Honda Civic LS 1.6 V-TEC

Zdzisław Podbielski
Wprowadzając na rynek nową, siódmą już generację Civica, japońska Honda zaadresowała go do średnio sytuowanego nabywcy. U nas będzie to nabywca dość zamożny.
Honda Civic LS 1.6 V-TEC

Za najtańszą wersję z 3-drzwiowym nadwoziem w wyposażeniu S i silnikiem 1.4 zapłacimy 50900 zł, za najdroższego hatchbacka, 5-drzwiowego 1.6 LS aż o 9000 zł więcej. Droższa jest jeszcze wersja Type - R 3D, ale przeznaczona dla "sportowców", napędzana 200-konnym silnikiem.
Wszystkie wersje Hondy odznaczają się dość bogatym wyposażeniem, w standardzie mają; ABS + EBD, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, immobilizer, instalację radiową, dwie przednie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa i regulację ustawienia kierownicy. Kusząca jest wersja LS, która ma dodatkowo; elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, elektrycznie regulowane lusterka, boczne poduszki bezpieczeństwa, radio i klimatyzację.
Silnik
Kolejnym atutem "kuszącego Civica" jest 1.6-litrowy silnik. Pochodzi z rodziny określanej V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), czyli dysponuje systemem elektrycznie sterowanych zmiennych faz rozrządu i skoków otwarcia zaworów. System ten przyczynia się do podwyższenia mocy i poprawy przebiegu momentu obrotowego, a więc do elastyczności silnika pracującego w zakresie niskich obrotów. Tym samym samochód wykazuje dobrą dynamikę, a zużycie paliwa jest na umiarkowanym poziomie.
Źródło napędu umieszczono poprzecznie z przodu samochodu, napędowymi są koła przednie.
Jazda
Kierowca siedzi w wygodnym, dobrze ukształtowanym fotelu z regulacją wysokości. Ma bardzo dobrą widoczność przez szyby i łatwo mu określić gabaryty pojazdu, co pomaga w manewrowaniu. Civic ma jednak dość duży promień skrętu, a ozdobne - metalizowane kratki wlotu powietrza umieszczone w desce rozdzielczej odbijają się w lusterkach zewnętrznych (przy zamkniętych szybach bocznych).
Wspaniałe jest sterowanie pojazdem, wszystkie służące do tego urządzenia działają precyzyjnie, włącznie z praktycznie, w desce rozdzielczej umieszczoną dźwignią zmiany biegów.
Samochód jest dynamiczny, dobrze się rozpędza i jest stateczny w ruchu. Jedzie się nim pewnie, ale przy dużej prędkości, powyżej 100 km/h, głośna jest praca silnika.

Honda Civic LS 1.6 V-TEC

Wnętrze
W desce rozdzielczej umieszczona dźwignia zmiany biegów i płaska podłoga sprawiają, że wnętrze jest przestronne. W wielu pojazdach wygodniej siedzi się z przodu niż z tyłu. W nowym Civicu wygodnie jest też z tyłu - dużo jest miejsca. Warto dodać, że zajęcie tylnych miejsc ułatwiają szeroko otwierane drzwi boczne tylne.
Liczne, podręczne schowki są niewielkie. Dość duży, o objętości 370 dm3
jest bagażnik i łatwo się do niego dostać, po uniesieniu drzwi w ścianie tylnej. Objętość bagażnika możemy powiększyć do 732 dm3
(mierzoną do dolnej krawędzi okien), po złożeniu dwuczęściowego tylnego siedzenia.
Jakość i bezpieczeństwo
Samochody Hondy są wykonywane z dobrych materiałów i dokładnie. Najnowszy Civic jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę jakości, tym samym spełnia wymagania programu jakości nazwanego Q10, wyznaczającego wysokie standardy wykonania, zauważalne np. w pasowaniu blach nadwozia. Szczeliny łączenia tych blach są minimalne, często wynoszą poniżej 0,5 mm. To klasa światowa, i to samochodu popularnego segmentu C.
Jakość konstrukcji idzie w parze z bezpieczeństwem. Do budowy nadwozia użyto stali o wysokiej wytrzymałości, a wiele miejsc konstrukcyjnych absorbuje energię zderzenia.
Dane techniczne

Silnik
1,6
Moc maks. (KM-obr./min)
110/5600
Maks. moment obr. (Nm-obr./min)
152/4300
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
10,2
Prędkość maks. (km/h)
187
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)
6,7
Cena wersji LS (zł)
59 900
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty