Większość zmian dotyczy przedziału pasażerskiego. Zmieniono czcionkę cyfr w zestawie wskaźników, a dotychczasowe pomarańczowe podświetlenie zastąpiono białym. Centralna konsola lepiej integruje się z resztą kabiny, ponieważ ma teraz ten sam kolor, co cała deska rozdzielcza.
**CZYTAJ TAKŻE
BMW X3 kontra Nissan MuranoMurano z silnikiem Diesla**
Największą zmianą jest zastosowanie nowej skórzanej tapicerki foteli i drzwi, w której marszczenia zastąpiono regularnymi przeszyciami. W tylnej części kabiny opcjonalny ekran DVD montowany wcześniej w podsufitce zastąpiono dwoma oddzielnymi wyświetlaczami zintegrowanymi z zagłówkami przednich foteli.
Zmiany zewnętrzne to między innymi nowe tylne światła, nawiązujące kształtem do lamp Qashqaia, z przezroczystym elementem w kształcie grota strzały otaczającym czerwoną część klosza. Dwa nowe metalizowane lakiery - Pearl White i Graphite Blue - kontrastują z nowymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami z ramionami w kształcie litery V. Pięcioramienny wzór obręczy 20-calowych nie został zmieniony.
W egzemplarzach przeznaczonych na rynek rosyjski montowany jest najnowszy system informacyjno-rozrywkowy znany już z wersji europejskich, zaś pojazdy z najbogatszym wyposażeniem mają także podgrzewane koło kierownicy. W Rosji Murano jest tak popularny, że na tamtejszym rynku w ofercie są aż trzy wersje wyposażenia, podczas gdy w Europie Zachodniej dostępna jest tylko najbogatsza odmiana.
Murano to trzeci, a jednocześnie najdroższy model w ofercie crossoverów Nissana, obok Juke i Qashqaia. Samochód cieszy się popularnością w wielu krajach europejskich, a zwłaszcza w Rosji, ale znaczący wzrost sprzedaży odnotowano dopiero w 2010 roku, wraz z wprowadzeniem wersji z silnikiem Diesla.
Silnik 2.5 dCi został opracowany specjalnie z myślą o europejskich kierowcach, przy znaczącym udziale inżynierów z Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE). Czterocylindrowy silnik współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią z układem Adaptive Shift Control, modyfikującym algorytm przełączania biegów w zależności od stylu i warunków jazdy, zapewnia dobre osiągi przy stosunkowo oszczędnej eksploatacji. Silnik rozwija moc 190 KM, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już przy 2000 obr./min. Emisja CO2 wynosi 210g/km przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 10,6 l/100km.
Egzemplarze z silnikiem wysokoprężnym to około 90 procent sprzedaży w Europie Zachodniej. Pozostali klienci decydują się na motor benzynowy 3.5 V6 o mocy 256 KM i maksymalnym momencie obrotowym 334 Nm.
- "Murano pozostaje flagowym crossoverem Nissana. Jego wysoka jakość, komfort i bogactwo wyposażenia zostały jeszcze silniej podkreślone wprowadzonymi przez nas subtelnymi modyfikacjami" - mówi Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży w europejskim oddziale Nissana.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?