Bez wątpienia "ojcem chrzestnym" nowego Porsche Carrera 4S jest znany model 911 Turbo.
Większe błotniki tylne poszerzyły Carrerę 4S o 60 mm w porównaniu z 911 modelem. Pozwoliło to na uzyskanie większej przestrzeni dla 18-calowych kół, wzorowanych na Turbo. W komorze silnika nie ma chłodnicy powietrza doładowującego, zrezygnowano więc w masywnych błotnikach z otworów jego wlotu.
Pokrywa silnika Carrery 4S, w przeciwieństwie do wszystkich innych modeli 911, wykonana jest z wzmocnionego włóknem szklanym tworzywa sztucznego. Dół pokrywy zdobi czerwony pas, łączący optycznie oba światła tylne. Charakterystycznym dla Carrera 4S jest przejęty z modelu 911 tylny spojler, wysuwający się automatycznie przy 120 km/h i zwiększający poziom bezpieczeństwa podczas jazdy z dużą prędkością.
Niewielki przyrost wagi, wynikający przede wszystkim z rozszerzenia tylnej części nadwozia oraz wzmocnienia układu hamulcowego, nie robią żadnego wrażenia na 3,6-litrowym silniku. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Carrera 4S z silnikiem typu bokser o mocy 320 KM potrzebuje 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Mimo to zużycie paliwa wynosi 11,4 l na 100 kilometrów. W stosunku do poprzedniego modelu serii 993, wyposażonego w silnik o mocy 285 KM, zużycie paliwa zredukowane zostało o ponad 7 procent.
Carrera 4S dzięki układowi hamulcowemu, wzorowanemu na modelu Turbo, osiąga wyniki hamowania, porównywalne z 911 GT2 i 911 Turbo.
Wyposażenie Carrery 4S podkreśla wyjątkowo luksusowy charakter modelu, spokrewnionego bardzo blisko z 911 Turbo. Oznacza to, iż seryjnie jest znacznie bogatszy niż inne carrery.