Świetnie wyposażony SUV

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Udostępnij:
Suzuki Grand Vitara to SUV z przeszło 20-letnią tradycją. W wersji 2.4 De Luxe ma bogate wyposażenie.
Suzuki Grand Vitara to SUV z przeszło 20-letnią tradycją.
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

W odświeżonym niedawno modelu zmiany stylistyczne nie są duże. Nowy wzór aluminiowych felg, inne kierunkowskazy, przeprojektowana atrapa wlotu powietrza i przedniego zderzaka sprawiły, że samochód wygląda teraz bardziej muskularnie.

Vitara tradycyjnie dobrze radzi sobie w terenie. Ma mechanizm różnicowy z blokadą, w trudnym terenie możemy polegać na reduktorze. Również na trasie, przy szybkiej jeździe, pojazd spisywał się dobrze, a zawieszenie poprawnie tłumiło nierówności jezdni.

Wygodne wnętrze wykonane jest z dobrych materiałów. Można mieć tylko zastrzeżenia do trochę twardych plastików kokpitu. Komfortowe siedzenia, teraz w standardzie pokryte są skórą.

Odświeżona Grand Vitara otrzymała dwa nowe silniki: 2.4 i 3.2 V6. Mieliśmy okazję testować pierwszy z nich. Nowozaprojektowana 4-cylindrowa jednostka oferuje wysoką moc oraz przyzwoity moment obrotowy. Po raz pierwszy w silnikach Suzuki zastosowano system zmiennych

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

faz rozrządu, który poprawia osiągi w prawie całym zakresie obrotów. To się czuje, pojazd przyspiesza sprawnie już od 2500 obr./min.

Jednostka rozwija moc 169 KM i pozwala rozpędzić Vitarę do prędkości 185 km/h, setkę auto łapie w czasie 11,7 sekundy. Osiągom ani spalaniu auta nie można nic zarzucić. Suzuki - według danych producenta - spala średnio 9 l benzyny na 100 km, w praktyce o 10 proc. więcej. Silnik odznacza się kulturą pracy, jest cichy i dobrze współgra z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Na trasie, przy wyższych prędkościach odczuwa się jednak brak szóstego przełożenia.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Bez dopłaty klient otrzymuje m.in. ABS i system stabilizacji ESP. Po raz pierwszy w Suzuki zastosowano asystenta zjazdu ze wzniesienia, który poprawia nie tylko bezpieczeństwo, lecz także własności terenowe samochodu. Elektroniczny układ przyhamowuje koła nie dopuszczając do ich zablokowania. Przydaje się przy stromych zjazdach, gdzie hamowanie silnikiem jest niewystarczające. W standardzie jest również klimatyzacja oraz komplet poduszek powietrznych z kurtynami.

Opisywane Suzuki Grand Vitara 2.4 De Luxe kosztuje 104 900 zł. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie