Paryż 2016. Audi A5 i S5 Sportback

(mm/ip)
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Udostępnij:
Siedem lat po narodzinach modelu A5 Sportback pojawia się jego nowa generacja. Oficjalny debiut auta nastąpi podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu.
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi

Rozciągnięty rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, otaczająca osłona silnika to cechy charakterystyczne auta. Osłona chłodnicy Singleframe jest ukształtowana trójwymiarowo i znacznie bardziej płasko oraz szerzej niż w poprzednim modelu. Mocne przetłoczenia nad obudową kół podkreślają charakter quattro. Z tyłu pojazdu widać poziome, również bardzo precyzyjne prowadzenie linii. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystyczną krawędzią.

Szeroki rozstaw kół i stosunkowo duży rozstaw osi tworzą jedną z podstaw do sportowego dopasowania podwozia. Koła z przodu mają rozstaw 1587 milimetrów i 1568 milimetrów z tyłu, natomiast rozstaw osi to 2824 milimetrów. Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, natomiast przy osi tylnej konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła oś z czterema wahaczami, stosowaną w poprzednim modelu.

W nowym Audi A5 Sportback klient ma wybór pomiędzy trzema silnikami TFSI i trzema TDI. Generują moc od 150 KM do 286 KM.  Sześciostopniowa przekładnia manualna, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – do każdego silnika dostępna jest odpowiednia kombinacja przenoszenia sił napędowych. Standardowo są one kierowane na przednie koła. Natomiast wersja z napędem na cztery koła quattro dostępna jest opcjonalnie w dwóch wariantach. W przypadku silnika 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM) stanowi ono wyposażenie seryjne. Nowe Audi S5 przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s dzięki silnikowi V6 turbo, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma napęd quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic.

Nowe Audi A5 Sportback znacznie urosło wewnątrz. Długość wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm oraz długość strefy kolan z tyłu o 24 mm. Pozioma architektura deski rozdzielczej tworzy duże poczucie przestrzeni. Opcjonalne oświetlenie z 30 kolorami do wyboru dekoruje wnętrze w pasujący do nastroju sposób. Do dyspozycji jest 480 litrowy bagażnik.

Dzięki całkowicie nowej koncepcji wyświetlacza i obsługi, łącznie z wyszukiwaniem kontekstowym, kierowca może łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami w pojeździe. Jako alternatywa do seryjnych, okrągłych zegarów analogowych dostępny jest Audi virtual cockpit. Różne opcje wyświetlania oferują kierowcy dodatkowy komfort. Duży ekran TFT (12,3 cala) dzięki wysokiej rozdzielczości oferuje grafiki bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up wyświetla wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr, w taki sposób jakby zostały „zawieszone” 2 metry przed przednią szybą, skupiając w ten sposób uwagę kierowcy na drodze.
 

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi
Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku / Fot. Audi

Wyposażeniem oferowanym przez Audi jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Obejmuje między innymi pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect na trzy lata, do pięciu bezpłatnych uaktualnień nawigacji oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Nawigacja MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.  Audi smartphone Interfejs integruje smartfony z systemem iOS lub Android ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w Audi MMI.

Do dyspozycji jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) Stop&Go wraz z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w powolnym ruchu do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza oraz na dobrze ukształtowanych drogach przejmuje również czasowo kierowanie pojazdem.  Asystent unikania kolizji podejmuje działanie, jeżeli trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku. Przy pomocy danych z kamery przedniej, systemu ACC i czujników radarowych w ułamkach sekundy asystent oblicza właściwą trasę. Inne systemy wsparcia jak asystent skrętu, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na kamerze, Audi active lane assist oraz Audi side assist uzupełniają ofertę tego modelu.

Nowe modele Audi A5 i S5 Sportback pojawią się w salonach sprzedaży na początku 2017 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie