Nawierzchnię fragmentu pasa startowego lotniska, na której wytyczono trasę wyścigu, pokryto specjalną substancją poprawiającą przyczepność. Oczekiwano znakomitych przejazdów, zakładano się nie o to, czy zostanie poprawiony tegoroczny rekord Polski, lecz o to, czy osiągnięty zostanie czas przejazdu poniżej 9 sekund. Pogoda pokrzyżowała plany organizatorom, a seria awarii technicznych - zawodnikom. Zawody w Białej Podlaskiej, jako jedyne w tym roku, zaplanowano na dwa dni. Pierwszego dnia odbywać się miały eliminacje w wszystkich klasach,
drugiego półfinały i finały. Niekorzystne prognozy meteorologiczne sprawiły, że organizatorzy, obawiając się deszczu wypaczającego w tej dyscyplinie sens sportowej rywalizacji, pojęli decyzję o przeprowadzeniu wszystkich prób sportowych w sobotę, na niedzielę pozostawiając cały szereg innych atrakcji dla widzów. Prognozy się sprawdziły i w niedzielę Białej Podlaskiej lało.
Sobotnie wyścigi stały pod znakiem awarii i krążących wokół lotniska deszczowych chmur. W wyścigach eliminacyjnych w każdej niemal klasie zdarzały się jeśli nie wycieki oleju, defekty skrzyń biegów, sprzęgieł, uszczelek pod głowicą to spektakularne gubienie błotników, pęknięcia szyby czy spotkania z barierą.
Kolejne spotkanie zawodników rywalizujących o tytuły mistrzowskie i walczących o rekordowe przejazdy w cyklu Lotos Power Cup odbędzie się 18 czerwca w Pile.
Wyniki przejazdów finałowych drugiej eliminacji:
Klasa Mini
1. Mariusz Wilkos - Rover 114 GTi 14.026 (ET+RT)
2. Aleksander Muczko - Fiat Cinquecento 14.333 (ET+RT)
Klasa Mini Plus
1. Marcin Płudowski - Honda Civic Turbo LPG 13.037 (ET+RT)
2. Marcin Januchowski - Fiat Siena 13.613 (ET+RT)
Klasa Diesel
- wyniki zawieszone do czasu rozstrzygnięcia protestu
Klasa Profi
1. Xawery Mielcarek - Opel Astra 12.958 (ET+RT)
2. Andrzej Jabłoński - Honda Civic Type-R 13.648 (ET+RT)
Klasa Profi Plus
1. Maciej Krajewski - Chevrolet Corvette 12.991 (ET+RT)
2. Paweł Kowalski - Porsche 964 (ET+RT) 13.043
Klasa Turbo
1. Eugeniusz Fibich - Opel Corsa Geko 12.691 (ET+RT)
2. Dominik Bogusławski - Honda Integra 12.995 (ET+RT)
Klasa Turbo Plus
1. Grzegorz Staszewski - Mitsubishi Lancer Evo V VTG 13.740 (ET+RT)
Klasa Maxi
1. Tadeusz Majewski - Nissan 300ZX 14.335 (ET+RT)
2. Arkadiusz Oziębło - Audi S4 VTG Killer 17.23 (ET+RT)
Klasa Outlaw
1. Marcin Blauth - GMC NoLimit VTG 09.891 (ET+RT)
2. Grzegorz Staszewski - Chevrolet Corvette 11.300 (ET+RT)
(ET+RT) - czas przejazdu + czas reakcji
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?