Nowy Mercedes Klasy E. Zobacz co ma do zaoferowania

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E należy do faworytów swojego segmentu. Kierowca ma o 5 mm więcej miejsca nad głową niż w poprzedniku. Pasażerowie z tyłu czerpią szczególne korzyści z powiększonego o 2 cm rozstawu osi: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi wzrosły, odpowiednio, o 10 i 17 mm. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu – wartość 1519 mm to niemal poziom Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi aż 540 litrów.
Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E należy do faworytów swojego segmentu. Kierowca ma o 5 mm więcej miejsca nad głową niż w poprzedniku. Pasażerowie z tyłu czerpią szczególne korzyści z powiększonego o 2 cm rozstawu osi: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi wzrosły, odpowiednio, o 10 i 17 mm. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu – wartość 1519 mm to niemal poziom Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi aż 540 litrów. Mercedes
Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy dla luksusowych limuzyn klasy średniej wyższej. Tak prezentuje się nowe wydanie auta, którego sprzedaż w Europie rozpocznie się latem 2023 r.

Spis treści

Mercedes Klasy E. Wygląd zewnętrzny

Nowa Klasa E ma proporcje klasycznej trójbryłowej limuzyny: krótki przedni nawis, długa pokrywa silnika, cofnięta kabina i proporcjonalny nawis z tyłu. Osłonę chłodnicy z reflektorami łączy błyszcząca powierzchnia przypominająca czarny panel – to nawiązanie do modeli Mercedes-EQ. Nowa Klasa E jest standardowo wyposażona w wysokowydajne reflektory LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, bez lub z funkcją projekcji. Na pokrywie silnika znalazły się wyraziste przetłoczenia. Do kluczowych elementów stylistycznych tylnego pasa należą dwuczęściowe lampy LED o specjalnym wzornictwie

Mercedes Klasy E. Wnętrze

Jeśli Klasa E jest wyposażona w opcjonalny wyświetlacz dla pasażera z przodu, rozległa szklana powierzchnia superekranu MBUX Superscreen rozciąga się aż do centralnego wyświetlacza. Osobny moduł stanowi zestaw wskaźników umieszczony w polu widzenia kierowcy. Egzemplarze bez wyświetlacza dla pasażera wyróżnia ozdobne wykończenie sięgające konsoli środkowej. Nad jego wklęsłą powierzchnią zdaje się unosić wizualnie odseparowany centralny ekran.

Przednia część panelu instrumentów jest rozświetlona listwą aktywnego nastrojowego (ambientowego) oświetlenia otoczenia, która biegnie od przedniej szyby przez drzwi.

Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E należy do faworytów swojego segmentu. Kierowca ma o 5 mm więcej miejsca nad głową niż w poprzedniku. Pasażerowie z tyłu czerpią szczególne korzyści z powiększonego o 2 cm rozstawu osi: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi wzrosły, odpowiednio, o 10 i 17 mm. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu – wartość 1519 mm to niemal poziom Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi aż 540 litrów.

Mercedes Klasy E. Połowa wariantów silnikowych to hybrydy typu plug-in

Trzy z sześciu wersji Klasy E łączą w sobie zalety samochodów z motorem spalinowym oraz elektrycznym.

Silniki spalinowe to cztero- i sześciocylindrowe jednostki z aktualnej modułowej rodziny silników Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines).

Jako tzw. łagodne (miękkie) hybrydy zarówno motory wysokoprężne, jak i benzynowe korzystają nie tylko z turbodoładowania, ale i ze wsparcia zintegrowanego rozrusznikoalternatora (ISG). Dzięki nowemu akumulatorowi moc silnika elektrycznego wzrosła z 15 do 17 kW, a jego moment obrotowy, który przekłada się na dodatkową siłę napędową w ramach funkcji boost – do 205 Nm.

Od chwili rynkowej premiery nowa generacja biznesowej limuzyny Mercedes-Benz będzie oferowana co najmniej z trzema hybrydowymi wariantami plug-in z napędem czwartej generacji. Za sprawą 129-konnego silnika elektrycznego i nawet ponad 100-kilometrowego zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym w wielu przypadkach będą one mogły przez dłuższy czas poruszać się po drogach wyłącznie siłami prądu, bez użycia jednostki spalinowej. Wkrótce pojawią się kolejne hybrydy plug-in z silnikami wysokoprężnymi.

Mercedes Klasy E. Liczne systemy wspomagające

Bogate standardowe wyposażenie Klasy E z zakresu aktywnego bezpieczeństwa obejmuje m.in. Aktywnego asystenta odległości DISTRONIC (adaptacyjny tempomat), Asystenta uwagi ATTENTION ASSIST (monitorowanie zmęczenia), Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, Pakiet parkowania z kamerą cofania oraz Asystenta ograniczeń prędkości. Stan i aktywność poszczególnych systemów są prezentowane w pełnoekranowym widoku odpowiedniego trybu zestawu wskaźników.

Bazując na kamerze, ATTENTION ASSIST oferuje teraz ostrzeżenie o rozproszeniu uwagi kierowcy na trójwymiarowym zestawie wskaźników (opcja): jeśli wzrok kierowcy przez kilka sekund nie jest skupiony na drodze, system może ostrzec go akustycznie i wizualnie. Jeśli kierowca nadal nie zwróci uwagi na sytuację na drodze, nastąpi drugie ostrzeżenie, a w kabinie rozlegnie się ciągły sygnał ostrzegawczy. Gdy kierowca dalej nie będzie reagować, system może zainicjować awaryjne zatrzymanie pojazdu.

Opcjonalny Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus obejmuje m.in. Aktywnego asystenta układu kierowniczego, który pomaga w utrzymaniu pasa ruchu. Klasa E może teraz automatycznie uruchamiać się ponownie po dłuższym postoju nie tylko w korkach na drogach szybkiego ruchu, ale także w ruchu miejskim i na drogach pozamiejskich. Kolejna nowość: jeśli asystent nie jest już aktywny, ponieważ oznaczenia pasów ruchu są zbyt słabo widoczne, zasygnalizuje to kierowcy wibracjami kierownicy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty