Nowe Audi Q8 e-tron. Nowa nazwa, większy zasięg i inne zmiany

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023.
Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023. Audi
Model Audi e-tron zadebiutował w 2018 roku. Od tego czasu wyznacza standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy luksusowej. Przeprowadzony lifting zmienia nazwę na Audi Q8 e-tron i wprowadza szereg nowości.

Spis treści

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Zmiany w wyglądzie

Nazywając ten model Q8, Audi wyraźnie zaznacza, że Audi Q8 e-tron jest topowym modelem wśród elektrycznych SUV’ów i crossoverów marki. Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron już na pierwszy rzut oka można zidentyfikować jako modele w pełni elektryczne. To zasługa nowej stylistyki przodu z charakterystyczną maską Singleframe i odwróconym grillem oraz tyłu z blade’m nad przeprojektowanym tylnym dyfuzorem. Ekskluzywnym akcentem w pakiecie S line, jest grill Singleframe wykończony kolorystycznie w kolorze nadwozia.

Długość wynosi 4,915 metra, szerokośś 1,937 metra i wysokość 1,619 metra dla Sportbacka i 1,633 metra dla SUV’a, Q8 e-tron SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron są niższe o dwa milimetry i szersze o 39 milimetrów. Rozstaw osi wynoszący 2,928 metra pozwala uzyskać dużo miejsca na nogi także na tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika wynosi 569 litrów dla SUV’a i 528 litrów dla Sportbacka. Przedni schowek ma 62 litry pojemności.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Trzy warianty napędu

Dla obu wersji nadwoziowych można wybrać jeden z trzech wariantów układu napędowego z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Dzięki dwóm silnikom, bazowe modele Audi Q8 50 e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) i Audi Q8 50 Sportback e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 23,7-19,5 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) generują 250 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego, a ich zasięg wynosi do 491 km (SUV) i do 505 km (Sportback), zgodnie z normami WLTP.

Wyposażone również w dwa silniki elektryczne, Audi Q8 55 e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) i Audi Q8 55 Sportback e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,1-19,9 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) generują 300 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego. Ich zasięgi wynoszą do 582 km dla SUV-a i do 600 km dla Sportbacka, zgodnie z normami WLTP. Ich prędkość maksymalna, a także prędkość Q8 50 e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0), jest ograniczona do 200 km/h.

Topowe Audi SQ8 e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: - (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) i Audi SQ8 Sportback e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km (62,1 mi): - (NEDC); 27,0-23,5 (WLTP); emisja CO2 w g/km: 0) napędzane są trzema silnikami. Ich wydajność w trybie boost wynosi 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Zasięg modeli S to do 494 km dla SUV-a i do 513 km dla Sportbacka. Ich prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Większa pojemność akumulatora i wyższa wydajność ładowania

Dla tego samochodu można wybrać jedną z dwóch wielkości akumulatorów. Akumulator modelu Q8 50 e-tron ma pojemność 89 kilowatogodzin netto (95 kWh brutto), natomiast mocniejsze wersje Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron mają 106 kWh netto (114 kWh brutto). Dzięki usprawnieniu systemu zarządzania akumulatorami, wzrosła również pojemność akumulatorów możliwa do wykorzystania przez klientów. Na stacji ładowania o dużej mocy, Audi Q8 50 e-tron osiąga maksymalną moc ładowania 150 kW. W przypadku Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron, maksymalna moc ładowania wzrasta do nawet 170 kW. Duży akumulator można naładować od dziesięciu do 80 procent podczas mniej więcej 31-minutowego postoju na ładowanie. W idealnych warunkach odpowiada to zasięgowi do 420 kilometrów (według WLTP). Na stacji ładowania AC lub przy wallboxie, Audi Q8 e-tron ładuje się z mocą do 11 kW. Audi oferuje opcjonalnie moc ładowania AC do 22 kW.

W idealnych warunkach, przy mocy ładowania 11 kW Audi Q8 50 e-tron może się całkowicie naładować prądem przemiennym w około 9 godzin i 15 minut (22 kW: około 4 godzin i 45 minut). Liczby dotyczące dużego akumulatora to około 11 godzin i 30 minut przy mocy 11 kW i sześć godzin przy mocy 22 kW. Audi Q8 e-tron jest standardowo wyposażone w funkcję Plug & Charge. Na kompatybilnych stacjach ładowania pojazd autoryzuje się po przyłączeniu kabla do i aktywuje punkt ładowania. Rozliczenie następuje automatycznie. Nowa usługa ładowania Audi charging service, która zostanie uruchomiona w 2023 roku i w przyszłości zastąpi istniejącą usługę ładowania e-tron, umożliwi wygodny dostęp do około 400 000 publicznych punktów ładowania w całej Europie. Planer trasy e-tron zapewnia niezawodne wsparcie podczas wyszukiwania punktów ładowania na trasie.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Wyposażenie

W Audi Q8 e-tron zamontowano około 40 systemów wsparcia kierowcy. Nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer i 12 czujników ultradźwiękowych dostarcza informacji o otoczeniu. Informacje te są następnie analizowane przez centralną jednostkę sterującą systemami wsparcia kierowcy. Nowością jest remote park assist plus, który będzie można zamawiać od 2023 roku. Z jego pomocą Audi Q8 e-tron potrafi wjechać nawet w najciaśniejsze miejsca parkingowe. Klienci mogą sterować procedurą parkowania poprzez aplikację myAudi na swoim smartfonie. Gdy samochód osiągnie ostateczną pozycję w miejscu parkingowym, automatycznie się wyłącza, zaciąga hamulec postojowy i blokuje drzwi. Aby opuścić miejsce parkingowe, silnik jest włączany za pośrednictwem aplikacji myAudi, po czym pojazd manewruje na tyle, by móc wygodnie do niego wsiąść.

Audi Q8 e-tron jest opcjonalnie wyposażone w cyfrowe reflektory Matrix LED. Podczas jazdy na autostradzie, światło orientacyjne wyznacza pozycję samochodu na pasie ruchu i pomaga kierowcy pozostać w centrum wąskich przejazdów. Dostępne są również trzy inne nowe funkcje: rozszerzone informacje o ruchu drogowym, światło pasa ruchu z indykatorem kierunku oraz światło orientacyjne na drogach poza obszarem zabudowanym.

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron. Kiedy na rynku?

Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty