Honda Accord 2.2i-CTDi

Zdzisław Podbielski
Fot. Z. Podbielski: Honda Accord ma „ponadczasową” stylizację nadwozia, bardzo dobrze opracowanego pod względem aerodynamicznym (Cx-0,26).
Fot. Z. Podbielski: Honda Accord ma „ponadczasową” stylizację nadwozia, bardzo dobrze opracowanego pod względem aerodynamicznym (Cx-0,26).
Udostępnij:
Honda Accord nie jest wytwarzana w Europie lecz w Japonii, zapewne w trosce o utrzymanie wysokiej jakości montażu.
Honda stosunkowo późno wprowadziła do produkcji silnik wysokoprężny. Japończycy nie chcieli kupować takiej jednostki napędowej od innego producenta, chcieli ją zaprojektować sami. Powstał silnik zaliczany do czołowych diesli świata.
Fot. Z. Podbielski: Honda Accord ma „ponadczasową” stylizację nadwozia, bardzo dobrze opracowanego pod względem aerodynamicznym (Cx-0,26).
Fot. Z. Podbielski: Honda Accord ma „ponadczasową” stylizację nadwozia, bardzo dobrze opracowanego pod względem aerodynamicznym (Cx-0,26).

 

Z tym większym zainteresowaniem przyglądaliśmy się modelowi Accord napędzanemu silnikiem wysokoprężnym. Pojazd ten nie jest wytwarzany w Europie lecz w Japonii, zapewne w trosce o utrzymanie wysokiej jakości montażu. Nie przeszkadza to firmie w podkreślaniu, że Accord został opracowany z myślą o europejskim odbiorcy. Rzeczywiście samochód jest wykonany z niezwykłą precyzją, a wszystkie elementy poszycia zewnętrznego są spasowane z małymi

Fot. Z. Podbielski: Pomimo uniesionej linii bagażnika, jego pojemność jest umiarkowana i wynosi 459 l.
Fot. Z. Podbielski: Pomimo uniesionej linii bagażnika, jego pojemność jest umiarkowana i wynosi 459 l.

szczelinami. Zwraca uwagę wnętrze samochodu ze starannie dobranymi materiałami. Kabina pasażerska jest przestronna, również na tylnej kanapie. Dla kierowcy pewnym zaskoczeniem może być brak komputera pokładowego, oferowanego standardowo w autach tej klasy.

 

Silnik

 

Honda wytwarza bardzo nowoczesne silniki benzynowe i aż dziwne było, że przez wiele lat nie opracowała dieslowskiego źródła napędu. Przełom nastąpił we wrześniu 2003 r. podczas trwania frankfurckiego salonu samochodowego. Wówczas zaprezentowano model Accord 2.2i-CTDi, napędzany pierwszym dieslem tego producenta. Silnik ma pojemność 2,2 l i osiąga moc 140 KM. Jest doładowany turbosprężarką i ma system zasilania typu common rail. Konstruktorom udało się uzyskać

Fot. Z. Podbielski: Deska rozdzielcza wersji Executive jest zdobiona fornirem.
Fot. Z. Podbielski: Deska rozdzielcza wersji Executive jest zdobiona fornirem.

nieosiągalną dla konkurencji równowagę między momentem obrotowym, mocą, zużyciem paliwa i niewielką emisją zanieczyszczeń zawartych w spalinach. Konstrukcja silnika odznacza się lekką (wykonaną ze stopów lekkich) i jednocześnie sztywną budową oraz cichą pracą. Wyniki takie uzyskano stosując nowatorskie technologie oraz odpowiednie materiały.

 

Wrażenia z jazdy

 

Wprawne ucho tylko podczas uruchamiania i do czasu nagrzania się silnika rozpozna diesla. Podczas jazdy silnik pracuje bardzo równo, cicho i dynamicznie napędza samochód. Czasem wydaje się mało prawdopodobne, że od momentu ruszenia z miejsca prędkość 100 km/h uzyskujemy już w ciągu 9,3 s.

Fot. Z. Podbielski: Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca na nogi i wąsko dla 3 osób.
Fot. Z. Podbielski: Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca na nogi i wąsko dla 3 osób.

Dynamiczna lub spokojna jazda odbywa się niemal w luksusowych warunkach. Wynika to z nowoczesnej konstrukcji zawieszenia, które również zapewnia pewne własności jezdne. Poza tym kierowca ma ergonomicznie opracowane miejsce, przed sobą "czytelną" deskę rozdzielczą i precyzyjnie działające urządzenia sterowania.

 

Podsumowanie

 

Przedstawiliśmy niemal same zalety samochodu. Accord ma ich wiele, jest  konstrukcyjnie dopracowany, aczkolwiek o niezbyt dużym bagażniku. Pojazd napędzany silnikiem diesla dynamiką nie ustępuje pojazdom z silnikami benzynowymi. Accord to samochód, który wyraźnie wyróżnia się spośród konkurencji występującej w segmencie D, szkoda że i wysoką ceną.

  

 

Wybrane dane techniczne - Honda Accord 2.2i-CDTi

 

Rodzaj silnika

wysokoprężny

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

2204

Moc maksymalna (KM-obr/min)

140-4000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

340-2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,3

Przyspieszenie (III-bieg) 40÷100 km/h (s)

8,0

Prędkość maksymalna (km/h)

210

Głośność wewnętrzna przy 120 km/h (dB-A)

66,5

Droga hamowania od 100 km/h (m)

~ 37,5

Pojemność zbiornika paliwa

65

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem/cykl mieszany (dm3
/100 km)

7,1/4,5/5,4

Pojemność bagażnika (dm3
)

459

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4665/1760/1445

Rozstaw osi (mm)

2680

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3 lub 100 000 km/6

Cena wersji sport/executive (zł)

118 400/135 400

 

 

Nasza ocena (przyznana liczba gwiazdek od 1 do 5)

 

Przestronność wnętrza

****

Bardzo wygodne miejsce kierowcy, wygodnie na tylnej kanapie (najwygodniej 2 osobom), bagażnik o umiarkowanej pojemności

Silnik

*****

Rewelacyjny, dynamiczny, cichy i niezwykle elastyczny

Poziom hałasu

*****

Wnętrze bardzo skutecznie izolowane akustycznie. Cicha praca układu napędowego i jezdnego, mały hałas aerodynamiczny

Hamulce

*****

Skuteczność hamulców - mierzona drogą hamowania - bardzo dobra. Na uwagę zasługuje działanie układu uruchamiającego hamulce

Dynamika

*****

Dynamika samochodu napędzanego dieslem może zadziwiać użytkownika

Zużycie paliwa

****

Podczas eksploatacji w mieście zużycie jest większe od podawanego przez producenta

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nadwozie, szeroko pojęte podwozie i silnik diesla tworzą bardzo nowoczesną konstrukcję

Wyposażenie

****

Składające się na odczuwaną wygodę jazdy bardzo dobre, brak komputera pokładowego

 

Wybrane pozycje wyposażenia seryjnego uboższej wersji "sport":

 

- elektrycznie sterowane szyby w 4 drzwiach

- elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne

- przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne

- radio

- klimatyzacja automatyczna

- układ ABS+EBD

- obręcze kół ze stopów lekkich

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie