Rajdy. Kajetanowicz rozpocznie sezon od Rajdu Chorwacji

Tomasz Szmandra (AIP)
Kajetan Kajetanowicz powraca na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowca Lotos Rally Team pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zaliczy sezon w najliczniejszej kategorii WRC 3 za kierownicą Skody Fabii Rally2 Evo w najnowszej specyfikacji, przygotowanej przez hiszpańską firmę RaceSeven. Polska załoga rozpocznie rywalizację od debiutującego w kalendarzu Rajdu Chorwacji.

Trzykrotny rajdowy mistrz Europy pojawi się na trasach WRC już czwarty rok z rzędu. W sezonie 2019 Kajetanowicz wywalczył tytuł wicemistrza świata w WRC 2, a w sezonie 2020 stanął na trzecim stopniu podium w WRC 3 (zmiana kategorii wynikała z modyfikacji nazewnictwa kategorii zarządzonej przez FIA). W swojej klasie popularny Kajto dwukrotnie wygrywał także Rajd Turcji, który uważany jest za jedną z najtrudniejszych rund w kalendarzu. Siedmiokrotnie meldował się na podium, często zostawiając za sobą fabryczne załogi, a nawet wchodząc do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej rajdów.

Kajetan Kajetanowicz powraca na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowca Lotos Rally Team pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zaliczy sezon w najliczniejszej
Kajetan Kajetanowicz powraca na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowca Lotos Rally Team pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zaliczy sezon w najliczniejszej kategorii WRC 3 za kierownicą Skody Fabii Rally2 Evo w najnowszej specyfikacji, przygotowanej przez hiszpańską firmę RaceSeven. Polska załoga rozpocznie rywalizację od debiutującego w kalendarzu Rajdu Chorwacji.

Fot. Lotos Rally Team

– Cieszę się, że w końcu możemy ogłosić dobre wiadomości. W tym roku ponownie zobaczycie nas w mistrzostwach świata. Staniemy do walki w kategorii WRC 3 – to obecnie najsilniej i najliczniej obsadzona kategoria dla aut Rally2. Oprócz stałych rywali będą do nas dołączać lokalni zawodnicy, którzy znają swoje trasy jak własną kieszeń, a to szczególnie ważne podczas debiutujących rund, jak zeszłoroczna Estonia czy tegoroczna Chorwacja. Z każdym rokiem poszerzamy swoją wiedzę, doświadczenie, horyzonty. Paradoksalnie jednak im więcej wiemy, tym mocniej dostrzegamy, ile jeszcze przed nami. Sukces wymaga nieustannej pracy, a nieustanna praca – wytrwałości i pasji –tłumaczy Kajetan Kajetanowicz.

– Przed nami 7 rund w Rajdowych Mistrzostwach Świata w sezonie, który zapowiada się chyba jeszcze trudniejszy, niż poprzedni. Postawiliśmy na samochód, który pozwolił nam w ubiegłym roku stanąć na podium w WRC 3. Czuję się w nim pewnie i z pewnością zaprocentują zebrane doświadczenia, wypracowane schematy czy ustawienia. Hiszpański zespół RaceSeven daje nam duże wsparcie, w serwisie czuć tak zwany team spirit, który motywuje. Zajmowaliśmy już trzecie miejsce, byliśmy też wicemistrzami. Domyślacie się zatem, czego brakuje nam do pełni szczęścia. Nie będziemy ukrywać: walczymy o mistrzostwo świata. Aby to osiągnąć, musimy stanąć na wysokości zadania i dać z siebie wszystko, a czasami nawet trochę więcej. Tego wymagają od nas te mistrzostwa i na to jesteśmy gotowi – dodaje trzykrotny mistrz Europy.
Lotos Rally Team jest jedynym polskim zespołem, który reprezentuje nasz kraj w tegorocznym cyklu.

Kajetan Kajetanowicz powraca na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowca Lotos Rally Team pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zaliczy sezon w najliczniejszej
Kajetan Kajetanowicz powraca na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Kierowca Lotos Rally Team pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zaliczy sezon w najliczniejszej kategorii WRC 3 za kierownicą Skody Fabii Rally2 Evo w najnowszej specyfikacji, przygotowanej przez hiszpańską firmę RaceSeven. Polska załoga rozpocznie rywalizację od debiutującego w kalendarzu Rajdu Chorwacji.

Fot. Lotos Rally Team

 – To wszystko jest możliwe dzięki naszym partnerom. Dzisiaj prezentujemy nowe, widowiskowe oklejenie naszego auta, ale mnie najbardziej cieszy, że są na nim wszyscy partnerzy, którzy byli z nami również w poprzednich latach. Dziękuję im za to, a także naszym kibicom, których doping czuję nawet przez internet, kiedy nie mogą być z nami – mówi zawodnik z Ustronia.

Tak jak wspomnieliśmy na początku, Rajd Chorwacji to nowość w kalendarzu WRC. Malownicza stolica Chorwacji – Zagrzeb, która będzie bazą rajdu, ugości najlepsze załogi świata między 22 a 25 kwietnia. Będzie to pierwsza w pełni asfaltowa runda mistrzostw od Rajdu Niemiec w 2019 roku. Jednak pandemia koronawirusa mocno utrudnia zadanie organizatorom. W najnowszej wersji harmonogramu znalazło się 20 odcinków specjalnych – o dwa mniej, niż pierwotnie planowano. Z programu wypadła licząca 1,63 km próba Zagreb Fair, zlokalizowana na terenach wystawienniczych w chorwackiej stolicy. Aby długość oesów miała regulaminowe ponad 300 km, o 760 m wydłużono odcinek Zagorska Sela-Kumrovec. Zatem całkowity dystans prób sportowych wynosi obecnie 300,32 km. Organizatorzy zrezygnowali z uroczystej ceremonii otwarcia rajdu w centrum miasta, natomiast nie zapadła jeszcze decyzja odnośnie obecności kibiców na odcinkach specjalnych.

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie