Dział: SKF News
Patronat: SKF Polska
Zespół piasty koła SKF o małej wadze (SKF Low Weight Hub Bearing Unit) jest nowym typem zespołu piasty, umożliwiającym ograniczenie wagi układów przenoszenia napędu w motoryzacji – do 30% w porównaniu z tradycyjnymi zespołami piasty. W samochodach klasy Premium wagę każdej osi można zmniejszyć o1 kg, a w lekkich samochodach dostawczych – o 3,5 kg. Takie obniżenie wagi skutkuje oszczędnością paliwa, co z kolei prowadzi do ograniczenia emisji CO2.
Przy założeniu ruchu w cyklu miejskim w Europie (NEDC) obliczono, że lekki samochód
dostawczy, w którym zamontowano cztery zespoły piasty koła SKF o małej wadze, wytwarza o 0,25 g CO2e mniej na każdy przejechany kilometr. Przy rocznym przebiegu 14 500 km, oznacza to zmniejszenie emisji o 3,6 kg CO2e. Rozwiązania SKF BeyondZero umożliwiają redukcję emisji CO2, ochronę ograniczonych zasobów i ochronę środowiska przed skutkami użycia i rozprzestrzeniania substancji toksycznych.
SKF osiągnęła sukces dzięki połączeniu stali, która zapewnia oczekiwaną wydajność łożyska tocznego, z aluminiowym kołnierzem. Powstał zespół piasty koła cechujący się
twardością, wytrzymałością i spójnością struktury, niezbędnymi do pracy w warunkach sprzyjających korozji i w wysokich temperaturach. Zalet zespołu piasty koła SKF o małej wadze na próżno szukać w produktach marek konkurencyjnych. Na przykład, w zależności od wersji konstrukcyjnej piasty SKF są od 15% do 30% lżejsze od produktów konkurencji.
Szczegółowe informacje oraz dokumentacja dotycząca ograniczenia wpływu na środowisko są dostępne na stronie internetowej pod adresem www.beyondzero.com.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?