International GT Open: powrót Michała Broniszewskiego

(ip)
W nadchodzący weekend Michał Broniszewski powraca do ścigania w serii International GT Open na torze Monza. Po trwającej od marca przerwie warszawski kierowca ponownie zasiądzie w kokpicie dobrze znanego Ferrari 458 Italia GT2 z numerem 11 na drzwiach, przygotowanego i obsługiwanego przez szwajcarski zespół Kessel Racing. W odróżnieniu od poprzednich startów, gdy dzielił kokpit z Austriakiem Philippem Peterem, tym razem Polak sam poprowadzi samochód na całym dystansie obu wyścigów.

„Walczyłem przez cały rok o powrót na tor i wreszcie udało się” – mówi Michał Broniszewski, nie kryjąc satysfakcji.  „Cieszę się

Fot:MB Racing
Fot:MB Racing

tym bardziej, że pojadę na torze Monza, a wyścigi na tym obiekcie to zawsze coś wyjątkowego.  Znam tor doskonale i czuję się na nim niemal jak w domu.  Siedziba naszego zespołu Kessel Racing znajduje się w Lugano, niespełna 100 km od toru.  Z torem Monza wiążą się najlepsze wspomnienia z mojej kariery.  Przed dwoma laty wygraliśmy tu wraz z Philippem Peterem pierwszy wyścig, a rok wcześniej staliśmy na podium.  Tutaj także w 2009 roku zapewniliśmy sobie tytuł mistrzowski w kategorii GTS już w pierwszym sezonie startów.”    

Lista zgłoszeń rundy na torze w Monza, nazywanym „the temple of speed” – świątynia szybkości robi wrażenie.  Widnieje na niej rekordowa liczba 33 załóg, z których 11 zgłoszono w klasie GT2.  Na torze Monza zobaczymy wszystkie najlepsze samochody kategorii GT, takie jak Mercedes SLS AMG, McLaren MP4-12C, Chevrolet Corvette, Aston Martin Vantage, Porsche 911 czy Lamborghini Gallardo, ale ponad połowę stawki stanowią Ferrari 458 Italia, których zgłoszono aż 17.

Fot: MB Racing
Fot: MB Racing

- Sobotni i niedzielny wyścig traktuję treningowo, powracając po długiej przerwie – kontynuuje Michał Broniszewski.  –  W zeszłym tygodniu wziąłem udział w testach na torze Monza.  Niestety, fortuna nie była po mojej stronie.  Po pokonaniu może 20 okrążeń doszło do spektakularnego wybuchu silnika.  Kawałki tłoka wypadły na nawierzchnię przez dziurę w bloku wielkości dużej dłoni!  Dlatego w ten weekend będę używał zupełnie nowej jednostki.

Wynik będzie sprawą drugorzędną.  Mój Ferrari jest przygotowany według specyfikacji z roku 2012 i chcę się przekonać, na ile jest konkurencyjny w porównaniu z samochodami rywali.  Pomimo to, czeka nas ważny weekend, bo na torze Monza będzie jak zawsze wielu przyjaciół i sponsorów zespołu.”    

Program siódmej rundy serii International GT Open –  Monza
Piątek, 4 października
10.35    Trening 1

Fot:MB Racing
Fot:MB Racing

15.05    Trening 2

Sobota, 5 października
9.15    Sesja kwalifikacyjna 1
11.25    Sesja kwalifikacyjna 2
16.15     Wyścig 1 (70 min.)

Niedziela, 6 października
12.15     Wyścig 2 (50 min.)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty