Suzuki Samurai

(LM)
Najmniejsze terenowe suzuki dobrze sobie radzi nawet w bardzo trudnych warunkach

Model samurai wprowadzono na rynek w 1987 roku. Samochód ten można śmiało uznać za jeden z pierwszych pojazdów rekreacyjno-terenowych, które obecnie cieszą się olbrzymim powodzeniem.Większość jeżdżących po polskich drogach samurajów pochodzi z prywatnego importu, w salonach dealerskich sprzedano znikomą ilość tych aut. Za egzemplarz z 1991 roku trzeba zapłacić nieco ponad 10 tys. zł, samochód czteroletni to wydatek co najmniej 25 tys. zł. Sporo oferowanych na giełdach pojazdów poddano różnego rodzaju przeróbkom, w efekcie których auta zyskały albo atrakcyjniejszy wygląd albo też lepsze zdolności terenowe.
Decydując się na zakup suzuki samuraia trzeba sobie zdawać sprawę z całej masy ograniczeń: niewielkiej przestrzeni wewnątrz, wszechobecnego hałasu podczas jazdy, spartańskich warunków i bagażnika o raczej symbolicznych rozmiarach.
Za znoszenie tych wszystkich niedogodności auto odpłaca się ponadprzeciętnymi możliwościami pokonywania bezdroży i bardzo niską awaryjnością. W zasadzie za jedyny szwankujący element można uznać łożyska przednich kół, które nie najlepiej znoszą ekstremalną jazdę terenową. Trzeba jedynie pamiętać o przeglądach technicznych, które powinny być wykonywane co 15 tys. km i wymianie paska rozrządu po przejechaniu 100 tys. km.
Najpopularniejszą jednostką napędową wykorzystywaną w samuraiu jest silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 81 KM. Pozwala on rozpędzić samochód do 135 km/h i przyspieszyć do setki w niespełna 14 sekund. Średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7 litrów paliwa na sto kilometrów.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 417 zł
tarcza hamulcowa - (1 szt.) 473 zł
amortyzator przedni - (1 szt.) 610 zł
amortyzator tylny - (1 szt.) 361 zł
tłumik końcowy - 763 zł
pokrywa silnika - 2427 zł
reflektor przedni - 361 zł.
Zalety
- duża dzielność terenowa;
- atrakcyjna cena zakupu;
- niska awaryjność.
Wady
- hałas podczas jazdy;
- spartańskie wnętrze;
- praktycznie brak jakiegokolwiek wyposażenia dodatkowego.
O modelu samurai mówi
Dominik Durczok, współwłaściciel ASO Suzuki w Tychach:
- Samurai standardowo posiada napęd na tylne koła, w razie potrzeby do akcji można włączyć również przednią oś. W bardzo trudnych warunkach kierowca ma do dyspozycji jeszcze reduktor terenowy. Warto zaznaczyć, iż samurai wykazuje się niezwykłą trwałością - przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów nie są niczym nadzwyczajnym w przypadku tego modelu.

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty