Szczegóły BMW X6 po liftingu

(pp/ip)
BMW X6 jest pierwszym w historii pojazdem typu Sport Activity Coupé. Po blisko 4 latach produkcji, bawarski producent postanowił odświeżyć ten model przeprowadzając pierwszy lifting.
Fot. BMW
Fot. BMW

Od premiery rynkowej w przeciągu trzech lat sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy pierwszego Sport Activity Coupé. Te wyniki przekroczyły nawet najśmielsze plany. Wysokie zapotrzebowanie na BMW X6 nadal utrzymuje się na światowych rynkach, co jest najlepszym potwierdzeniem sukcesu tej koncepcji pojazdu.  

Tym, co zwraca uwagę w poliftingowym modelu, to adaptacyjne reflektory LED. Standardowe światła przeciwmgielne zostały umieszczone w matowo wykończonej obudowie w górnej części wlotów powietrza. Ich wyższe i bardziej centralne położenie podkreśla szerokość pojazdu. Z kolei trójwymiarowo wymodelowana rama i na nowo zaprojektowany, pochylony ku dołowi grill, wyróżnia ten model BMW. Kąt pochylenia kratek atrapy

Fot. BMW
Fot. BMW

chłodnicy jest połączony z dolną linią reflektorów, tworząc tym samym dodatkową linię poziomą. Nowe BMW X6 jest pierwszym pojazdem w segmencie SUV-ów, który oferuje w opcji adaptacyjne reflektory LED, jako alternatywę do podwójnych świateł ksenonowych. Ich jasne, białe światło zapewnia optymalną widoczność, podczas gdy ich wygląd reprezentuje nowa interpretacja podwójnych, okrągłych pierścieni świetlnych, stanowiących odrębny akcent marki.

Trójwymiarowo ukształtowane pierścienie świetlne adaptacyjnych reflektorów LED są spłaszczone na górze i dole. Sąsiadują one w górnym rogu ze światłami akcentowymi zasilanymi LED. Źródłem światła dla świateł mijania i drogowych są z kolei diody LED umieszczone na poprzeczce w środku reflektora. W nowym BMW X6 adaptacyjne reflektory LED są dostępne w wyposażeniu standardowym.

Fot. BMW
Fot. BMW

Dzięki nowo zaprojektowanym światłom tylnym z technologią LED, masywnie ukształtowana tylna część pojazdu nowego BMW X6 jeszcze bardziej podkreśla jego stylistykę. Światła tylne składają się teraz z dwóch części zasilanych LED. Są one charakterystycznym elementem nocnego wyglądu pojazdu tej marki, tworząc łunę światła. Horyzontalne, obszerne rozmieszczenie świateł podkreśla zarówno szerokość pojazdu jak i płynne przejście pomiędzy jego bokiem a tyłem.   

Gama lakierów nowego BMW X6 składa się z dwóch kolorów niemetalizowanych i ośmiu metalizowanych, obejmujących Marrakech Brown metallic, Orion Silver metallic i Midnight Blue metallic. Standardowa gama wyposażenia BMW X6 obejmuje również 19-calowe obręcze ze stopów lekkich. W 8-cylindrowym modelu BMW X6 xDrive 50i towarzyszą im nowe, dwukolorowe obręcze w stylistyce Double Spoke. Wybór obręczy ze stopów

Fot. BMW
Fot. BMW

lekkich dostępnych w opcji jest uzupełniony 20-calowymi, dwukolorowymi obręczami w wersji Y-spoke. Opcjonalnie dla wszystkich wersji BMW X6 dostępna jest pokrywa bagażnika z mocno ukształtowaną częścią nad komorą silnika, która dodatkowo podkreśla atletyczny wygląd Sports Activity Coupé.

Standardowa tapicerka Nevada jest teraz dostępna w kolorze Vermilion Red. Poszerzono gamą ekskluzywnej opcja skóry nappa, która teraz dostępna jest w kolorach Black i Ebony White. Nowe BMW X6 oferowany jest w standardzie z czterema siedzeniami. Kanapa dostępna jest również w opcji z trzema siedzeniami. Pojemność bagażnika w Sports Activity Coupé wynosi 570 litrów i może zostać powiększona do 1450 litrów po złożeniu oparcia tylnych siedzeń.

Jako dodatkowa opcja dla nowego BMW X6 w Niemczech dostępna jest Edycja M Sport. Atrakcyjny pakiet wyposażenia zawiera 20-calowe obręcze kół M w stylistyce Double Spoke i dwukolorowe wykończenie z ogumieniem

Fot. BMW
Fot. BMW

mieszanym, adaptacyjne reflektory LED, pakiet Shadow Line BMW Individual na wysoki połysk, czarne obramowanie świateł przeciwmgielnych i listwy progowe M. Silne akcenty na zewnątrz pojazdu są wzmocnione sportowym wyglądem wnętrza. Wyposażenie wnętrza obejmuje: fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją zapamiętywania ustawień, w pakiecie M kombinacja skóry Alcantara/Nappa w kolorze czarnym ze ściągaczem i kontrastującymi obszyciami w stylu M, kierownica skórzana M z dźwigienkami zmiany biegów, podnóżek kierowcy M, nierdzewne stalowe nakładki na pedały, listwy wewnętrzne w Aluminium Flywheel Black i podsufitkę BMW Individual w kolorze antracytowym.

Silnik V8 w BMW X6 w wersji xDrive50i dostarcza 407 KM, podczas gdy rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy w modelu xDrive35i 306 KM.

Fot. BMW
Fot. BMW

Rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny dostępny jest w wersjach xDrive40d i xDrive30d, w pierwszym z mocą 306 KM, a w drugim z 245 KM. Obie jednostki oferują nie tylko stosunkowo wysoką moc, ale również poziom emisji wg cyklów pomiarowych UE dla BMW X6 xDrive40d na poziomie 7,5 l/ 100 km, a dla BMW X6 xDrive30d wynoszący około 7,4 litra.

W celu dalszej redukcji tlenku azotu (NOx) w spalinach, BMW X6 xDrive30d można będzie od wiosny 2012 również wyposażyć w opcjonalną Technologię BMW BluePerformance. Tutaj, poza elementami standardowymi, takimi jak filtr cząstek stałych i katalizator, użyto systemu AdBlue, z wtryskiem mocznika i magazynowaniem w katalizatorze tlenku azotu, który eliminuje dwutlenek siarki oraz tlenki azotu. To oznacza, że pojazd oferowany z tą technologią już spełnia wymogi normy emisji spalin Euro6, które będą obowiązywać dopiero od 2014 roku.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty