Nissan Murano po face liftingu [GALERIA]

(ip)
Flagowy crossover Nissana - Murano przeszedł w ostatnim czasie face lifting. Zmianom poddano wnętrze, nowe tylne światła, aluminiowe obręcze kół oraz układ zestawu wskaźników. Auto wkrótce trafi do salonów.
Fot. Nissan
Fot. Nissan

Większość zmian dotyczy przedziału pasażerskiego. Zmieniono czcionkę cyfr w zestawie wskaźników, a dotychczasowe pomarańczowe podświetlenie zastąpiono białym. Centralna konsola lepiej integruje się z resztą kabiny, ponieważ ma teraz ten sam kolor, co cała deska rozdzielcza.

**CZYTAJ TAKŻE

BMW X3 kontra Nissan MuranoMurano z silnikiem Diesla

**

Fot. Nissan
Fot. Nissan

Największą zmianą jest zastosowanie nowej skórzanej tapicerki foteli i drzwi, w której marszczenia zastąpiono regularnymi przeszyciami. W tylnej części kabiny opcjonalny ekran DVD montowany wcześniej w podsufitce zastąpiono dwoma oddzielnymi wyświetlaczami zintegrowanymi z zagłówkami przednich foteli.

Zmiany zewnętrzne to między innymi nowe tylne światła, nawiązujące kształtem do lamp Qashqaia, z przezroczystym elementem w kształcie grota strzały otaczającym czerwoną część klosza. Dwa nowe metalizowane lakiery - Pearl White i Graphite Blue - kontrastują z nowymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami z ramionami w kształcie litery V. Pięcioramienny wzór obręczy 20-calowych nie został zmieniony.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

W egzemplarzach przeznaczonych na rynek rosyjski montowany jest najnowszy system informacyjno-rozrywkowy znany już z wersji europejskich, zaś pojazdy z najbogatszym wyposażeniem mają także podgrzewane koło kierownicy. W Rosji Murano jest tak popularny, że na tamtejszym rynku w ofercie są aż trzy wersje wyposażenia, podczas gdy w Europie Zachodniej dostępna jest tylko najbogatsza odmiana.

Murano to trzeci, a jednocześnie najdroższy model w ofercie crossoverów Nissana, obok Juke i Qashqaia. Samochód cieszy się popularnością w wielu krajach europejskich, a zwłaszcza w Rosji, ale znaczący wzrost sprzedaży odnotowano dopiero w 2010 roku, wraz z wprowadzeniem wersji z silnikiem Diesla.

Silnik 2.5 dCi został opracowany specjalnie z myślą o europejskich kierowcach, przy znaczącym udziale inżynierów z Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE). Czterocylindrowy silnik współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią z układem Adaptive Shift Control, modyfikującym algorytm przełączania biegów w zależności od stylu i warunków jazdy, zapewnia dobre osiągi przy stosunkowo oszczędnej eksploatacji. Silnik rozwija moc 190 KM, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już przy 2000 obr./min. Emisja CO2 wynosi 210g/km przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 10,6 l/100km.

Egzemplarze z silnikiem wysokoprężnym to około 90 procent sprzedaży w Europie Zachodniej. Pozostali klienci decydują się na motor benzynowy 3.5 V6 o mocy 256 KM i maksymalnym momencie obrotowym 334 Nm.

- "Murano pozostaje flagowym crossoverem Nissana. Jego wysoka jakość, komfort i bogactwo wyposażenia zostały jeszcze silniej podkreślone wprowadzonymi przez nas subtelnymi modyfikacjami" - mówi Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży w europejskim oddziale Nissana.

Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty