Lexus LS z systemem autonomicznego prowadzenia

(mm/ip)
Lexus LS 600h LCelem Urban Teammate jest automatyczne prowadzenie pojazdu w znacznie trudniejszym środowisku – na zwykłych drogach i w terenie zabudowanym. Wymaga to precyzyjnej obserwacji otoczenia i wykrywania wszelkich przeszkód, łącznie z rowerami i przechodniami. W tym celu system wyposażono nie tylko w GPS i kamery, ale i zaawansowane czujniki takie jak wysokorozdzielczy czujnik laserowy – lidar SPAD oparty na jednofotonowych fotodiodach lawinowych.Fot. Lexus
Lexus LS 600h LCelem Urban Teammate jest automatyczne prowadzenie pojazdu w znacznie trudniejszym środowisku – na zwykłych drogach i w terenie zabudowanym. Wymaga to precyzyjnej obserwacji otoczenia i wykrywania wszelkich przeszkód, łącznie z rowerami i przechodniami. W tym celu system wyposażono nie tylko w GPS i kamery, ale i zaawansowane czujniki takie jak wysokorozdzielczy czujnik laserowy – lidar SPAD oparty na jednofotonowych fotodiodach lawinowych.Fot. Lexus
Udostępnij:
Lexus zaprezentował podczas majowego szczytu G7 flagową luksusową limuzynę LS 600h L wyposażoną w kolejną generację systemu autonomicznego prowadzenia Urban Teammate. Uczestnicy szczytu mogli wziąć udział w jazdach testowych eksperymentalnym autem.

Urban Teammate to kolejny po Highway Teammate element rozwijanej przez macierzysty koncern Lexusa, Toyota Motor Corporation, koncepcji Mobility Teammate – systemu wspomagającego kierowcę za pomocą zaawansowanych rozwiązań technicznych, takich jak sztuczna inteligencja. Przetestowany w ubiegłym roku na pokładzie Lexusa GS system Highway Teammate umożliwia automatyczne prowadzenie pojazdu na drogach szybkiego ruchu, samodzielnie wykonując wszelkie związane z tym manewry, od włączania się do ruchu, przez utrzymywanie bezpiecznych odległości, po wyprzedzanie i opuszczanie autostrady.

Celem Urban Teammate jest automatyczne prowadzenie pojazdu w znacznie trudniejszym środowisku – na zwykłych drogach i w terenie zabudowanym. Wymaga to precyzyjnej obserwacji otoczenia i wykrywania wszelkich przeszkód, łącznie z rowerami i przechodniami. W tym celu system wyposażono nie tylko w GPS i kamery, ale i zaawansowane czujniki takie jak wysokorozdzielczy czujnik laserowy – lidar SPAD oparty na jednofotonowych fotodiodach lawinowych.

Japoński koncern podkreśla, że celem projektu nie jest wyeliminowanie kierowcy, więc użytkownicy przyszłych seryjnych samochodów z Mobility Teammate będą mogli wciąż czerpać radość z prowadzenia swoich aut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie