Mercedes Concept Style Coupe - stylowy buntownik

(ip)
Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe
Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe
Puls nowego pokolenia gwałtownie przyspiesza. Wraz z prezentacją Concept Style Coupe podczas targów Auto China w Pekinie, Mercedes-Benz wjeżdża w nowy wymiar ekskluzywnych coupe.

Czterodrzwiowe coupe to przedstawiciel zbuntowanego pokolenia. Jego magnetyczne nadwozie z innowacyjnym przednim

Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe
Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe

oświetleniem kryje turbodoładowaną, rzędową "czwórkę" o mocy 155 kW (211 KM) oraz napęd na cztery koła 4MATIC. Karoseria nowego modelu mierzy 463,7 cm długości, 189,1 cm szerokości i 139,8 cm wysokości.
- Wyrazisty design Concept Style Coupé emanuje mocą - podkreśla dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. - Dzisiaj jasno definiujemy nasz kierunek. Oto model, z którym w przyszłości będą musiały zmierzyć się konkurencyjne coupe.

- Niemal gotowy do produkcji Concept Style Coupe to prawdziwy trendsetter w segmencie ekskluzywnych aut - zauważa Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz. – Jego zachwycające proporcje i płynna rzeźba najlepiej oddają nasz dynamiczny język projektowania.

Prowokacyjny i zdecydowany na zewnątrz
Wzajemna gra wypukłych i wklęsłych powierzchni nie pozostawia złudzeń - oto kolejny Mercedes-Benz. Lakier Alubeam tylko podkreśla wyrafinowaną rzeźbę karoserii. Śladem koncepcyjnej Klasy A, Concept Style Coupe zyskał diamentowy wlot powietrza, a jego spojrzenie przypomina oczy drapieżnego zwierzęcia. Innowacyjne przednie lampy w trybie gotowości świecą na czerwono, zaś po uruchomieniu kierunkowskazów ich diody rozbłyskają jedna po drugiej, jak melodia wygrywana na klawiszach fortepianu.

Profil Concept Style Coupe tworzą trzy zdecydowane pociągnięcia. Pierwsza z linii wyznacza płaszczyznę dachu, łącząc przednie i tylne błotniki, druga podkreśla umięśnione tylne nadkola, a ostatnia niczym spoiwo biegnie przez całą bryłę nadwozia. Odważny kształt bocznych lusterek i 21-calowych obręczy kół to znak, że styliści chętnie korzystali z wolności, jaką daje im kreślenie prototypu. Jak przystało na coupé, drzwi nie posiadają ram okiennych.

Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe
Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe

Duży, panoramiczny dach potęguje uczucie przestrzeni w kabinie. Awangardowe linie wieńczy forma tylnych świateł i ich metaliczno-czerwone wypełnienie oraz dwie podwójne końcówki wydechu, poszerzające optycznie tylną część nadwozia. W stylizacji tylnego dyfuzora po raz kolejny pojawia się diamentowy motyw, zaczerpnięty z przedniego wlotu powietrza.

Wysokie stężenie sportu wewnątrz
Otwarcie drzwi uwalnia ekspresję Concept Style Coupe. Kształt deski rozdzielczej przypomina rozciągnięte skrzydło, na całej szerokości naznaczone włóknem węglowym. Zegary zamknięto w dwóch osobnych, klasycznych tubach, otoczonych interaktywnymi pierścieniami, reagującymi na włączenie kierunkowskazu. Fala tworząca środkową konsolę została wzbogacona o panel sterowania wentylacją dla dwóch tylnych, osobnych foteli, oraz pojemny schowek. Mieszankę jasnoszarych i antracytowych okładzin ze skóry i alcantary przełamują pieczołowicie wykonane detale w kolorze krzykliwej zieleni. Po raz pierwszy, wszystkie elementy chromowane pokrywa anodowana powłoka, dotychczas spotykana w topowych czasomierzach.
Cztery fotele ze zintegrowanymi zagłówkami znane są już z nowej Klasy A w wersji Sport. I zupełnie jak w koncepcyjnej Klasie A, kratki wentylacyjne w kształcie przypominającym silniki odrzutowe zmieniają swoją barwę w zależności od temperatury - od chłodnego błękitu do rozpalającej czerwieni.

Zawsze w sieci: system multimedialny
System COMAND Online i liczne aplikacje Mercedes-Benz, opracowane specjalnie z myślą o zastosowaniach w podróży, oraz

Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe
Mercedes Concept Style Coupe, Fot: Mercedes-Coupe

możliwość korzystania z internetu podczas postoju - pasażerowie Concept Style Coupe nie muszą odrywać się od cyfrowej rzeczywistości.

Projektanci Mercedes-Benz głęboko wierzą, że przyszłość (nie tylko motoryzacji) należy do chmur obliczeniowych. Oprogramowanie aplikacji systemu COMAND Online nie jest przechowywane w pamięci komputera pojazdu, ale w bazie danych Daimler Vehicle Backend. Zalety? System może być aktualizowany zdalnie, bez konieczności wizyty na stacji serwisowej. Aplikacje są zawsze aktualne, niezależnie od dostępu do urządzeń elektronicznych i ścieżki projektowania pojazdu.
Sportowy duch naszych czasów: układ napędowy

Synteza dynamiki i wydajności to wizytówka silnika Concept Style Coupe. Czterocylindrową jednostkę uzbrojono w bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, udoskonalony system spalania z wielofazowymi wtryskiwaczami oraz wieloiskrowy zapłon.
2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 155 kW (211 KM) za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej 7G-DCT i wydajnego napędu 4MATIC przekazuje siłę napędową do kół obu osi.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty