Słabszy Diesel pod maską Jaguara XF

(pp)
Fot. Jaguar
Fot. Jaguar
Na rynku brytyjskim pojawiła się nowa wersja Jaguara XF ze zmodyfikowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2-litra. Głównym atutem tego pojazdu ma być niższa cena.
Fot. Jaguar
Fot. Jaguar

Pomimo odświeżonej linii modelowej, samochody Jaguara nie sprzedają się tak dobrze, jak życzyłby sobie tego producent. Chcąc zyskać nowych nabywców, brytyjski producent przedstawił tańszą alternatywę dla 190-konnego XF-a. Będzie nim słabsza wersja, dysponująca mocą 160 KM.

Pomimo zastosowania mniej wysilonej jednostki, wciąż zużywa ona średnio tyle samo paliwa, co jej mocniejsza odmiana, czyli 5,4 litra oleju napędowego na 100 km. Auto emituje przy tym 149 g CO2/km. Mniejsza moc objawia się gorszymi osiągami. Nowy Diesel rozpędza XF-a od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy.

Co zatem ma przekonać klientów do 160-konnej wersji tego sedana klasy średniej premium? Odpowiedzią na to pytanie jest niższa cena. Podstawowa wersja tego Jaguara wiąże się z wydatkiem blisko 30 tys. funtów (ok. 155 tys. zł), czyli o ok. 1 tys. funtów mniej, niż mocniejsza odmiana.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty