Rajd Barbórka 2022. Kto zwyciężył?

Tomasz Szmandra
Jubileuszowa, 60. edycja Rajdu Barbórka zakończyła się zwycięstwem załogi Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w Skodzie Fabii Rally2 Evo, która wygrała 5 z 6 odcinków specjalnych. Jednak w finałowym Kryterium Asów na ulicy Karowej dość niespodziewanie szybsi o zaledwie 0,18 sekundy byli Łukasz Byśkiniewicz i Adam Jędraszek w Hyundaiu i20 R5.

Niemal do samego startu „Barbórki”, która już tradycyjnie kończy motosportowy sezon w naszym kraju, nie było wiadomo, czy wystartuje w niej Kajetan Kajetanowicz. Ośmiokrotny zwycięzca tego rajdu nie czuł się najlepiej z powodu bolesnej kontuzji żeber, będącej wynikiem wypadku podczas Rajdu Japonii. Jednak mimo problemów zdrowotnych, popularny Kajto bardzo chciał wystartować w tej wyjątkowej imprezie, która jak zwykle przyciągnęła na odcinki specjalne tłumy kibiców. Po serii badań lekarskich i dniu testowym w samochodzie, załoga Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak pojawiła się w Warszawie, ale tuż przed startem w Pruszkowie, gdzie podobnie jak w roku ubiegłym, zawodnicy rozpoczynali rywalizację, sędziowie zadecydowali o niedopuszczeniu Fabii prowadzonej przez rekordzistę „Barbórki” do udziału w rajdzie.

Okazało się, że klatka bezpieczeństwa samochodu nie spełniała wymagań regulaminu technicznego i zdobywca trzeciego miejsca w tegorocznych mistrzostwach świata w kategorii WRC 2 tym razem nie „wyśrubuje” rekordu w warszawskim klasyku. Wkrótce po tym wydarzeniu w mediach społecznościowych zawodnika z Ustronia pojawił się poniższy wpis:

„Stała się rzecz, o której bardzo trudno mi napisać, ale nie wystartujemy w Rajdzie Barbórka. Przeszliśmy bardzo trudną drogę, pokonaliśmy czas, którego ciągle mi brakowało, stoczyłem niełatwą walkę z bólem i ograniczeniami spowodowanymi kontuzją, do której doszło podczas Rajdu Japonii. Zrobiliśmy co w naszej mocy, by się tu pojawić, może nawet więcej. Niestety dzisiaj podczas badania kontrolnego delegat techniczny dostrzegł element klatki, który nie spełniał wymogów regulaminowych i w razie wypadku mógł zagrażać naszemu bezpieczeństwu. Auto było przygotowane przez tunera, który obsługuje nas od lat w mistrzostwach świata. Niestety tym razem popełnił błąd. Jestem ogromnie zawiedziony, nie sądziłem, że walka w tak ważnym dla mnie i naszych kibiców rajdzie zostanie mi odebrana w ten sposób. Tak po ludzku jest mi bardzo przykro. Chciałbym Was wszystkich za to przeprosić”.

Na szczęście kibice jednak mogli zobaczyć Kajetanowicza w samochodzie rajdowym, tyle że tym razem na prawym fotelu jego prywatnego Subaru Imprezy, za kierownicą którego legendarny Sobiesław Zasada zaliczył pokazowy przejazd po ulicy Karowej.

W klasyfikacji generalnej 60. Rajdu Barbórka Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk wyprzedzili Wojciecha Chuchałę i Sebastiana Rozwadowskiego (+13,74 sekundy) oraz Marka Nowaka i Adama Grzelkę (+23,55 s). Czwartą lokatę wywalczyli Grzegorz Bonder i Kamil Heller (+28,26), a piątą Jarosław i Marcin Szejowie (+29,48). Emocjonujący pojedynek podczas Kryterium Asów na Karowej rozstrzygnęli na swoją korzyść Łukasz Byśkiniewicz i Adam Jędraszek przed Mikołajem Marczykiem i Szymonem Gospodarczykiem (+0,18) oraz Jarosławem i Marcinem Szejami (+1,81).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty