Nowy Mercedes-Benz CLA. Widzisz zmiany? Nie tylko nowy wygląd

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Benzynowe silniki CLA zostały całkowicie zelektryfikowane. Ich gama obejmuje 4-cylindrowe jednostki standardowo połączone z 7- lub 8-biegową przekładnią automatyczną DCT.
Benzynowe silniki CLA zostały całkowicie zelektryfikowane. Ich gama obejmuje 4-cylindrowe jednostki standardowo połączone z 7- lub 8-biegową przekładnią automatyczną DCT. Mercedes
Warianty Mercedes-Benz otrzymały przedni zderzak o nowym kształcie, zmienioną osłonę chłodnicy ze wzorem w gwiazdy oraz nowy tylny dyfuzor, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter CLA. Co jeszcze się zmieniło?

Nowe wyposażenie CLA

Najważniejszym elementem kokpitu CLA jest wolnostojący, podwójny ekran, który teraz standardowo obejmuje wyświetlacze o przekątnej 7” oraz 10,25”. Opcjonalnie dostępne są dwa 10,25-calowe wyświetlacze o panoramicznym wyglądzie.

{odstawowa specyfikacja obejmuje asystenta świateł drogowych, kamerę cofania, pakiet USB czy wspomniane reflektory LED. Linia Progressive zawiera dodatkowo pakiety parkowania i lusterek, a także tylną pokrywę EASY-PACK dla CLA Shooting Brake. Bazowo oba modele są wyposażone w 17-calowe pięcioramienne obręcze kół z lekkich stopów (dwa kolory do wyboru).

CLA Coupé i CLA Shooting Brake otrzymują najnowszą generację systemu operacyjnego MBUX, z nowo zaprojektowanymi widokami: klasycznym, sportowym oraz dyskretnym.

Nowe CLA Coupé i CLA Shooting Brake awansowały także pod względem aktywnego bezpieczeństwa. Udoskonalony pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy obejmuje m.in. Asystenta utrzymania pasa ruchu, który zwiększa wygodę prowadzenia pojazdu dzięki integracji z aktywną kontrolą układu kierowniczego. Najnowsza generacja pakietu parkingowego obsługuje parkowanie wzdłużne i oferuje 360-stopniową wizualizację parkowania wspomaganego kamerą za pomocą obrazów 3D.

Mocne, zelektryfikowane silniki

Benzynowe silniki CLA zostały całkowicie zelektryfikowane. Ich gama obejmuje 4-cylindrowe jednostki standardowo połączone z 7- lub 8-biegową przekładnią automatyczną DCT. Jako miękkie hybrydy korzystają one z rozrusznika zintegrowanego z alternatorem z napędem pasowym (RSG) oraz dodatkowej, 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. Ponadto RSG odzyskuje energię w trakcie hamowania i zasila nią 12-woltową pokładową instalację oraz 48-woltowy akumulator. Nowy asystent ECO Score 3.0 motywuje kierowcę do oszczędzania paliwa poprzez zróżnicowaną ocenę różnych faz jazdy.

Więcej mocy dla hybryd plug-in w CLA

Kolejny krok naprzód robią odnowione warianty CLA z hybrydowym napędem typu plug-in: CLA 250 e Coupé oraz CLA 250 e Shooting Brake. Ich wysokonapięciowy akumulator ma większą użyteczną pojemność, co skutkuje zwiększeniem zasięgu w trybie elektrycznym. Moc jednostki elektrycznej wzrosła o 5 kW, do 80 kW (109 KM). W przypadku ładowania dostępne są trzy możliwości. Standardową moc ładowania prądem przemiennym (AC) można podnieść teraz do 11 kW zamiast dotychczasowych 7,4 kW. Ponadto, tak jak wcześniej, bateria oferuje ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 22 kW, które pozwala uzupełnić energię od 10% do 80% w około 25 minut.

CLA od Mercedes-AMG

Seria 35 sygnowana przez Mercedes-AMG jest teraz dostępna z trzema nowymi wzorami obręczy: standardowe felgi o średnicy 18” (dziesięcioramienne, w kolorze czarnym) można zastąpić 19-calowymi, matowoczarnymi, z pięcioma podwójnymi ramionami (dwie wersje wykończenia do wyboru). Z kolei nowa paleta felg dla serii 45 S obejmuje dwie odmiany 19-calowych obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami.

We wnętrzu uwagę zwracają nowe tapicerki standardowych foteli sportowych lub opcjonalnych siedzeń AMG Performance. Jednostkę CLA z serii 35 wspomaga teraz układ miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną oraz napędzanym paskiem rozrusznikoalternatorem drugiej generacji, który zapewnia tymczasowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM). Czterocylindrowy, benzynowy silnik turbo o pojemności 2,0 l wytwarza moc 225 kW (306 KM), która w zmienny sposób trafia do wszystkich czterech kół za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 8G i napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie