Opel Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe. Pierwsze zdjęcia modeli

Paweł Piątek
GSe powraca! Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, firma Opel opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe – Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe.
GSe powraca! Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, firma Opel opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe – Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe. Opel
GSe powraca! Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, firma Opel opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe – Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe.

Usportowione kombi i pięciodrzwiowy hatchback z najnowocześniejszym napędem hybrydowym typu plug-in zaoferują optymalną równowagę między komfortem a charakterystyką prowadzenia zachęcającą do dynamicznej jazdy, w połączeniu z odpowiedzialnym podejściem do środowiska.

„Nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe są idealnymi modelami do inauguracji nowej dynamicznej submarki oraz wpisują się w naszą strategię osiągnięcia statusu marki w pełni elektrycznej do 2028 r.” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.

Opel Astra GSe. Sportowy duch

Dzięki imponującej mocy systemu wynoszącej 165 kW/225 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe dorównują najlepszym konkurentom w swoich klasach pod względem przyspieszenia ze startu zatrzymanego i prędkości maksymalnej.

Ponadto nowości rynkowe będą stanowiły nowy wzorzec zaangażowania kierowcy. W porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe będą jeszcze zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy.

Nowe Astry GSe wyposażone są w specjalne zawieszenie obniżone o 10 milimetrów. Sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe, a charakterystyka przednich i tylnych amortyzatorów olejowych jest dobrana nie tylko pod kątem dynamicznej jazdy, ale także komfortu. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia).

Ustawienia ESP zostały również specjalnie dostosowane do wersji GSe, w których podwyższono próg aktywacji z uwzględnieniem potrzeb kierowcy preferującego dynamiczną jazdę.

Opel Astra GSe. Sylwetka Astry z detalami GSe

Charakterystyczne detale GSe sprawiają, że jest ona jeszcze bardziej wyrazista. Z zewnątrz o dynamicznym charakterze pojazdu informują 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe, a także sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie. W środku sportowe ambicje podkreślono wyczynowymi przednimi fotelami z tapicerką z alcantary. Są one nie tylko zarezerwowane dla wersji GSe, ale także wyróżniają się doskonałą ergonomią. Marka Opel od dawna słynie z takich foteli – zwłaszcza w klasie kompaktowej – a ich walory potwierdza atest niemieckiej AGR.

Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku Commodore'a GS/E czy Monzy GSE. Od teraz GSe to flagowe modele Opla reprezentujące odrębną submarkę, a skrót należy odczytywać jako „Grand Sport electric”. Modele GSe w ofercie Opla będą łączyć przyjemność z jazdy z lokalnie bezemisyjną mobilnością w duchu obecnych czasów.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty