Druga runda 1/4 mili

Redakcja
Fot. Lotos Team Race&Rally
Fot. Lotos Team Race&Rally
W sobotę, 27 maja, na lotnisku w Białej Podlaskiej odbyła się druga eliminacja Mistrzostw Polski w wyścigach na 1/4 mili - Lotos Power Cup.

 

Nawierzchnię fragmentu pasa startowego lotniska, na której wytyczono trasę wyścigu, pokryto specjalną substancją poprawiającą przyczepność. Oczekiwano znakomitych przejazdów, zakładano się nie o to, czy zostanie poprawiony tegoroczny rekord Polski, lecz o to, czy osiągnięty zostanie czas przejazdu poniżej 9 sekund. Pogoda pokrzyżowała plany organizatorom, a seria awarii technicznych - zawodnikom. Zawody w Białej Podlaskiej, jako jedyne w tym roku, zaplanowano na dwa dni. Pierwszego dnia odbywać się miały eliminacje w wszystkich klasach,

Fot. Lotos Team Race&Rally
Fot. Lotos Team Race&Rally

drugiego półfinały i finały. Niekorzystne prognozy meteorologiczne sprawiły, że organizatorzy, obawiając się deszczu wypaczającego w tej dyscyplinie sens sportowej rywalizacji, pojęli decyzję o przeprowadzeniu wszystkich prób sportowych w sobotę, na niedzielę pozostawiając cały szereg innych atrakcji dla widzów. Prognozy się sprawdziły i w niedzielę Białej Podlaskiej lało.

 

Sobotnie wyścigi stały pod znakiem awarii i krążących wokół lotniska deszczowych chmur. W wyścigach eliminacyjnych w każdej niemal klasie zdarzały się jeśli nie wycieki oleju, defekty skrzyń biegów, sprzęgieł, uszczelek pod głowicą to spektakularne gubienie błotników, pęknięcia szyby czy spotkania z barierą.

 

Kolejne spotkanie zawodników rywalizujących o tytuły mistrzowskie i walczących o rekordowe przejazdy w cyklu Lotos Power Cup odbędzie się 18 czerwca w Pile.

 

Wyniki przejazdów finałowych drugiej eliminacji:

 

Klasa Mini

1. Mariusz Wilkos - Rover 114 GTi 14.026 (ET+RT)

2. Aleksander Muczko - Fiat Cinquecento 14.333 (ET+RT)

 

Klasa Mini Plus

1. Marcin Płudowski - Honda Civic Turbo LPG 13.037 (ET+RT)

2. Marcin Januchowski - Fiat Siena 13.613 (ET+RT)

 

Klasa Diesel
- wyniki zawieszone do czasu rozstrzygnięcia protestu

 

Klasa Profi

1. Xawery Mielcarek - Opel Astra 12.958 (ET+RT)

2. Andrzej Jabłoński - Honda Civic Type-R 13.648 (ET+RT)

 

Klasa Profi Plus

1. Maciej Krajewski - Chevrolet Corvette 12.991 (ET+RT)

2. Paweł Kowalski - Porsche 964 (ET+RT) 13.043

 

Klasa Turbo

1. Eugeniusz Fibich - Opel Corsa Geko 12.691 (ET+RT)

2. Dominik Bogusławski - Honda Integra 12.995 (ET+RT)

 

Klasa Turbo Plus

1. Grzegorz Staszewski - Mitsubishi Lancer Evo V VTG 13.740 (ET+RT)

 

Klasa Maxi

1. Tadeusz Majewski - Nissan 300ZX 14.335 (ET+RT)

2. Arkadiusz Oziębło - Audi S4 VTG Killer 17.23 (ET+RT)

 

Klasa Outlaw

1. Marcin Blauth - GMC NoLimit VTG 09.891 (ET+RT)

2. Grzegorz Staszewski - Chevrolet Corvette 11.300 (ET+RT)

 

(ET+RT) - czas przejazdu + czas reakcji

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty