Ford Kuga

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Kuga, pierwszy SUV Forda, lubi dobre drogi, choć również nie stroni od leśnych duktów i grząskiego piachu. W prawdziwym terenie się jednak zakopie.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

 

Samochód zbudowany został na płycie podłogowej C-maxa i daleko mu do twardości pojazdu terenowego. Produkowany jest w dwóch odmianach: z napędem na oś przednią (FWD) i  na obie osie (4WD).

 

Wykonane z jakościowo dobrych i przyjaznych alergikom materiałów wnętrze przypomina to z innych modeli firmy.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Dostęp do bagażnika jest przez tylne drzwi lub otwierane oddzielnie okno tylne.

 

Kuga napędzana jest turbodieslem 2.0 TDCi o mocy 136 KM, który jest wspólnym dziełem Forda i koncernu PSA (Peugeot i Citroen).  Dzięki funkcji chwilowego wzrostu momentu

Fot. Ford
Fot. Ford

obrotowego, jego wartość sięga nawet 340 Nm (bez tej funkcji 320Nm).

 

Większy, pięciocylindrowy silnik benzynowy 2.5 o mocy 200 KM (dostępny także z przekładnią automatyczną) zostanie wprowadzony na przełomie roku. W aucie standardowo montowana jest manualna przekładnia 6- biegowa oraz położony centralnie na desce rozdzielczej przycisk Ford Power

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

(nie ma tradycyjnej stacyjki, kluczyk może pozostać w kieszeni kierowcy, a wystarczy wcisnąć przycisk, aby uruchomić silnik). 

 

W testach Euro NCAP Kuga otrzymała 5 gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów i 4 za ochronę dzieci. To bardzo dobry wynik.

 

Kuga w najtańszej wersji 2.0 TDCI z napędem na jedną oś kosztuje 92 900 zł, w tej samej wersji, ale z napędem na cztery koła 101 900 zł. Dla porównania najtańszy VW Tiguan 1.4 TSI 150 KM z napędem na jedną oś kosztuje od 100 040 zł, a najtańszy Renault Koleos 2,5 170 KM też z napędem na jedną oś od 85 900 zł.

 

Wrażenia z jazdy

 

Ford Kuga przyzwoicie trzyma się nawierzchni, również przy wyższej prędkości rzędu 130-140 km/h. Dość miękkie, komfortowe zawieszenie powoduje, iż nadwozie ma tendencję do mocniejszych przechyłów podczas wyprzedzania i na zakrętach, ale auto trzyma się jezdni bardzo pewnie.

 

Auto lubi szybką jazdę na 5. i 6. biegu, turbodiesel jest elastyczny i cichy, wyjątkowo cichy, jak na auto typu crossover. Kabina nie należy do największych w tym segmencie aut, ale dobrze wyprofilowane fotele zapewniają wygodną podróż czterem dorosłym osobom.

Na torze off-roadowym auto dzielnie wypełniło powierzone mu zadania choć musimy pamiętać, iż jest to crossover, a nie terenowy twardziel i lepiej nie zapuszczać się nim w trudny teren.

 

Wybrane dane techniczne
  

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1997

Moc maksymalna (KM/obr./min)

136/4000

Maks.moment obrotowy (Nm/obr.min)

320/2000

Przyspieszenie 0-100km/h (s)

10,5

Prędkość maksymalna (km/h)

182

Zużycie paliwa średnie(l/100km)

6,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)

444,3 x 184,2 x 167,7

Masa (kg)

1573

Pojemność bagażnika (l)

360/1405

Kąt wejścia (stop.)

21

Kąt zejścia (stop.)

25

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

4F

4F Męska Granatowa H4Z22 Kumn004

379,99 zł

kup najtaniej

Salomon

Salomon Icon Lt Access White 21/22

299,00 zł

kup najtaniej

Giro

Giro Avera Mat Graphite Rockpool

342,96 zł

kup najtaniej

Tempish

Tempish Volt S

319,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie