Toyota Camry. Debiut ósmej generacji

(ip)
Toyota Camry Wraz z 8. generacją Camry zadebiutowała wersja wyścigowa modelu, która wystartuje w sezonie 2017 serii Monster Energy NASCAR Cup. Samochód powstał we współpracy Toyota Racing Development (TRD), Joe Gibbs Racing i Furniture Row Racing. W ubiegłym roku Toyota zdobyła mistrzostwo producentów, a rok wcześniej Kyle Busch wygrał dla tej marki mistrzostwo kierowców.Fot. Toyota
Toyota Camry Wraz z 8. generacją Camry zadebiutowała wersja wyścigowa modelu, która wystartuje w sezonie 2017 serii Monster Energy NASCAR Cup. Samochód powstał we współpracy Toyota Racing Development (TRD), Joe Gibbs Racing i Furniture Row Racing. W ubiegłym roku Toyota zdobyła mistrzostwo producentów, a rok wcześniej Kyle Busch wygrał dla tej marki mistrzostwo kierowców.Fot. Toyota
Udostępnij:
Na targach NAIAS w Detroit zadebiutowała 8. generacja Toyoty Camry, najpopularniejszego samochodu w USA. Toyota zbudowała nowy model swojego bestsellera na platformie GA-K z rodziny TNGA. Jest to już trzeci model po Priusie 4. generacji i crossoverze C-HR zbudowany w nowej architekturze.

Sportowy design

Nowa Camry ma odważniejszy design, niższy profil i bardziej sportowy charakter dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości. Samochód otrzymał także nowe silniki i przekładnie oraz kolejną generację napędu hybrydowego. Jak zapewnia producent, auto prowadzi się pewniej i bardziej dynamicznie i jednocześnie zachowuje bardzo wysoką jakość i trwałość, którym zawdzięcza ogromną popularność wśród amerykańskich klientów.

Wsparcie dla kierowcy

Nowy model ma większy o 5 cm rozstaw osi, o 2,5 cm niższą linię dachu, jest szerszy i bardziej zwarty. Nowa platforma pozwoliła obniżyć środek ciężkości oraz tak zamontować silnik, aby można było maskę umiejscowić niżej o 4 cm. Kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję za kierownicą i ma lepszą widoczność z tyłu. Ponadto dostaje wsparcie od systemów bezpieczeństwa czynnego korzystających z kamery i radaru w pakiecie Toyota Safety Sense P, na który składają się m.in. aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, funkcja zapobiegania zderzeniom z samochodami i pieszymi, asystent utrzymania pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Informacje z komputera wyświetlane są na przedniej szybie na 10-calowym kolorowym wyświetlaczu Head-Up Display, 7-calowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami oraz 8-calowym ekranie dotykowym na konsoli centralnej, obsługującym także system multimedialny, nawigację oraz klimatyzację.

Napęd

Gama napędów obejmuje 3,5-litrowy silnik V6 z wtryskiem paliwa D-S4 oraz 2,5-litrowy silnik benzynowy nowej generacji, który może być sparowany z automatyczną 8-stopniową przekładnią Direct-Shift lub wchodzić w skład nowego napędu hybrydowego THS II.

4-cylindrowy silnik 2.5 o nazwie Dynamic Force Engine zbudowany w architekturze TNGA wykorzystuje najnowszy układ zmiennych faz rozrządu Variable Valve-Timing-intelligent Electric (VVT-iE). Współpracująca z nim skrzynia biegów Direct Shift-8AT także została opracowana zgodnie z koncepcją TNGA. Zmiana przełożeń odbywa się szybciej i bardziej precyzyjnie przy ograniczeniu strat energii.

Zestaw baterii został zmniejszony w takim stopniu, że można było go przenieść z bagażnika pod tylną kanapę, uzyskując znacznie więcej przestrzeni bagażowej. Nowa bezstopniowa przekładnia planetarna CVT oferuje sekwencyjną zmianę biegów w trybie Sport.

Nowy samochód mistrza NASCAR

Wraz z 8. generacją Camry zadebiutowała wersja wyścigowa modelu, która wystartuje w sezonie 2017 serii Monster Energy NASCAR Cup. Samochód powstał we współpracy Toyota Racing Development (TRD), Joe Gibbs Racing i Furniture Row Racing. W ubiegłym roku Toyota zdobyła mistrzostwo producentów, a rok wcześniej Kyle Busch wygrał dla tej marki mistrzostwo kierowców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie