Jak dowodzi lawinowo rosnąca ilość samochodów zasilanych gazem, najtańsza jest eksploatacja samochodu na paliwie LPG.
Nawet biorąc pod uwagę wyższy koszt instalacji zasilającej do pojazdów z wtryskiem paliwa oraz nieco wyższe zużycie gazu niż benzyny, paliwo to jest bezkonkurencyjne cenowo. Benzyna ma najwyższą cenę jednostkową z paliw dostępnych na rynku, lecz samochód napędzany silnikiem z zapłonem iskrowym jest znacznie tańszy od tego samego auta z silnikiem wysokoprężnym.
Przy obecnej małej różnicy pomiędzy cenami benzyny i oleju napędowego, zakup auta napędzanego silnikiem wysokoprężnym amortyzuje się dopiero po przejechaniu dystansu powyżej 100 tysięcy km.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?