Toyota. Nowa globalna platforma TNGA

(mm/ip)
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota
W styczniu zadebiutuje w salonach czwarta generacja Priusa, a wraz z nim platforma TNGA. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu.
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota

Toyota New global Architecture (TNGA) to nowa filozofia produkcji, która wprowadza radykalne zmiany do systemu produkcji Toyoty, obejmując proces projektowania i wytwarzania samochodów, nową konstrukcję fabryk oraz wiele na nowo opracowanych części, w tym modułowych platform i napędów. Toyota planuje wprowadzić na rynek 5 platform różnych wielkości, na których zbuduje następne generacje wszystkich swoich modeli.

Nowa platforma pozwoliła zwiększyć sztywność nadwozia o 60% w stosunku do poprzedniego modelu. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu technologii zgrzewania laserowego do łączenia elementów. Pozwala ona zmniejszyć odległości między punktami zgrzewania, a tym samym uzyskać większą liczbę zgrzewów. Na wzrost sztywności nadwozia wpłynęło także wprowadzenie do jego ramy struktur pierścieniowych, zastosowanie klejenia oraz większe wykorzystanie tłoczonych na gorąco blach z wysokowytrzymałej stali, której ilość wzrosła z 3% w poprzednim modelu do 19% w aktualnym. Efektem wzmocnienia nadwozia jest wzrost bezpieczeństwa zderzeniowego – nowy Prius spełnia najostrzejsze wymagania Toyota Global Outstanding Assessment.

Zobacz także: Losowanie grup Euro 2016 bez Michela Platiniego

Platforma TNGA pozwoliła obniżyć maskę silnika i linię okien, poprawiając zarówno widoczność z kabiny, jak i sylwetkę oraz aerodynamikę samochodu. O 59 mm niżej umiejscowione są także siedziska foteli. W połączeniu z bardziej optymalnie umiejscowionymi pedałami i kierownicą zapewniło to bardziej naturalną, pozwalającą uniknąć zmęczenia pozycję w fotelu. Elementy napędu hybrydowego są mniejsze i lżejsze, co pozwoliło je lepiej rozmieścić w samochodzie i obniżyć środek ciężkości.

Dla Priusa czwartej generacji opracowano zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół, poprawiające z jednej strony stabilność pojazdu i precyzję prowadzenia, a z drugiej komfort jazdy, dzięki lepszemu tłumieniu nierówności. Precyzyjniejsze prowadzenie Prius zawdzięcza także zastosowaniu nowego, sterowanego elektronicznie hydraulicznego systemu wspomagania hamulców, współdziałającego z systemem odzyskiwania energii z hamowania.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty