Obłe kształty nowego Nissana przypadły do gustu przede wszystkim paniom. Wcale nierzadkie są żywiołowe reakcje pań mijających Micrę na ulicy, i to niezależnie czy jadą one innym autem, czy idą pieszo.
Najtańsza wersja malucha japońskiego producenta kosztuje 39 670 złotych - to trzydrzwiowe auto z benzynowym silnikiem 1,2 l, o mocy 65 KM w podstawowej wersji wyposażenia Visia. W standardzie otrzymujemy nie tak mało, bo dwie poduszki gazowe, ABS, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, centralne ryglowanie zamków sterowane pilotem, immobiliser i wspomaganie układu kierowniczego.
Osiągi bazowej Micry nie szokują - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 16,3 sek., zaś prędkość maksymalna wynosi 154 km/h. Średnie zużycie paliwa tej wersji to 5,9 l/100 km. Podobnymi wynikami legitymuje się model z silnikiem 1.5 dCi, lecz średnie zużycie paliwa wynosi 4,6 l/100 km. Najmocniejsza odmiana może rozpędzić się do 172 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,9 sek. Choć to niezłe wyniki, model flagowy powinien legitymować się nieco lepszymi osiągami. Nie najlepsze jest wygłuszenie wnętrza, powyżej 4000 obr./min hałas silnika zaczyna mocno przeszkadzać, aby rozmawiać trzeba mocno podnosić głos. Poza miastem staje się to uciążliwe, chyba że nie zamierzamy przekraczać dozwolonej prędkości. Zużycie paliwa jest na niskim poziomie. Bez większego trudu można uzyskać spalanie na poziomie 6,5 l/100 km. Nieco trudniejsze jest to w mieście - podczas jazdy we wszechobecnych korkach apetyt wzrasta do 7,6-8 l benzyny na każde 100 km.
Choć Micra wzbudza ogromne zainteresowanie pań, na ulicach nie widać zbyt wielu małych nissanów. Z pewnością głównym powodem takiego stanu rzeczy jest dość wysoka cena autka. Częściowo usprawiedliwia ją bogate wyposażenie i trzyletnia gwarancja mechaniczna, ale w naszym kraju wciąż o powodzeniu samochodu decyduje cena - im niższa tym lepiej. Wyposażenie jest na dalszym planie.
Model Visia + jest dostępny tylko z silnikami: benzynowym 1,2 l 80 KM i wysokoprężnym konstrukcji Renaulta - 1.5 dCi o mocy 65 KM. Odmiana Tekna oferowana jest wyłącznie z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,4 l o mocy 88 KM. Amatorzy automatycznej skrzyni biegów mogą wybierać między wersjami 1.2 80 KM, a 1.4 88 KM.
Nissan Micra a konkurencja
Model | Nissan Micra | Renault Clio | Fiat Punto |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1386 | 1390 | 1368 |
Moc maks. (KM) | 88 | 98 | 95 |
Skrzynia biegów | M/5 | M/5 | M/5 |
Hamulce przednie/tylne | T/B | T/B | T/B |
Średnica zawracania (m) | 9,2 | 10,7 | 10,5 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 235 | 255 | 264 |
Długość (mm) | 3715 | 3775 | 3800 |
Szerokość (mm) | 1660 | 1640 | 1660 |
Wysokość (mm) | 1540 | 1420 | 1480 |
Rozstaw osi (mm) | 2430 | 2470 | 2460 |
Masa własna (kg) | 979 | 1020 | 960 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 172 | 185 | 178 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,9 | 10,5 | 9,9 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | |||
Miasto | 7,9 | 9,2 | 7,8 |
Poza miastem | 5,4 | 5,3 | 5,1 |
Średnie | 6,3 | 6,7 | 6,1 |
M - skrzynia manualna, T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnoweWyposażenie
Model | Micra Tekna | Clio Extreme | Punto Dynamic |
Cena (zł) | 51 400 | 45 000 | 43 300 |
ABS | S | S | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/S | S/S |
Poduszki boczne | S | O | O |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S |
Elektryczne szyby przód/tył | S/N | S/N | S/N |
Centralne ryglowanie zamków | S | S | S |
Radio | S | O | O |
Klimatyzacja | S | O | O |
Aluminiowe felgi | S | S | O |
S - standard, O - opcja, N - niedostępne
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?