Rok temu na mediolańskiej wystawie japoński koncern pokazał bazujące na tym samym silniku i ramie modele NC700S (naked), NC700X (adventure) i Integra (maxi skuter).
Obecnie Honda zastosowała podobny pomysł prezentując trzy bliźniacze modele, które również mają tą samą 2-cylindrową rzędową jednostkę napędową o pojemności 471 ccm i mocy 47,6 KM, identyczną stalową ramę grzbietową, czy układ hamulcowy standardowo wyposażony w ABS.
Pierwszy z nich to naked CB500F, który stylizowany jest na większego brata, czyli CB1000R. Jednoślad powinien dobrze radzić sobie w ruchu miejskim, a dzięki średniemu spalaniu na poziomie 3,7 litra na 100 kilometrów jego zasięg przekraczać ma 420 kilometrów na pełnym zbiorniku.
CB500R prezentuje się bardziej sportowo, a to za sprawą pełnej owiewki przypominającej tą z CB1000RR Fireblade. Z tym też modelem Honda pojawi się na torach wyścigowych, kiedy w sezonie 2013 ruszy Puchar Europy Juniorów – European Junior Cup. Program ten stworzony jest po to, aby wyłaniać i rozwijać największe talenty z całego świata.
Puchar EJC odbywać się będzie podczas europejskich rund Mistrzostw Świata Superbike. Zawodnicy w wieku od 14 do 19 lat, pochodzący z całego świata; od Europy, przez Azję, aż po USA i Australię, będą walczyć o niezwykłą nagrodę: starty w sezonie 2014 w zespole Hondy w mistrzostwach Europy UEM Superstock 600.
Z kolei model CB500X przypomina wyglądem większą Hondę Crosstourer. Z założenia producenta ma to motocykl dla lubiących wybrać się w dalszą podróż. Wersja "X" posiada zbiornik paliwa o pojemności 17,3 litra, który jest większy o 1,6 litra w porównaniu do baków CB500F i CB500R. Model ten ma również zwiększone skoki zawieszenia i nieco dłuższy rozstaw kół.
Poza nowymi "pięćsetkami" Honda na sezon 2013 przygotowała nowy model Gold Wing F6B** łączący w sobie cechy motocykli typu custom oraz cruiser**. Taka stylistyka w połączeniu z malowaniem w czarnym graficie do złudzenia przypomina motocykl Harley-Davidson Street Glide.
Wywodzący się z USA trend, określany mianem Bagger, polega na ogołacaniu mocno rozbudowanych motocykli turystycznych. F6B jest "odchudzoną" o 24 kilogramy wersją Gold Wing GL1800.
Niższą masę oraz lepszą zwrotność uzyskano dzięki niższej szybie oraz likwidacji centralnego kufra z obszernym siedziskiem.
Nowy Gold Wing F6B wykorzystuje do napędu tą samą 6-cylindrową jednostkę napędową o mocy 118 KM co wersja GL.
Honda CBR600RR na rok 2013 otrzymuje owiewki i rozwiązania aerodynamiczne z MotoGP. Efektem jest o 6,5 % mniejszy opór powietrza niż w przypadku poprzedniego modelu przy normalnej pozycji i o 5 % po schowaniu się za owiewkę. Poza tym "ceberka" dostała 41 mm widelec Showa Big Piston, nowy tylny amortyzator, 12-ramienne koła oraz przemapowany wtrysk i zmienione ustawienia dolotu powietrza.
NSS300 Forza to zaawansowany maxiskuter o sportowym charakterze, mocnym silniku, kompaktowym podwoziu oraz schowkiem mogącym pomieścić dwa kaski. NSS300 Forza został zaprojektowany tak, aby idealnie pasować do codziennego życia, nie tylko do przemieszczania się z miejsca na miejsce, ale także podróżowania i jazdy o charakterze sportowym.
Wymienione motocykle uzupełniają szeroką i różnorodną listę wcześniej zaprezentowanych nowości Hondy na rok 2013, czyli: klasycznego nakeda CB1100, offroadowego CRF450R, dual-purpose CRF250L oraz sportowego skutera NSC50R.