Kompaktowy samochód na lata

Motofakty.pl
Nowy Fiat Tipo Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany osprzęt silniki czy skomplikowane zawieszenia zawiodą po okresie gwarancyjnym, stając się obciążeniem dla domowego budżetu. Jak sprawy się mają w przypadku nowego Fiata Tipo?Fot. Fiat
Nowy Fiat Tipo Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany osprzęt silniki czy skomplikowane zawieszenia zawiodą po okresie gwarancyjnym, stając się obciążeniem dla domowego budżetu. Jak sprawy się mają w przypadku nowego Fiata Tipo?Fot. Fiat
Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany osprzęt silniki czy skomplikowane zawieszenia zawiodą po okresie gwarancyjnym, stając się obciążeniem dla domowego budżetu. Jak sprawy się mają w przypadku nowego Fiata Tipo?
Nowy Fiat Tipo Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany
Nowy Fiat Tipo

Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany osprzęt silniki czy skomplikowane zawieszenia zawiodą po okresie gwarancyjnym, stając się obciążeniem dla domowego budżetu. Jak sprawy się mają w przypadku nowego Fiata Tipo?

Fot. Fiat

Nowy model Fiata był projektowany przez zespół złożony z przeszło 2000 ekspertów. Podczas prac nad samochodem inżynierowie sięgnęli zarówno po podzespoły sprawdzone w innych modelach koncernu Fiat, jak również projektowali rozwiązania od podstaw – Tipo od początku tworzony był jako sedan, co przełożyło się m.in. na spójną i elegancką linię nadwozia.

Kompaktowy sedan Fiata jest objęty dwuletnią gwarancją mechaniczną bez limitu kilometrów. Producent zapewnia też 3-letnią gwarancję na lakier (bez limitu kilometrów) oraz 8-letnią gwarancję na perforację nadwozia (bez limitu kilometrów).

Propozycją dla zapobiegawczych są pakiety wydłużonej gwarancji Maximum Care. Każdy z oferowanych wariantów przewiduje wykonywanie napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Fiata na terenie Europy, przy jednoczesnym całkowitym zabezpieczeniu użytkownika samochodu przed kosztami usuwania usterek komponentów mechanicznych i elektrycznych.

Nowy Fiat Tipo Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany
Nowy Fiat Tipo

Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany osprzęt silniki czy skomplikowane zawieszenia zawiodą po okresie gwarancyjnym, stając się obciążeniem dla domowego budżetu. Jak sprawy się mają w przypadku nowego Fiata Tipo?

Fot. Fiat

Podstawowy wariant wydłużonej gwarancji Maximum Care przedłuża dwuletni, fabryczny okres gwarancyjny o rok. Nabywca samochodu może zdecydować się na jeden z trzech limitów kilometrów. Wydłużone gwarancje z ograniczeniem do 45 000, 90 000 i 120 000 km przebiegu kosztują odpowiednio 790, 1140, 1340 zł. Dwa dodatkowe lata gwarancji z limitem 60, 120 bądź 160 tys. Fiat wycenił na  1990, 2490 i 2690 zł. Kto dużo i często podróżuje, może zainwestować w trzy dodatkowe lata gwarancji z limitem 75 000, 150 000, a nawet 200 000 kilometrów – trzeba za nie dopłacić 2890, 3490 i 3990 zł.

Ważna, z punktu widzenia właściciela auta jest dostępność punktów serwisowych – odstawienie Tipo na przegląd nie będzie wiązało się z koniecznością wyprawy do jednego z największych miast Polski, gdyż na terenie kraju działają 123 punkty serwisowe.

Wielu kierowców omija szerokim łukiem Autoryzowane Stacje Obsługi, obawiając się wysokich rachunków. Tipo dowodzi, że lęki bywają nieuzasadnione. Przeglądy kompaktowego sedana Fiata należy wykonywać co roku lub po pokonaniu określonej liczby kilometrów – 15 tysięcy w przypadku silników benzynowych i 20 tysięcy dla diesli.

Nowy Fiat Tipo Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany
Nowy Fiat Tipo

Wielu kierowców obawia się nowych samochodów. Wychodzą z założenia, że nagromadzenie elektroniki, skrajnie wysilone i wyposażone w rozbudowany osprzęt silniki czy skomplikowane zawieszenia zawiodą po okresie gwarancyjnym, stając się obciążeniem dla domowego budżetu. Jak sprawy się mają w przypadku nowego Fiata Tipo?

Fot. Fiat

Koszt przeglądu po pierwszych 15 tysiącach kilometrów to około  100 złotych (netto), a średni koszt późniejszych przeglądów wynosi ok. 500 zł. Najwięcej, bo 1400 zł, przyjdzie zapłacić za przegląd po 120 tys. km, podczas którego wymieniany jest m.in. napęd rozrządu.

Jak kształtują się ceny części zamiennych? W ASO Fiata świeca zapłonowa kosztuje 42 zł, przednia tarcza hamulcowa – 389 zł, a komplet klocków na przednią oś niecałe 436 zł (z VAT). Filtry powietrza, oleju i kabinowy wyceniono odpowiednio na 73, 61 i 117 zł. Za mocny punkt Tipo, biorąc pod uwagę wciąż mizerny stan wielu dróg, trzeba uznać proste, a zarazem wytrzymałe zawieszenie, złożone z kolumn MacPhersona i belki skrętnej. Ile Fiat liczy sobie za oryginalne części do naprawy układu jezdnego? Łącznik przedniego stabilizatora to wydatek 107 zł, tylny amortyzator kosztuje 373 zł, a przedni – niecałe 505 zł.

Przemyślana, a zarazem kompleksowa oferta, przy uwzględnianiu na każdym kroku zasady „value for money", czyli oferowania dobrej jakości za rozsądne pieniądze, uczyniła z nowego Fiata Tipo mocnego gracza w stawce kompaktowych sedanów. Co ważne, polityka dotyczy nie tylko ceny nowego samochodu. Strategię, zakładającą oferowanie dobrej jakości za akceptowalne pieniądze, uwzględniono również przy tworzeniu pakietów serwisowych czy wycenianiu kosztów części zamiennych bądź robocizny.  

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty