Kawasaki Z 1000

Tadeusz Suchomski
Konstruktorzy Z 1000 postawili na sprawdzony silnik, który jest zmodyfikowaną jednostką z ZX-9R. Zmiany dotyczą głównie zwiększenia pojemności.

Jednostka napędowa
Z 1000 wyposażono w czterosuwowy, chłodzony cieczą, czterocylindrowy,
rzędowy silnik o pojemności 953 ccm i mocy 127 KM.
Czujnik położenia przepustnicy K-TRIC, połączony z modułem zapłonowym,
zapewnia precyzyjne czasy zapłonu, niezależnie od położenia rączki gazu.
W Z 1000 zastosowano katalizator, który pomaga utrzymać emisję spalin na
poziomie przyjaznym środowisku. Za zasilanie odpowiedzialny jest układ
wtryskowy z dwiema przepustnicami w każdej gardzieli.
Zawieszenie i rama
Sztywna a przy tym lekka rama typu Diamond z cienkościennych rur o
dużej średnicy przekłada się na precyzyjne zachowanie motocykla. Silnik
bezpośrednio przymocowany do ramy dodatkowo podnosi jej sztywność.
Przednie zawieszenie typu upside-down o średnicy rur nośnych 41 mm ma
regulację napięcia wstępnego sprężyny i siły tłumienia na odbiciu.
Tylne zawieszenie z układem dźwigowym Uni-Trak, zostało wyposażone w
gazowy amortyzator ze zbiornikiem wyrównawczym.
Hamulce
Przednie, półpływające, 300 mm tarcze hamulcowe współpracują z lekkimi,
czterotłoczkowymi zaciskami. Tylna tarcza o średnicy 220 m współpracuje
z jednotłoczkowym zaciskiem. Przy takim rozwiązaniu wykonanie hamowania
i dozowanie dźwignią jest niezwykle proste i skuteczne.
Podsumowanie
Stylistyka Z 1000 jest podkreślana przez wiele specjalnie zaprojektowanych
elementów nadwozia. Obudowa siedzenia z tylną lampą typu LED, wewnętrzny
błotnik mocowany do wahacza i przedni błotnik były specjalnie zaprojektowane
dla zaznaczenia agresywnego i sportowego wizerunku tego motocykla. Pozycja
kierowcy jest wygodna, a specjalnie wyprofilowany zbiornik sprzyja dalszemu
zespoleniu motocyklisty z pojazdem. Kawasaki Z 1000 ma wszelkie atrybuty
ulicznego motocykla, a więc mocny silnik, solidne zawieszenie i dobre hamulce.

od 16 lat
Wideo

Inwestycje drogowe w Miliczu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty