Najmocniejsze AMG

(mp)
Potężne nadkola, V12 biturbo pod maską i pierwsza setka na liczniku w czasie krótszym niż zdążycie przeczytać to zdanie. Mowa o Mercedesie SL 65 AMG Black Series.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

 

Samochód przygotowali specjaliści od tuningu z firmy AMG. W celu poprawienia własności aerodynamicznych autu nie żałowaniu spojlerów. W nadkolach pojawiły się sporych rozmiarów wloty powietrza chłodzącego hamulce, których przednie tarcze mają średnicę 360 mm, a tylne 390 mm (z przodu felgi 19-calowe, z tyłu 20-calowe).

 

Spojler na bagażniku wysuwa się automatycznie po osiągnięciu prędkości 120 km/h, a opływające go powietrze mocniej dociska auto do drogi.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

 

W porównaniu ze standardowym SL 65 AMG, wersję Black Series odchudzono o 250 kg. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu w nadwoziu elementów z włókna węglowego. Wykonano z niego m.in. zderzaki, progi oraz pokrywy silnika i bagażnika.

 

Jazda SL 65 AMG Black Series to nie przelewki. Pod maską pracuje 6-litrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V12, z którego wyciśnięto 670 KM (standardowo 612 KM). To

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

najlepszy wynik w historii AMG. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm jest tak wysoki, że palenia gumy przy szybkim starcie nie da się w zasadzie uniknąć.

 

Ruszanie byłoby jeszcze trudniejsze, gdyby wartości tej nie ograniczono elektronicznie (możliwa do osiągnięcia wynosi 1200 Nm) i nie zastosowano całej masy elektronicznych systemów zapobiegających poślizgowi. Część z nich (np. ESP) da się wyłączyć. Kierowca robi to jednak na własną odpowiedzialność i

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

powinien być świadomy ryzyka, jakie w związku z tym podejmuje.

 

Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, 200 km/h pojawia się na liczniku po 11 sekundach, a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 320 km/h. W wykorzystaniu tego potencjału pomaga sportowe zawieszenie z możliwością regulacji.

 

Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 5-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów pracującej w czterech trybach - C, S, M1 i M2 różniących się szybkością zmiany przełożeń. Aby zapewnić lepszą stabilność, konstruktorzy z AMG poszerzyli rozstaw tylnych kół o 97 mm, a przednich o 85 mm w porównaniu ze zwykłym SL 65 AMG.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty