Tor Poznań. Wyścigowe (i nie tylko) atrakcje w Poznaniu

Tomasz Szmandra
Jedyny taki tor w Polsce, istniejący w podpoznańskim Przeźmierowie od 1977 roku, trafił do kalendarza FIA ETRC obok tak znanych obiektów jak m.in.: Nürburgring, Hungaroring, Zolder, Jarama czy Le Mans. Wszystkie te tory gościły lub goszczą Formułę 1, wyścigi długodystansowe lub Moto GP.
Jedyny taki tor w Polsce, istniejący w podpoznańskim Przeźmierowie od 1977 roku, trafił do kalendarza FIA ETRC obok tak znanych obiektów jak m.in.: Nürburgring, Hungaroring, Zolder, Jarama czy Le Mans. Wszystkie te tory gościły lub goszczą Formułę 1, wyścigi długodystansowe lub Moto GP. Tomasz Szmandra
Miniony weekend spędziliśmy na Torze Poznań, na którym po raz pierwszy w historii rozegrano rundę mistrzostw Europy w wyścigach samochodów ciężarowych. Była więc okazja zobaczyć z bliska ekscytujące pojedynki 15. ponad pięciotonowych ciężarówek o mocy 1500 KM, które rozpędzają się do 160 km/h. Czwarta odsłona tegorocznej serii Goodyear FIA European Truck Racing Championship potwierdziła opinię, że jest to jedna z najbardziej widowiskowych motosportowych rozgrywek na Starym Kontynencie. Ale dla licznie zgromadzonej publiczności przez 3 dni trwania zawodów przygotowani nie tylko wyścigowe atrakcje.

Jedyny taki tor w Polsce, istniejący w podpoznańskim Przeźmierowie od 1977 roku, trafił do kalendarza FIA ETRC obok tak znanych obiektów jak m.in.: Nürburgring, Hungaroring, Zolder, Jarama czy Le Mans. Wszystkie te tory gościły lub goszczą Formułę 1, wyścigi długodystansowe lub Moto GP. A warto jeszcze dodać, że po raz pierwszy na tym obiekcie rozegrano wyścigi samochodowe rangi mistrzostw Europy. Jednak nie tylko pasjonujące pojedynki wyścigowych „potworów wagi ciężkiej” były atrakcją dla kibiców, którzy pierwszy letni weekend tego roku spędzili na Torze Poznań. W programie wyścigów były także zawody markowych kategorii Trofeo di Serie (Fiatów 500) oraz Suzuki Swift Cup Europe, natomiast producent opon, który jest głównym partnerem i wyłącznym dostawcą ogumienia do FIA European Truck Racing Championship, zaprezentował swój interaktywny show room. Można w nim było poznać aktualną ofertę firmy oraz najnowsze rozwiązania dla flot spod znaku Goodyear Total Mobility. Polska jest jednym z 15. krajów na trasie europejskiej kampanii Drive Results 2023.

Warto było odwiedzić także stoisko marki IVECO, która jest oficjalnym partnerem całej tegorocznej serii FIA ETRC, wspierając, zgodnie z deklarowanymi wartościami, dekarbonizację w tej dyscyplinie poprzez wystawienie do udziału w wyścigach niskoemisyjnych pojazdów ciężarowych. IVECO jest także tzw. Sponsorem Technicznym teamów: Hahn Racing, z sześciokrotnym mistrzem Europy w tej dyscyplinie, Jochenem Hahnem oraz Schwabentruck w którym startuje Steffi Halm, jedyna kobieta biorącą udział w tych wyścigach. Ciężarówki IVECO S-Way-R, używane przez te zespoły zasilane są paliwem HVO (uwodorniony olej roślinny), które zapewnia znakomite osiągi przy obniżonej emisji szkodliwych gazów. Przy okazji zawodów sportowych, IVECO Poland zaprezentowało szeroką gamę swoich pojazdów użytkowych zarówno lekkich, jak i ciężkich. Były wśród nich modele: S-Way zasilane LNG, Daily z pneumatycznym zawieszeniem Air-Pro, a także S-Way w kultowej wersji TurboStar. Na torze w Przeźmierowie po raz pierwszy w Polsce pokazano także lekki samochód dostawczy IVECO eDaily z napędem elektrycznym.

Więcej na temat tej arcyciekawej imprezy na Torze Poznań i podsumowanie rywalizacji sportowej w FIA ETRC zamieścimy na naszej stronie już wkrótce.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty