Ford B-MAX na AMI

źródło:mototarget.pl
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX ma nieco ponad 4 metry długości, 11 cm mniej niż pięciodrzwiowy Ford Fiesta i o 32 cm mniej niż nowy Ford C-MAX. Jest więc doskonałą odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie rynku na zmniejszone samochody, dostosowane do zagęszczonego ruchu miejskiego.

Nowością jest system Ford Easy Access Door. Obejmuje on konwencjonalne drzwi przednie na zawiasach oraz tylne drzwi

Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford

przesuwne, wkomponowane w nową konstrukcję nadwozia. W ramach tej konstrukcji, słupek środkowy zintegrowany jest w przednich i tylnych drzwiach i nie stanowi samodzielnej części nadwozia. Po otwarciu przednich i tylnych drzwi powstaje ogromy otwór o szerokości ponad 1,5 metra, zapewniający łatwy dostęp do wnętrza.

Ford B-MAX określa nowe standardy zużycia paliwa w klasie kompaktowych samochodów MAV za sprawą najnowszych silników benzynowych i Diesla wykorzystujących technologię ECOnetic.

Gamę silników benzynowych otwiera trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0 litra Ford EcoBoost dostępna w dwóch wariantach mocy – 100 KM i 120 KM. Standardowo wyposażony w system Auto-Start-Stop silnik EcoBoost o mocy 120 KM osiąga wiodący w klasie poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 114 g/km oraz zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km.

Inne opcje wśród silników benzynowych obejmują jednostki o pojemności 1.4 litra Duratec i mocy 90 KM oraz 1.6 litra Duratec o mocy 105 KM współpracującą z wydajną, dwusprzęgłową sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów PowerShift.

Ford B-MAX dostępny jest także z dwoma silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi, a każdy z nich oferuje najniższe w swojej klasie zużycie paliwa. Jednostka 1.6 o mocy 95 KM charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 104 g/km i zużyciem paliwa zaledwie 4,0 l/100 km.

Wersja o pojemności 1.5 litra i mocy 75 KM, bliski krewny silnika 1.6 litra, debiutuje w europejskim modelu Forda. Emisja CO2 tej jednostki to 109 g/km, a zużycie paliwa – 4,1 l/100 km.

Technologie ECOnetic standardowo oferowane we wszystkich wersjach Forda B-MAX obejmują elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które zużywa mniej energii niż jego odpowiednik hydrauliczny, wskaźnik zmiany biegu, zapewniający najbardziej ekonomiczny styl jazdy i system informacji dla kierowcy Ford Eco Mode. Układ ten uczy kierowcę, jak osiągnąć mniejsze zużycie paliwa przez zmianę sposobu jazdy. W modelach wyposażonych w silniki o pojemności 1.0 litra EcoBoost i 1.5/1.6 litra Duratorq oferowany jest także układ ładowania akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii hamowania,.

Ford B-MAX to także pierwszy pojazd w tym segmencie, który zapewnia kierowcom dodatkowe zabezpieczenie w postaci systemu Active City Stop, pozwalającego uniknąć kolizji przy niskich prędkościach ze stojącymi lub wolno jadącymi pojazdami z przodu.

Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
Ford B-MAX - AMI 2012, Fot: Ford
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty