Toyota Land Cruiser. Tak wygląda i jest wyposażona nowa generacja

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Nowa generacja ma 4920 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1870 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2850 mm.
Nowa generacja ma 4920 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1870 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2850 mm. Toyota
Kolejna generacja Toyoty Land Cruiser powstała na platformie GA-F. Za napęd odpowiada 2,8-litrowy silnik wysokoprężny, ale na tym nie koniec nowości. Do gamy na początku 2025 roku dołączy zelektryfikowana wersja z 48-woltowym układem mild hybrid

Spis treści

Dziedzictwo Land Cruisera

1 sierpnia 1951 roku zaprezentowano Toyotę BJ, czyli model, który rozpoczął linię Land Cruisera. Krótko później auto potwierdziło swoje zdolności terenowe, wjeżdżając na szóstą stację na górze Fuji, czego nigdy wcześniej nie dokonał żaden inny samochód. Od tamtej pory Land Cruiser słynie jako auto, które sprawdzi się w każdych warunkach.

Toyota Land Cruiser to jeden z najpopularniejszych modeli w historii marki. Do tej pory sprzedano ponad 11,3 mln egzemplarzy* tej legendarnej terenówki w aż 170 krajach na świecie, co czyni z Land Cruisera auto globalne.

Nowa platforma GA-F

Nowy Land Cruiser zachował klasyczną konstrukcję na ramie i podobnie jak nieoferowany w Europie Zachodniej Land Cruiser 300 korzysta z zaadaptowanej platformy GA-F, które zwiększa jego terenowe możliwości.

W porównaniu z poprzednikiem sztywność ramy wzrosła o 50%, a łączna sztywność ramy i nadwozia o 30%. Dzięki tym zmianom auto jeszcze lepiej się prowadzi w zakrętach. Poprawiono również ustawienia bazowego zawieszenia w celu zwiększenia zakresu jego pracy w płaszczyźnie góra-dół, co ma kluczowe znaczenie w trakcie jazdy terenowej, gdy co najmniej jedno z kół traci kontakt z podłożem.

Nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy

Nowa Toyota Land Cruiser będzie pierwszą generacją w historii modelu, w której zastosowano elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Dzięki temu autem będzie łatwiej manewrować, jego prowadzenie będzie bardziej płynne i bezpośrednie, a producent przekonuje, że w trakcie jazdy po nierównościach kierowca nie odczuje tego aż tak bardzo na kole kierownicy. Wprowadzenie elektrycznego wspomagania kierownicy pozwala także na zastosowanie asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), który jest częścią pakietu Toyota Safety Sense.

System Rozłączania Przedniego Stabilizatora (SDM) – po raz pierwszy w Toyocie
Nowy Land Cruiser zyskuje dodatkowe możliwości terenowe dzięki możliwości odłączania przedniego drążka stabilizatora. Technologia SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism), zastosowana po raz pierwszy w samochodzie Toyoty, umożliwia kierowcy zmianę stanu stabilizatora za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Dzięki temu nowy Land Cruiser ma lepsze właściwości jezdne w terenie oraz większy komfort podczas jazdy.

System Multi-Terrain Monitor w nowym Land Cruiserze zyskał kamery oraz ekran w jakości HD, dzięki czemu kierowca jeszcze lepiej widzi, co znajduje się wokół samochodu oraz pod nim. System zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu (Multi-Terrain Select) został ulepszony i automatycznie dopasowuje osiągi do warunków na trasie.

Nowe napęd w Toyocie Land Cruiser

Nowa Toyota Land Cruiser zadebiutuje z turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2,8 l, który zapewnia odpowiedni balans pomiędzy osiągami a niskim zużyciem paliwa. Silnik osiąga moc 204 KM/150 kW i został połączony z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią Direct Shift. Ta kombinacja pozwala pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Na początku 2025 roku do gamy dołączy zelektryfikowany napęd, który łączy efektywność jednostki 2,8 l z 48-woltowym układem mild hybrid.

Design nowego Land Cruisera

Nowa generacja terenowej ikony ma masywny wygląd, co może być interpretowane jako „powrót do korzeni”, a przy tym celem było stworzenie jak najbardziej praktycznego nadwozia. W jeździe po bezdrożach pomocne okażą się krótkie zwisy, ścięte narożniki oraz zwężona dolna część nadwozia, a wiele elementów zostało zaprojektowanych tak, by były łatwe do wymiany w razie uszkodzenia.

Z boku uwagę zwraca klasyczna sylwetkę Land Cruisera z mocno podkreślonymi poziomymi liniami. Nowa generacja ma 4920 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1870 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2850 mm.

Kabina dostępna będzie w pięcio- lub siedmiomiejscowej wersji. Wnętrze jest solidne i funkcjonalne, co podkreśla deska rozdzielcza z horyzontalnym układem przycisków i przełączników, z których łatwo korzystać także w trakcie jazdy w terenie.

Nisko osadzona maska, na nowo zaprojektowana deska rozdzielcza oraz obniżona linia szyb z większymi oknami bocznymi znacząco poprawiły widoczność kierowcy we wszystkich kierunkach.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Toyota Land Cruiser będzie korzystać z najnowszych systemów wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym z najnowszej generacji Toyota Safety Sense.

Land Cruiser First Edition

Specjalne z myślą o europejskim rynku powstanie limitowana wersja nowej Toyoty Land Cruiser – First Edition, w liczbie zaledwie 3000 egzemplarzy. Samochód będzie można zamówić tylko podczas pierwszego etapu przedsprzedaży, która ruszy w październiku.

Toyota Land Cruiser First Edition w szczególny sposób uhonoruje dziedzictwo tego modelu oraz jego terenowy charakter. Tę wersję wyróżniać będą klasyczne, okrągłe reflektory, a auto będzie można zamówić z dwukolorowym malowaniem nadwozia z lakierami Sand lub Smoky Blue.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty