Lexus LS z systemem autonomicznego prowadzenia

(mm/ip)
Lexus LS 600h LCelem Urban Teammate jest automatyczne prowadzenie pojazdu w znacznie trudniejszym środowisku – na zwykłych drogach i w terenie zabudowanym. Wymaga to precyzyjnej obserwacji otoczenia i wykrywania wszelkich przeszkód, łącznie z rowerami i przechodniami. W tym celu system wyposażono nie tylko w GPS i kamery, ale i zaawansowane czujniki takie jak wysokorozdzielczy czujnik laserowy – lidar SPAD oparty na jednofotonowych fotodiodach lawinowych.Fot. Lexus
Lexus LS 600h LCelem Urban Teammate jest automatyczne prowadzenie pojazdu w znacznie trudniejszym środowisku – na zwykłych drogach i w terenie zabudowanym. Wymaga to precyzyjnej obserwacji otoczenia i wykrywania wszelkich przeszkód, łącznie z rowerami i przechodniami. W tym celu system wyposażono nie tylko w GPS i kamery, ale i zaawansowane czujniki takie jak wysokorozdzielczy czujnik laserowy – lidar SPAD oparty na jednofotonowych fotodiodach lawinowych.Fot. Lexus
Lexus zaprezentował podczas majowego szczytu G7 flagową luksusową limuzynę LS 600h L wyposażoną w kolejną generację systemu autonomicznego prowadzenia Urban Teammate. Uczestnicy szczytu mogli wziąć udział w jazdach testowych eksperymentalnym autem.

Urban Teammate to kolejny po Highway Teammate element rozwijanej przez macierzysty koncern Lexusa, Toyota Motor Corporation, koncepcji Mobility Teammate – systemu wspomagającego kierowcę za pomocą zaawansowanych rozwiązań technicznych, takich jak sztuczna inteligencja. Przetestowany w ubiegłym roku na pokładzie Lexusa GS system Highway Teammate umożliwia automatyczne prowadzenie pojazdu na drogach szybkiego ruchu, samodzielnie wykonując wszelkie związane z tym manewry, od włączania się do ruchu, przez utrzymywanie bezpiecznych odległości, po wyprzedzanie i opuszczanie autostrady.

Celem Urban Teammate jest automatyczne prowadzenie pojazdu w znacznie trudniejszym środowisku – na zwykłych drogach i w terenie zabudowanym. Wymaga to precyzyjnej obserwacji otoczenia i wykrywania wszelkich przeszkód, łącznie z rowerami i przechodniami. W tym celu system wyposażono nie tylko w GPS i kamery, ale i zaawansowane czujniki takie jak wysokorozdzielczy czujnik laserowy – lidar SPAD oparty na jednofotonowych fotodiodach lawinowych.

Japoński koncern podkreśla, że celem projektu nie jest wyeliminowanie kierowcy, więc użytkownicy przyszłych seryjnych samochodów z Mobility Teammate będą mogli wciąż czerpać radość z prowadzenia swoich aut.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty