Używany Peugeot 208 II (2019-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji.
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji. Peugeot
Obecna, druga już generacja Peugeota 208 zadebiutowała w 2019 roku, jednakże nadal wygląda jakby niedawno opuściła deski kreślarskie. Samochód ten wyróżnia się doskonałym designem, dynamicznym charakterem oraz nowoczesnym wnętrzem. Jakie są opinie na jego temat i czy warto rozważyć zakup tego modelu?

Spis treści

Używany Peugeot 208 II. Nadwozie/wnętrze

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji. Peugeot

Peugeot 208 II to małe, zwinne auto o niezwykle ciekawym charakterze, a w odpowiedniej konfiguracji zachwyca rewelacyjną stylistyką. Aby podkreślić liczne ciekawostki i detale stylistyczne, wystarczy wybrać interesujący kolor, na przykład czerwony, niebieski lub żółty. Jeśli dodatkowo wybierzemy wersję GT Line (lub GT, w zależności od rocznika), z czarnymi wstawkami przy nadkolach i przede wszystkim LED-owymi światłami zarówno z przodu, jak i z tyłu, otrzymujemy samochód miejski, który przyciąga wzrok mimo swoich niewielkich rozmiarów. Przednie światła w kształcie "kłów" nadają pojazdowi agresywny wygląd, a duży grill z drobnymi zdobieniami, logo w postaci lwa oraz nazwa modelu umieszczone wyżej robią wrażenie i budzą zainteresowanie.

Linia boczna z delikatnymi przetłoczeniami i wspomnianymi czarnymi nadkolami w topowych wersjach prezentuje się równie atrakcyjnie. Z tyłu znajduje się kolejne interesujące rozwiązanie - czarna listwa, która łączy LED-owe lampy z unikalną sygnaturą świetlną. Zauważalna jest również czarna wstawka w zderzaku, przypominająca dyfuzor. Cała stylistyka prezentuje się doskonale, choć w bazowych wersjach z mniejszymi felgami i szarym lub białym lakierem wszystkie interesujące elementy są nieco stonowane. Wymiary Peugeota 208 II to 4055 mm długości, 1765 mm szerokości i 1430 mm wysokości, a rozstaw osi to 2540 mm. A co znajdziemy w środku?

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji. Peugeot

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że wnętrze Peugeota 208 wywołuje pewne zdziwienie. Rzeczywiście, wyświetlacz z prędkościomierzem i obrotomierzem został umieszczony w taki sposób, że można go obserwować znad kierownicy, a nie przez nią. Na początku może być to problematyczne, gdyż przyzwyczajeni jesteśmy do tradycyjnej pozycji i próba dostosowania kierownicy "po staremu", aby zegary były widoczne przez wieniec, nie ma sensu. Kierownica jest niewielka i ma specyficzny kształt, co powoduje ograniczony widok przez nią. Początkowo może to być dziwne i irytujące, ale już po przejechaniu kilku kilometrów można się do tego przyzwyczaić. Zdecydowanie polecam przeprowadzić jazdę próbną modelem 208, najlepiej w zalecanej pozycji dla tego modelu. Może się okazać, że szybko zrozumiemy, o co chodzi, lub odwrotnie - wcale nie przekonamy się do takiego rozwiązania.

W przestrzeni przedniej jest dużo miejsca, co jest pozytywną cechą. Niestety, z tyłu jest nieco ciaśniej niż w przypadku głównych konkurentów 208. Zastosowane materiały sprawiają, że wnętrze wydaje się ekskluzywne i pasuje do małych samochodów premium, takich jak Audi A1 czy BMW Serii 1, a nie do tańszych odpowiedników. Brak fizycznych przycisków dla większości drugorzędnych elementów sterujących oznacza, że konieczne jest korzystanie z ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego w celu dostosowania takich parametrów jak temperatura klimatyzacji. Sam system informacyjno-rozrywkowy jest dość przeciętny, oferując niewiele funkcji i mało intuicyjne menu, ale łączność z Android Auto oraz Apple CarPlay w większości przypadków rozwiązuje ten problem. A walor praktyczny?

Bagażnik nie jest tak pojemny jak w przypadku Seata Ibizy czy Volkswagena Polo, ale nadal jest w stanie pomieścić kilka walizek podręcznych. Jego pojemność wynosi 311 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy wzrasta do 1106 litrów.

Używany Peugeot 208 II. Silniki/układ napędowy

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji. Peugeot

Oferta silnikowa Peugeota 208 nie jest obszerna, ale obejmuje wystarczające dla tego modelu jednostki napędowe. Bazowa wersja z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 75 KM może być nieco za słaba, jeśli planujemy jeździć poza miastem z pasażerami na pokładzie, ale już wersja o mocy 100 KM, z momentem obrotowym wynoszącym 205 Nm, powinna sprostać większości wymagań. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h przy średnim zużyciu paliwa około 5,6 l/100 km. Topowa wersja o mocy 130 KM i momencie obrotowym 230 Nm jest propozycją dla wymagających kierowców, którzy lubią dynamiczną jazdę. Sprint do setki zajmuje przyzwoite 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Średnie spalanie jest nieznacznie wyższe i wynosi około 5,7 l/100 km.

Alternatywą jest silnik Diesla tj. 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Sprawdza się doskonale na dłuższych trasach i rekompensuje ewentualne niedostatki w kulturze pracy oraz problemy z filtrem DPF bardzo niskim spalaniem - w trasie można zejść poniżej 4 l/100 km. Osiągi są również przyzwoite, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nieco ponad 10 sekund.

Dla osób, które zamierzają poruszać się głównie w obrębie miasta i traktują Peugeota 208 jako samochód miejski, dostępna jest wersja e-208 z napędem elektrycznym. Wyposażona w silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zapewnia imponujące przyspieszenia w warunkach miejskich. Sprint do setki odbywa się w zaledwie 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Zasięg w warunkach miejskich powinien przekroczyć 300 km, co jest wartością akceptowalną dla segmentu B.

Używany Peugeot 208 II. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji. Peugeot

Przed dokonaniem zakupu warto pamiętać o kilku standardowych kwestiach, które powinny być uwzględnione przez potencjalnego nabywcę auta z segmentu B. Przede wszystkim należy dokładnie obejrzeć nadwozie pod kątem ewentualnych uszkodzeń, wgnieceń, niefachowych napraw lub zatuszowanych śladów kolizji. Ze względu na charakter auta miejskiego, można oczekiwać drobnych uszkodzeń lakierniczych i porysowanych felg, jednakże nie należy akceptować znacznych ubytków, które mogą kryć poważniejsze problemy, takie jak uszkodzone zawieszenie czy krzywe felgi. Poza tym warto pamiętać o tym, że system info-rozrywki jest bardzo prosty i ograniczony, więc szukający gadżetów i licznych funkcji multimedialnych, raczej będą rozczarowani.

W dniu publikacji na popularnym serwisie aukcyjnym umieszczonych było około 115 ogłoszeń dotyczących używanego Peugeota 208 II. Przykładowo egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM z przebiegiem 35 000 kilometrów to koszt około 60 000 złotych. Za około 92 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM i przebiegiem 32 000 kilometrów.

Używany Peugeot 208 II. Podsumowanie

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji. Peugeot

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę auta miejskiego, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Peugeot 208 II. Mimo że pozycja za kierownicą jest specyficzna i może nie przypaść do gustu każdemu, funkcjonalność i ergonomia są na najwyższym poziomie. Silniki są zarówno oszczędne, jak i oferują wystarczającą dynamikę w wersjach o mocy od 100 KM. Jednak, jeśli ktoś poszukuje przestronności i sportowych emocji, konieczne będzie poszukiwanie u konkurencji.

Używany Peugeot 208 II zalety:

  • świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia (np. GT Line);
  • bardzo dobrze wykonane i ciekawie zaprojektowane wnętrze;
  • wystarczający wybór silników, które są dynamiczne i oszczędne;
  • dostępna wersja z silnikiem Diesla i elektryczna;
  • auto, które z pewnością pozwoli wyróżnić się z tłumu.

Używany Peugeot 208 II wady:

  • bazowy silnik o mocy 75 KM jest trochę zbyt ospały;
  • wnętrze jest ciekawe, ale niektórych może przytłaczać;
  • trochę ciasne (w porównaniu do konkurencji) wnętrze, szczególnie z tyłu.

Używany Peugeot 208 II opinie:

Peugeot 208 II to niesamowite auto miejskie! Jego wyrazisty design i dynamiczny charakter zwracają uwagę na drodze. Wnętrze jest eleganckie i nowoczesne, chociaż trochę nietypowe pod względem pozycji za kierownicą. Silnik o mocy 100 KM zapewnia wystarczającą dynamikę, a jednocześnie jest ekonomiczny. Jestem bardzo zadowolony z mojego Peugeota 208!
Wojciech z Gliwic

Mam Peugeota 208 II od kilku miesięcy i jestem zachwycony. Jazda tym autem sprawia mi dużo radości, a jego zwrotność i łatwość manewrowania sprawiają, że poruszanie się po mieście jest przyjemne. Wnętrze jest stylowe i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Silnik o mocy 130 KM zapewnia wystarczającą dynamikę, a jednocześnie jest oszczędny.
Krystian z Władysławowa

Peugeot 208 II to moje pierwsze auto i nie mogłem być bardziej zadowolony. Jego nowoczesny design i nietypowy wygląd przyciągają spojrzenia na ulicy. Wnętrze jest komfortowe i przestronne, choć pozycja za kierownicą może być trochę nietypowa. Silnik o mocy 75 KM spełnia moje potrzeby w mieście, ale czasami brakuje mi trochę większej dynamiki na otwartych drogach. Ogólnie rzecz biorąc, Peugeot 208 II to świetne auto miejskie, które polecam każdemu.
Patryk z Giżycka

Wybrane jednostki napędowe w Peugeot 208 II:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.2 PureTech

1199 ccm

75 KM

118 Nm

174 km/h

13,2 s

5,5 l/100km

124 g/km

1.2 PureTech

1199 ccm

100 KM

205 Nm

188 km/h

9,9 s

5,6 l/100km

127 g/km

1.2 PureTech

1199 ccm

130 KM

230 Nm

208 km/h

8,7 s

5,7 l/100km

129 g/km

1.5 BlueHDi

1499 ccm

102 KM

250 Nm

188 km/h

10,2 s

4,2 l/100km

111 g/km

elektr. (e-208)

50 kWh

136 KM

260 Nm

150 km/h

8,1 s

16,1 kWh/100km

0 g/km

Motoshow w Piotrkowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie