W porównaniu do ubiegłorocznej konstrukcji, model VJM06 różni się przede wszystkim wyglądem przedniej części karoserii, którą pozbawiono "garbatego" nosa. Korzystając z przepisów, inżynierowie ekipy z Silverstone zdecydowali się zastosować specjalną nakładkę, niwelującą ten efekt.
Ponadto, przednie zawieszenie wyposażono w rozwiązanie stosowane m.in. przez Lotusa, czyli drążki pchające. Nowy jest natomiast wlot powietrza do silnika nad głową kierowcy, zaś tylna sekcja bolidu została bardziej wyprofilowana. Uwagę zwraca również układ wydechowy wykorzystujący efekt Coanda.
Podobnie jak w poprzednich latach, bolid ekipy Sahara Force India będzie napędzany przez silnik Mercedesa. - To nowa konstrukcja, przy budowie której nie korzystaliśmy z kompromisów i nie patrzyliśmy wstecz. Wymagało to od nas wiele wysiłku, gdyż cała koncepcja uległa przebudowie, aby zmaksymalizować potencjał samochodu - powiedział Andrew Green, dyrektor techniczny zespołu.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?