Najmocniejsze AMG

(mp)
Potężne nadkola, V12 biturbo pod maską i pierwsza setka na liczniku w czasie krótszym niż zdążycie przeczytać to zdanie. Mowa o Mercedesie SL 65 AMG Black Series.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

 

Samochód przygotowali specjaliści od tuningu z firmy AMG. W celu poprawienia własności aerodynamicznych autu nie żałowaniu spojlerów. W nadkolach pojawiły się sporych rozmiarów wloty powietrza chłodzącego hamulce, których przednie tarcze mają średnicę 360 mm, a tylne 390 mm (z przodu felgi 19-calowe, z tyłu 20-calowe).

 

Spojler na bagażniku wysuwa się automatycznie po osiągnięciu prędkości 120 km/h, a opływające go powietrze mocniej dociska auto do drogi.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

 

W porównaniu ze standardowym SL 65 AMG, wersję Black Series odchudzono o 250 kg. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu w nadwoziu elementów z włókna węglowego. Wykonano z niego m.in. zderzaki, progi oraz pokrywy silnika i bagażnika.

 

Jazda SL 65 AMG Black Series to nie przelewki. Pod maską pracuje 6-litrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V12, z którego wyciśnięto 670 KM (standardowo 612 KM). To

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

najlepszy wynik w historii AMG. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm jest tak wysoki, że palenia gumy przy szybkim starcie nie da się w zasadzie uniknąć.

 

Ruszanie byłoby jeszcze trudniejsze, gdyby wartości tej nie ograniczono elektronicznie (możliwa do osiągnięcia wynosi 1200 Nm) i nie zastosowano całej masy elektronicznych systemów zapobiegających poślizgowi. Część z nich (np. ESP) da się wyłączyć. Kierowca robi to jednak na własną odpowiedzialność i

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

powinien być świadomy ryzyka, jakie w związku z tym podejmuje.

 

Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, 200 km/h pojawia się na liczniku po 11 sekundach, a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 320 km/h. W wykorzystaniu tego potencjału pomaga sportowe zawieszenie z możliwością regulacji.

 

Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 5-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów pracującej w czterech trybach - C, S, M1 i M2 różniących się szybkością zmiany przełożeń. Aby zapewnić lepszą stabilność, konstruktorzy z AMG poszerzyli rozstaw tylnych kół o 97 mm, a przednich o 85 mm w porównaniu ze zwykłym SL 65 AMG.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie