Przy okazji warto zaznaczyć, że nowa Astra pojawiła się na rynku po 30 latach od rynkowego debiutu tego modelu. W 1991 roku do sprzedaży trafiła pierwsza generacja, która zastąpiła w ofercie cieszącego się ogromną popularnością i sentymentem Kadetta. Czy Astrę nowej generacji również będziemy wspominać z miłym sentymentem? A może to auto dla zupełnie innego odbiorcy?
Opel Astra 2022. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Fot. Kamil Rogala
Gdy byłem na prezentacji statycznej tego modelu, w świetle reflektorów żółty kolor prezentował się naprawdę dobrze, ale trudno było z niego wyłuskać jakiekolwiek ładne refleksy, które dodatkowo podkreśliłyby krzywizny nadwozia. Porównując Astrę L do poprzedniczki… mamy zupełnie, diametralnie inną stylistykę i niewiele nawiązań. Z przodu oczywiście pojawił się nowy grill tj. Opel Vizor, który stanie się elementem stałym w modelach tego producenta. Z tyłu natomiast pojawiły się nachodzące na klapę bagażnika klosze lamp o bardzo geometrycznych kształtach. Zresztą całe auto jest pełne ostrych, zdecydowanych linii, a z przodu i z tyłu można zauważyć nawiązania do tradycyjnego (tak zapewnia Opel) kompasu. Porównując nową generację do ustępującej, zmiany są radykalne.