Mazda2 Hybrid 1.5 116 KM. Wrażenia z jazdy, wyposażenie, ceny

Kamil Rogala
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków.
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków. Kamil Rogala
Nie jest wielką tajemnicą, że Mazda2 Hybrid to niemal kopiuj/wklej Toyoty Yaris. Nikt tego nie ukrywa i nie czaruje, że Mazda zrobiła tytaniczną pracę, aby opracować udane miejskie auto hybrydowe. Tak było przed liftingiem, podobnie jest po zmianach, ale z pewną różnicą – tym razem łatwiej odróżnić Mazdę2 Hybrid od Toyoty Yaris. Co się zmieniło, to zostało tak samo dobre i ile za to wszystko zapłacimy?

Spis treści

Mazda2 Hybrid. Stylistyka nadwozia/wnętrze

Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków. Kamil Rogala

Teoretycznie moglibyśmy wygląd zewnętrzny i wnętrze opisać kilkoma zdaniami z podsumowaniem i odesłaniem do Toyoty Yaris, ale mimo wszystko Mazda postanowiła co nieco zmienić. Przed liftingiem mogliśmy postawić oba auta obok siebie, zakryć logo i zapewne nikt nie byłby w stanie wskazać które jest które. Tym razem styliści postanowili zmienić przednią część auta i zrobili to bardzo dobrze. Teraz odświeżona Mazda2 Hybrid przypomina… Mazdę2. Zderzak z charakterystycznym grillem oraz szerokim wlotem powietrza w dolnej części nawiązuje do innego małego modelu w gamie, ale i do większych braci tj. Mazdy3 etc. Fakt, poza tym zmian nie uświadczymy, bowiem klosze lamp, grafika wewnętrzna, nawet felgi – to wszystko pozostało bez zmian. Z tyłu różnic też jest niewiele, bo mamy w zasadzie zmienione logo oraz nazwę modelu. W zasadzie tyle, a reszta to kosmetyka.

Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków. Kamil Rogala

We wnętrzu także różnic brak. Poza logo, mamy ten sam większy ekran z nowym systemem info-rozrywki, nieco mniej połyskujących plastików w kolorze fortepianowej czerni, ale tą samą nienaganną ergonomię. Dużo przycisków, pokręteł, prosta obsługa i nieskomplikowany układ. Miejsca jest wystarczająco, również z tyłu – do podróży po mieście na krótkich dystansach w sam raz. Pozycja za kierownicą jest poprawna, siedzimy odrobinę za wysoko, ale to auto miejskie, więc widoczność staje się ważniejsza niż wrażenia z jazdy. Poza tym układ napędowy nie dostarcza zbyt wielu emocji, no chyba, że tych pozytywnych na stacji paliw, ale o tym za chwilę. Pojemność bagażnika to 286 litrów, a po złożeniu oparć kanapy zyskujemy w sumie 768 litrów. Mogłoby być więcej, ale jeśli ktoś woli przestrzeń, powinien sięgnąć po Skodę Fabię lub skromniejszy model z wyższego segmentu. Tu liczy się sprawność i oszczędności w mieście.

Mazda2 Hybrid. Silnik i spalanie

Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków. Kamil Rogala

Do tej pory jedynym napędem hybrydowym był układ 1.5 Hybrid 116 KM. Miałem nadzieję, że w ślad za Toyotą Yaris, tak samo tutaj pojawi się równolegle mocniejszy 130-konny wariant, ale niestety tak się nie stało. Jest więc stary/nowy układ, którego sercem tego jest trzycylindrowa jednostka benzynowa generująca 92 KM oraz 120 Nm momentu obrotowego. Wspiera ją silnik elektryczny o mocy 80 KM z momentem obrotowym 141 Nm. Osiągi? Bardzo przyzwoite, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 sekundy a prędkość maksymalna to 175 km/h. Ale czy brak mocniejszej odmiany to wada? Jeśli dodanie jej miałoby wpłynąć negatywnie na ofertę/ceny słabszych wersji, to niech zostanie tak, jak jest. Poza tym to nie auto sportowe, a różnica 14 KM (na bazie pierwszych jazd odświeżoną „Yariską”) nie robi aż tak dużej różnicy. Ale jakby zamiast 130 KM było np. 150 KM, a w ofercie pojawiła się wersja np. e-MPS. Marzenia i plany na bok, skupmy się na tym, jak Mazda2 Hybrid jeździ.

W trasie – przeciętnie. Nie jest ani cicho, ani specjalnie dynamicznie, ale w żadnym wypadku nie traktuję tego jako wady. Da się przejechać z miasta do miasta, ale to nie jest samochód na trasę. To na wskroś auto miejskie i właśnie w mieście hybrydowa Mazda2 pokazuje swoją ogromną siłę i stos zalet. W normalnych warunkach miejskich, średnie zużycie paliwa przez samochód wynosiło 4,6 l/100km. Jazda po rzadko uczęszczanych ulicach i obwodnicach pozwalała osiągnąć zużycie poniżej 4 l/100km. Podczas podróży poza miastem, nawet przy energicznej jeździe, spalanie rzadko przekraczało 5 l/100km. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa w przedziale 4,2 do 5,1 l/100km okazuje się być realistyczne i nieprzesadzone. Mazda2 Hybrid w wersji hybrydowej robi wrażenie pod względem efektywności paliwowej i zasługuje na wysoką pozycję wśród pojazdów segmentu B.

Mazda2 Hybrid. Ceny i wyposażenie

Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków. Kamil Rogala

Wydaje mi się, że sporą zaletą odświeżonej Mazdy2 Hybrid będzie oferta i ceny. Układ napędowy jest jeden, więc nie ma żadnych komplikacji. Wersji wyposażenia jest z kolei aż pięć, więc tutaj można się co nieco pobawić. Podstawowa odmiana Prime-Line to koszt 101 900 złotych. Za 108 900 kupimy wersję Centre-Line, za 117 900 z kolei Exclusive-Line. Za 127 900 złotych dostaniemy już sowicie wyposażoną wersję Homura, a jeśli to za mało, za 138 700 jest topowa odmiana Homura Plus. Kamerę cofania znajdziemy już w bazowe odmianie, ale w topowej otrzymamy nawet wyświetlacz head-up na przedniej szybie, łączoną tapicerkę ze skórą ekologiczną, cyfrowe zegary 12,3 cala, 10,5-calowy wyświetlacz centralny czy też dach panoramiczny. Dopłacimy m.in. do:

  • opcjonalnego lakieru – od 2900 do 3900 złotych;
  • czujników parkowania przód/tył – 2805 złotych;
  • kamerę cofania – 980 złotych;
  • aluminiowe felgi 16-calowe – 4900 złotych etc.

Podsumowanie

Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie
Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków. Kamil Rogala

Mazda2 Hybrid wyróżnia się na tle konkurencji dzięki swojemu zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Jest to model, który zasługuje na uwagę w segmencie B. Choć zmiany zewnętrzne są subtelne, to jednak producent zaimplementował liczne innowacje w kabinie, które umożliwiają równanie do czołówki rynku pod kątem technologii i dodatków. Fakt, różnice względem Toyoty Yaris wciąż są niewielkie, ale tym razem styliści dołożyli od siebie kilka dodatków.

Porównanie Mazdy2 Hybrid do wybranych konkurentów:

 

Mazda2 Hybrid 1.5 116 KM (e-CVT)

Renault Clio 1.6 E-Tech Hybrid 145 KM (Multi-Mode)

Skoda Fabia 1.5 TSI 150 KM (AT7)

Cena (zł, brutto)

od 101 900

od 99 200

od 103 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

hatchback/5

Długość/szerokość (mm)

3940/1745

4053/1798

4108/1780

Wysokość (mm)

1500

1440

1459

Rozstaw osi (mm)

2560

2583

2564

Pojemność bagażnika (l)

286/768

254/979

380/1190

Liczba miejsc

5

5

5

Masa własna (kg)

1145

1238

1145

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, bezstopniowa e-CVT

automatyczna, wielostopniowa Multi-Mode

automatyczna, 7-stopniowa

Osiągi


 


Moc (KM)

116

145

150

Moment obrotowy (Nm)

141 (silnik elektr.)

205 (silnik elektr.)

250

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,7

9,3

8,0

Prędkość maksymalna (km/h)

175

175

225

Zużycie paliwa (l/100km)

3,8 (WLTP)

4,3 (WLTP)

5,7 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

87 (WLTP)

108 (WLTP)

129 (WLTP)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty