C4 debiutował pięć lat temu. W ubiegłym roku poddano go modernizacji, w ramach której przeprojektowano zderzaki, atrapę chłodnicy, reflektory i światła tylne. Zestaw wskaźników umieszczony na podszybiu obejmuje obecnie także obrotomierz (wcześniej znajdował się tuż powyżej kierownicy).
Informacje o szybkości, obrotach silnika oraz wskazania dotyczące pracy tempomatu, ilości paliwa w baku, temperatury
cieczy chłodzącej i pokonanym dystansie mają formę elektroniczną. Projektanci zadbali szczególnie o to, aby kierowca wyraźnie widział, z jaką prędkością jedzie samochód - duże cyfry pokazujące się w centrum wyświetlacza zdecydowanie rzucają się w oczy.
Oddzielny panel podaje dane z komputera pokładowego i radioodtwarzacza, a jeszcze inny służy do obsługi klimatyzacji. Ogranicza to ilości informacji docierających do kierowcy
patrzącego na konkretny wyświetlacz, co zapobiega dekoncentracji. Z drugiej strony zmusza do przenoszenia wzroku z jednego panelu na drugi lub trzeci, jeśli chce się skontrolować kilka wskazań jednocześnie.
Najciekawszym rozwiązaniem jest jednak kierownica, której środek jest nieruchomy, a wykonując manewry kręci się samym wieńcem. To rozwiązanie, do którego trzeba się przyzwyczaić. Na obwodzie środkowej części kierownicy umieszczone są liczne przyciski służące do obsługi komputera
pokładowego, radioodtwarzacza i tempomatu.
Fotele w C4 są dość miękkie, dzięki czemu podróżuje się komfortowo. Wpływa na to także stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie, nieźle tłumiące nierówności drogi. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest wystarczająco dużo, aby kierowca pasażerowie o wzroście 180 cm nie obcierali kolanami i głowami o deskę rozdzielczą, fotele i sufit.
Pod maską testowanego egzemplarza pracował benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 122 KM. Głośniej zaczyna pracować przy ok. 3600 obr./min. W mieście zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100 km, a w trasie 5,8 l/100 km. To mniej więcej o 0,5 - 0,6 l więcej niż podaje producent.
Ceny 5-drzwiowego Citroena C4 1,6 l/122 KM zaczynają się od 63 800 zł (wyposażenie SX). Testowana wersja SX Pack kosztuje 71 800 zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?