej podłogi, a ta dostępna jest dość słabej jakości. Po złożeniu oparć napotykamy wysoki próg. Pozytywem są dwa haczyki i pojemność bagażnika - 445/1478 litrów. Jeśli ktoś nie oczekuje luksusowych gadżetów i dodatków typowych dla modeli Skody czy Volkswagena, nie powinien mieć zastrzeżeń do bagażnika, który rekompensuje to przyzwoitą przestrzenią i regularnymi kształtami.

Używana Dacia Duster II. Silniki/układ napędowy

Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla,
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków. Dacia

Podstawą oferty Dacii Duster były silniki 1.0 TCe o mocy 90 lub 100 KM, dostępne również w wersji z fabryczną instalacją LPG. Na początku dostępne były także silniki 1.2 TCe o mocy 125 KM oraz 1.3 TCe o mocy 150 KM. Silnik o większej mocy dysponował momentem obrotowym 250 Nm i w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną oraz napędem na cztery koła, sprawiał, że Dacia Duster stawała się interesującym, dynamicznym i bardzo sprawny w terenie samochodem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 196 km/h. Średnie spalanie wynosiło około 7,6 l/100 km. W ofercie można było również znaleźć silnik 1.6 SCe o mocy 115 KM, z opcjonalną instalacją LPG. Po modernizacji w 2020 roku, w ofercie pozostały tylko silniki 1.0 TCe o mocy 90 KM, również w wersji 100-konnej z LPG, oraz silniki 1.3 TCe o mocach 130 i 150 KM.
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, na początku oferty był dostępny silnik 1.5 dCi (lub Blue dCi) o mocach 90, 95, 110 lub 115 KM, w zależności od wersji i rocznika. Po modernizacji w ofercie pozostał tylko silnik o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Również tutaj dostępna była opcja napędu na cztery koła, co sprawiało, że samochód nie tylko był ekonomiczny, ale także bardzo wszechstronny. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało bardzo przyzwoite 10,2 sekundy, prędkość maksymalna przekraczała 180 km/h, a średnie spalanie wynosiło poniżej 5 l/100 km.

Używana Dacia Duster II. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla,
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków. Dacia

Mimo że Dacia jest znana jako marka o niższej cenie i reputacji, nie oznacza to automatycznie, że wiąże się z nią wiele problemów i kłopotów. Rzeczywiście, pewne problemy z jakością wykonania, spasowaniem i materiałami mogą być istotne dla niektórych osób, ale pod względem mechaniki jest to proste i dość niezawodne auto. Warto jednak dokładnie sprawdzić egzemplarze z wczesnej produkcji, ponieważ niektóre z nich mogły mieć problemy z pojawianiem się rdzy, szczególnie na elementach podwozia. Pierwsza generacja Dacii Duster miała wiele problemów, ale druga generacja, podobnie jak nowsze modele Sandero czy Logan, jest bardzo wytrzymała i niezawodna. Faktycznie, według wielu rankingów są to jedne z najbardziej niezawodnych samochodów w swojej klasie. To nie jest przesada, biorąc pod uwagę fakt, że Dacia Duster regularnie zajmuje wysokie pozycje w rankingach sprzedaży. Na co warto zwrócić uwagę? Ważne jest dokładne sprawdzenie czy dywaniki i podłoga pod nimi nie są wilgotne, ponieważ czasami występowały problemy z nieszczelnymi grodziami i/lub źle zamontowanymi uszczelkami drzwi. Takie problemy mogą prowadzić do poważnych problemów z korodującą podłogą. W wielu przypadkach stelaże przednich siedzeń okazały się problematyczne, szczególnie dla osób o większej wadze, gdyż zaczęły trzeszczeć dosyć szybko.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 430 ogłoszeń dotyczących Dacii Duster II. Przykładowo egzemplarz z 2017 roku w odmianie Comfort, z silnikiem 1.5 dCi o mocy 115 KM z napędem na cztery koła i przebiegiem 115 000 kilometrów to koszt około 60 000 złotych. Za 70 000 złotych kupimy odmianę z silnikiem 1.6 SCe, niezłym wyposażeniem i przebiegiem 46 000 kilometrów.

Używana Dacia Duster II. Podsumowanie

Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla,
Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków. Dacia

Dacia Duster II to niemal kwintesencja samochodu w jego prostocie i minimalistycznym stylu. Jest opcjonalny napęd na cztery koła, oszczędny silnik Diesla, wystarczające wyposażenie, przestrzeń i niezawodność, a wszystko to w rozsądnej cenie. Nie znajdziemy tu zbyt wiele komfortu czy prestiżu, ale solidność i bezproblemowość wynagrodzi większość braków.

Używana Dacia Duster II zalety:

  • ciekawa, surowa i pozbawiona zbędnych upiększeń stylistyka;
  • nudne i plastikowe, ale solidne i proste w utrzymaniu wnętrze;
  • wystarczający wybór silników, które są dynamiczne i oszczędne;
  • w wersji z napędem na cztery koła można liczyć na niezłe właściwości terenowe;
  • po liftingu można znaleźć całkiem nieźle wyposażone egzemplarze.

Używana Dacia Duster II wady:

  • bazowe silniki są nieco zbyt słabe;
  • wnętrze jest smutne i jeśli będzie zaniedbane, trudno będzie je odnowić;
  • lepiej unikać bazowych i mocno zmęczonych egzemplarzy.

Używana Dacia Duster II opinie

Krzysztof z Zalesia
Jestem właścicielem Dacii Duster drugiej generacji od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Auto jest niezawodne i solidne. Pomimo prostego wnętrza, jest funkcjonalne i ergonomiczne. Napęd 4x4 daje mi pewność na trudniejszych nawierzchniach, a silnik 1.5 dCi zapewnia wystarczającą moc i oszczędność paliwa. Jest to świetne auto w przystępnej cenie.
Patryk z Wejherowa
Dacia Duster drugiej generacji to solidne i niezawodne auto. Przesiadłem się z dużo droższej marki i byłem pozytywnie zaskoczony jakością wykonania i komfortem jazdy. Choć wnętrze jest proste, jest funkcjonalne i przestronne. Silnik 1.3 TCe oferuje wystarczającą moc, a niskie koszty eksploatacji są dużym plusem. Polecam Duster wszystkim, którzy szukają praktycznego i solidnego SUV-a.
Kamil z Gliwic
Dacia Duster drugiej generacji to przyzwoite auto w przystępnej cenie. Jakość wykonania i materiały są średnie, ale biorąc pod uwagę cenę, można to wybaczyć. Silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM jest wystarczający do codziennej jazdy, ale trochę brakuje mu dynamiki na autostradzie. Napęd 4x4 sprawdza się dobrze w terenie. Ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony z Dacii Duster, ponieważ spełnia moje oczekiwania w przystępnej cenie.

Wybrane jednostki napędowe w Dacii Duster II:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

1.0 TCe

999 ccm

90 KM

160 Nm

166 km/h

13,1 s

6,3 l/100km

1.0 TCe LPG

999 ccm

100 KM

170 Nm

174 km/h

13 s

5,9 l/100km

1.2 TCe

1197 ccm

125 KM

205 Nm

177 km/h

10,4 s

6,2 l/100km

1.3 TCe

1332 ccm

130 KM

240 Nm

193 km/h

10,6 s

6,2 l/100km

1.3 TCe

1332 ccm

150 KM

250 Nm

198 km/h

10,4 s

6,8 l/100km

1.5 dCi

1461 ccm

90 KM

200 Nm

158 km/h

13,8 s

4,4 l/100km

1.5 dCi

1461 ccm

115 KM

260 Nm

183 km/h

10,2 s

4,8 l/100km

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty