BMW serii 4 Gran Coupe, mając 4638 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 2810 mm rozstawu osi dokładnie takie same
rozmiary jak dwudrzwiowe coupe. Ich przednie pasy charakteryzują się dokładnie tymi samymi cechami typowymi dla BMW. Jednak linia dachu BMW serii 4 Gran Coupe przebiega o 12 mm wyżej, a dach jest dłuższy o 112 mm, opadając łagodną falą w stronę bagażnika. Przestrzeń na głowy pasażerów jest większa, podobnie jak komfort siedzenia i przestrzeń bagażowa (o 35 l) niż w wersji dwudrzwiowej.
W porównaniu z dwudrzwiowym Coupe czworo drzwi oznacza o wiele łatwiejsze zajmowanie miejsca w BMW serii 4 Gran Coupe. Drzwi są pozbawione ramek okien, wykazując się tym samym typowymi dla aut coupe BMW cechami. Elegancję podkreślają także czytelne okrągłe zegary w optyce „Black Panel” oraz wolnostojący ekran iDrive. Daleko sięgająca klapa pozwala na niemal nieskrępowany dostęp do przestrzeni bagażowej o niskim progu i płaskiej podłodze. Dzielone oparcie kanapy (na życzenie w proporcji 40:20:40) zapewnia dodatkową użyteczność. Maksymalna pojemność transportowa to 1300 l – największa w czterodrzwiowych autach. Klapa jest seryjnie sterowana elektrycznie, na życzenie również bezdotykowo, gestem lub ruchem stopy pod bagażnikiem.
W kabinie, wszystkie elementy sterowania i obsługi rozmieszczono tak, że kierowca może je wykorzystywać w optymalny sposób. W przedniej części styliści wykorzystali Layering (precyzyjny system podziału przestrzeni naprzemiennym uwarstwieniem linii i płaszczyzn) do stworzenia typowego dla BMW zorientowania kokpitu do kierowcy. Linie ciągną się od kokpitu przez drzwi i słupki środkowe aż do tyłu, łącząc formalnie przednie i tylne siedzenia, tak jak przednie i tylne siedzenia łączą przetłoczenia i nachodzące na siebie płaszczyzny w obiciach. Tylna kanapa optycznie tworzy dwa oddzielne fotele, ale jednocześnie zapewnia pośrodku dodatkowe miejsce, czyniąc tym samym z BMW serii 4 Gran Coupe auto 4-miejscowe +1.
Od początku sprzedaży BMW serii 4 Gran Coupe w palecie będzie 5 potężnych, oszczędnych silników o wysokiej kulturze pracy. Topową ofertą jest rzędowy silnik 6-cylindrowy w modelu 435i (spalanie miasto/trasa/średnie: 11,4/6,2/8,1 l/100 km), średnia emisja CO2: 189 g/km) o pojemności 3,0 l i mocy 225 kW/306 KM. W BMW 428i Gran Coupe (spalanie: 8,9/5,3/6,6 l/100 km, emisja: 154 g/km) i BMW 420i Gran Coupe (spalanie: 8,7/5,1/6,4 l/100 km, emisja: 149 g/km) pracuje lekki i potężny, dwulitrowy silnik o mocy odpowiednio 180 kW/245 KM i 135 kW/184 KM. Dwa 4-cylindrowe silniki dieslowskie, jak wszystkie jednostki wysokoprężne BMW, zachwycają równością i kulturą pracy, obecną w całym zakresie obrotów ogromną siłą i fenomenalną ekonomicznością.
BMW 420d Gran Coupe (spalanie: 5,8/4,1/4,7 l/100 km, emisja: 124 g/km) o mocy 135 kW/184 KM, ze sportową skrzynią automatyczną zużywa zaledwie 4,6-4,7 l/100 km. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,7 s (z automatem: 7,5 s). Pod maską BMW 418d Gran Coupe pracuje 2-litrowy silnik zużywający 5,4/4,0/4,5 l/100 km i rozwijający moc 105 kW/143 KM.
Wszystkie silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, wykorzystują najnowszą generację technologii BMW TwinPower Turbo i spełniają normę czystości spalin EU6. Te ultranowoczesne zespoły napędowe w doskonały sposób łączą znakomitą elastyczność i dynamikę z niskim spalaniem i emisją.
Modele BMW 428i Gran Coupe oraz 420d Gran Coupe można będzie zamówić z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive (BMW 428i xDrive: spalanie: 9,0/5,5/6,8 l/100 km, emisja: 159 g/km, 420d xDrive: 6,1/4,2/4,9 l/100 km, 129 g/km). Standardowo napęd od silnika odbiera 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, ale na życzenie można mieć 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic lub Steptronic Sport (w tej drugiej można zmieniać biegi ręcznie za pomocą łopatek pod kierownicą).
Wśród rozwiązań z programu BMW EfficientDynamics w BMW serii 4 Gran Coupe znajdziemy, oprócz zoptymalizowanych pod względem efektywności wykorzystania paliwa silników benzynowych i wysokoprężnych, także inteligentną koncepcję ultralekkiej konstrukcji oraz zoptymalizowaną aerodynamikę z kurtynami powietrznymi oraz skrzelami. Do niskiego zużycia paliwa i rekordowo niskiej emisji szkodliwych spalin bez ograniczania osiągów przyczyniają się również funkcja start-stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego przełożenia, agregaty pomocnicze uruchamiane tylko w razie potrzeby. W połączeniu ze skrzynią automatyczną dostępny jest tryb żeglowania (wybieg z odłączeniem hamowania silnikiem), a kolejne możliwości oszczędzania zapewnia tryb ECO PRO.
Dla BMW serii 4 Gran Coupe dostępna jest pełna oferta opcji z zakresu BMW ConnectedDrive. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy nową generację systemu nawigacyjnego Professional, wyświetlacz przezierny Head-Up Display z pełną paletą kolorów, Asystenta Jazdy, który ostrzega przed kolizją z pieszym, nieoślepiający system świateł głównych LED z asystentem oświetlenia dalekosiężnego High Beam Assistant o inteligentnym sterowaniu, Active Protection z asystentem uwagi oraz najnowszą wersję aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go. Dzięki wyjątkowo wydajnej technologii przyłączeniowej łatwo zintegrować z samochodem smartfony, a wraz z nimi dynamicznie rozrastającą się paletę usług Apps.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?