Paryż 2016. Audi A5 i S5 Sportback

(mm/ip)
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Siedem lat po narodzinach modelu A5 Sportback pojawia się jego nowa generacja. Oficjalny debiut auta nastąpi podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu.
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi

Rozciągnięty rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, otaczająca osłona silnika to cechy charakterystyczne auta. Osłona chłodnicy Singleframe jest ukształtowana trójwymiarowo i znacznie bardziej płasko oraz szerzej niż w poprzednim modelu. Mocne przetłoczenia nad obudową kół podkreślają charakter quattro. Z tyłu pojazdu widać poziome, również bardzo precyzyjne prowadzenie linii. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystyczną krawędzią.

Szeroki rozstaw kół i stosunkowo duży rozstaw osi tworzą jedną z podstaw do sportowego dopasowania podwozia. Koła z przodu mają rozstaw 1587 milimetrów i 1568 milimetrów z tyłu, natomiast rozstaw osi to 2824 milimetrów. Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, natomiast przy osi tylnej konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła oś z czterema wahaczami, stosowaną w poprzednim modelu.

W nowym Audi A5 Sportback klient ma wybór pomiędzy trzema silnikami TFSI i trzema TDI. Generują moc od 150 KM do 286 KM.  Sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – do każdego silnika dostępna jest odpowiednia kombinacja przenoszenia sił napędowych. Standardowo są one kierowane na przednie koła. Natomiast wersja z napędem na cztery koła quattro dostępna jest opcjonalnie w dwóch wariantach. W przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM) stanowi ono wyposażenie seryjne. Nowe Audi S5 przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s dzięki silnikowi V6 turbo, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma napęd quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.

Nowe Audi A5 Sportback znacznie urosło wewnątrz. Długość wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm oraz długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Pozioma architektura deski rozdzielczej tworzy duże poczucie przestrzeni. Opcjonalne oświetlenie z 30 kolorami do wyboru dekoruje wnętrze w pasujący do nastroju sposób. Do dyspozycji jest 480 litrowy bagażnik.

Dzięki całkowicie nowej koncepcji wyświetlacza i obsługi, łącznie z wyszukiwaniem kontekstowym, kierowca może łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami w pojeździe. Jako alternatywa do seryjnych, okrągłych zegarów analogowych dostępny jest Audi virtual cockpit. Różne opcje wyświetlania oferują kierowcy dodatkowy komfort. Duży ekran TFT (12,3 cala) dzięki wysokiej rozdzielczości oferuje grafiki bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up wyświetla wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr, w taki sposób jakby zostały „zawieszone” 2 metry przed przednią szybą, skupiając w ten sposób uwagę kierowcy na drodze.
 

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi

Wyposażeniem oferowanym przez Audi jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Obejmuje między innymi pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect na trzy lata, do pięciu bezpłatnych uaktualnień nawigacji oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Nawigacja MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.  Audi smartphone Interfejs integruje smartfony z systemem iOS lub Android ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w Audi MMI.

Do dyspozycji jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w powolnym ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza oraz na dobrze ukształtowanych drogach przejmuje również czasowo kierowanie pojazdem.  Asystent unikania kolizji podejmuje działanie, jeżeli trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku. Przy pomocy danych z kamery przedniej, systemu ACC i czujników radarowych w ułamkach sekundy asystent oblicza właściwą trasę. Inne systemy wsparcia jak asystent skrętu, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, Audi active lane assist oraz Audi side assist uzupełniają ofertę tego modelu.

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie