
Peugeot 307 i Renault Megane II to zwycięzcy w różnych plebiscytach i konkursach. Model 307 otrzymał tytuł europejskiego "Samochodu Roku 2002", a Megane II ten sam tytuł przyznano za rok 2003. Jeśli jurorzy tak zacnego konkursu przyznali najwyższe wyróżnienia obu pojazdom, wydaje się, że można tylko powtórzyć ich werdykt i ... gratulować.
W konkursowych ocenach bierze się jednak pod uwagę wiele czynników, my skoncentrujemy się na walorach użytkowych w odniesieniu do ceny nabycia.
Cechy szczególne

Mają je oba pojazdy i nie tylko dlatego, że ich nadwozia opracowano od nowa. Nie mają nic wspólnego z pojęciem modernizacji lub, jak kto woli, face liftingu. Nadwozia z punktu widzenia konstrukcji są różne od poprzedników - w przypadku Peugeota od modelu 306, w przypadku Renault od modelu Megane I. Oba samochody są też szczególnymi modelami.
Firma Peugeot podkreślała, i znalazła potwierdzenie u użytkowników oraz specjalistów, że 307 budową nadwozia określił nową ideę hatchbacka, natomiast Megane II zaskoczyła nowatorską sylwetką nadwozia.
Tak więc ci nabywcy, którzy w samochodzie o długości niewiele przekraczającej 4 m poszukują obszernego wnętrza zbliżonego do tzw. minivanów, wybiorą Peugeota. Nabywcy, którzy chcą imponować niecodziennym, nawet rewolucyjnym wyglądem swojego auta, zadowolą się Renaultem.
Silnik

Do porównania wybraliśmy wersje samochodów z silnikami benzynowymi o pojemności skokowej 1.4 l. Są to jednostki napędowe o najmniejszej pojemności skokowej i najniższej mocy, spośród oferowanych do napędu obu modeli.
Jednostka Renault ma nowoczesną konstrukcję z dwoma wałkami rozrządu sterującymi 16-zaworami w 4 cylindrach. Początkowo silnik ten miał moc 98 KM, teraz również występuje w wersji z obniżoną mocą do 80 KM.
Silnik Peugeota 307 jest mniej nowoczesny, ma 8 zaworów w 4 cylindrach, rozwija mniejszą moc (75 KM) i nieco mniejszy moment obrotowy. Peugeot z tym silnikiem jest jeszcze w sprzedaży, ale od stycznia tego roku ta jednostka napędowa jest stopniowo zastępowana przez 16-zaworowy o mocy 88 KM.
Wrażenia z jazdy

Megane II jest bardziej dynamicznym samochodem.
Za to Peugeotem 307 jedzie się wygodniej. Wynika to z większej przestrzeni użytecznej i zawieszenia kół.
Pasażerowie siedzący z tyłu mają więcej miejsca w Peugeocie i dużo większy bagażnik, zwłaszcza po złożeniu tylnej kanapy.
W Renault zawieszenie zestrojono twardziej, aby uzyskać dobrą stateczność w ruchu. Rzeczywiście samochód mało przechyla się na ciasnych łukach, ale jest bardziej wrażliwy na nierówności nawierzchni.
Peugeot pod tym względem wypada korzystniej, jego zawieszenie to zaleta pojazdu - skutecznie tłumi nierówności nawierzchni, a jednocześnie dobrze stabilizuje pojazd. Nieco zwrotniejszym samochodem mającym o 0,6 m mniejszą średnicę zawracania (10,5 m) jest Renault.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie