Renault Megane jest obecne na naszym rynku od 2008 roku. Od tamtego
czasu upłynęły już 4 lata, więc producent zdecydował się na odświeżenie swojego flagowego modelu. Produkowane w Palencji (Hiszpania) auto od strony zewnętrznej zmieniło się nieznacznie. Na uwagę zasługują przede wszystkim nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Jeśli chodzi o przód, to zmieniony został grill, a także zderzak, który obecnie jest wykonany z czarnego, błyszczącego lakieru.
Zmiany zostały poczynione także we wnętrzu. Wprowadzono nowe wzory tapicerek, w tym także tapicerkę skórzaną z elementami alcantary. Renault postanowiło wyposażyć nowego Megane w wiele nowoczesnych rozwiązań mających poprawić bezpieczeństwo. Zastosowano tu m.in. Visio System, system kontroli pasa ruchu czy też kamerę cofania. Ten pierwszy system odpowiada za automatyczną zmianę świateł drogowych na mijania, kolejny zaś służy utrzymaniu pasa ruchu. Sytuacja ta jest sygnalizowana zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.
Francuski producent zdecydował się także na podwyższenie komfortu podróży. Tak oto pojawił się nowy system klimatyzacji wyposażony w czujnik Air Quality Control, który monitoruje jakość powietrza w kabinie. Wprowadzono także zmianę w ofercie audio. Od teraz Megane będzie posiadać radioodtwarzacz o nazwie R-Plug & Play, który posiada znane z innych modeli funkcje, takie jak połączenie bluetooth, pozwalające nie tylko na prowadzenie rozmów przez telefon, lecz także na tzw. strumieniowe przesyłanie muzyki. Dla prawdziwych melomanów Renault proponuje system dźwięku przestrzennego przygotowany przez renomowaną firmę Bose.
Najważniejsze zmiany miały miejsce pod maską. Renault poszło modną ostatnio drogą downsizingu i odświeżyło gamę silników wprowadzając do oferty jednostki z serii Energy. Premierą jest 1,2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy TCe 115 o mocy 115 KM i maksymalnym momencie
obrotowym na poziomie 190 Nm w przedziale od 2 000 do 4 000 obr/min. Auto wyposażone w ten silnik rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 s. Jak obiecuje producent, silnik ten ma się zadowalać średnio 5,3 litrami na 100 km. Wśród silników benzynowych dostępne są także 1,6-litrowe silniki w dwóch wariantach mocy: 100 i 110 KM, oraz znane wcześniej silniki TCe 130 i TCe 180.
Gama silników wysokoprężnych również przedstawia się interesująco. Najnowszymi jednostkami są dCi 100 oraz dCi 130. Ten pierwszy rozwija moc 110 KM i zapewnia moment obrotowy na poziomie 240 Nm, rozpędzając auto do "setki" w 10,8 sek. Ten drugi, to także najnowsze dziecko z serii nowych silników Energy. Rozwija moc 130 KM przy momencie
obrotowym wynoszącym 320 Nm i pozwala na przyspieszenie w czasie 9,8 sek. Obydwa silniki charakteryzują się niskim zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym ma wynosić 4l/100km. Ofertę uzupełniają wcześniej znane jednostki dCi 90 oraz dCi 180.
Auta można już zamawiać u dealerów na terenie całego kraju. Podstawowa wersja wyposażenia Expression z silnikiem 1.6 16V 100 wyceniana jest na 53 550 zł. Nowe silniki z gamy Energy dostępne są od wyższego poziomu wyposażenia. Przykładowo: Megane w wersji Dynamique z silnikiem Tce 130 kosztuje 62 750 zł. Aktualnie Renault kusi klientów promocyjnym cennikiem proponując rabat na każdy z modeli na poziomie 8 000 złotych. Poniżej prezentujemy ceny wybranych modeli:
Wersja | Silnik | Cena |
Expression | 1.6 16V 100 | 61 550 |
1.6 16V 110 | 63 750 | |
dCi 90 | 68 750 | |
dCi 110 | 73 250 | |
Dynamique | 1.6 16V 100 | 66 750 |
Tce 130 | 70 750 | |
dCi 110 | 76 250 | |
Energy dCi 130 | 83 250 | |
Bose Edition | Tce 130 | 74 950 |
Energy Tce 115 | 76 350 | |
Energy dCi 130 | 87 450 | |
Privilege | Tce 130 | 74 950 |
Energy dCi 130 | 87 450 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?