BMW serii 3 poddano ostatniej modernizacji w 2001 r. Od tamtej pory na rynek wprowadzono całkowicie odnowione modele serii 5 i 7. Teraz także "trójka" doczekała się następcy.
Stylizacyjnie nowa seria 3 nawiązuje do większych modeli 5 i 7. To efekt ujednolicania wyglądu aut tej samej marki. "Trójce" nie brakuje jednak cech wyróżniających ją z grona większych braci.

W porównaniu z poprzednikiem całkowicie zmieniono wygląd nowego auta serii 3. Jest ono dłuższe, szersze i wyższe. Zmodyfikowano nadwozie i wnętrze pojazdu.

Auto napędzać może jeden z czterech silników benzynowych: znany już 2-litrowy o mocy 143 KM oraz 3-litrowy rozwijający moc 231 KM, do których dołączyły nowe jednostki w wersjach 320i (moc 150 KM) oraz 8-cylindrowa w 330i (moc 258 KM). Samochód wyposażony może być także w silnik

wysokoprężny o pojemności 2 l i mocy 150 KM lub 163 KM. W celu zmniejszenia masy jednostek napędowych firma BMW po raz pierwszy zastosowała w produkcji seryjnej kompozyt magnezowy. W stosunku do poprzednio używanego aluminium materiał ten jest lżejszy o 30 procent. Wykorzystano go w konstrukcji skrzyni korbowej, przy budowie łożyska wału korbowego oraz pokrywie głowicy cylindrów.
Silniki współpracują z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Istnieje także możliwość zamówienia 6-biegowej przekładni automatycznej.
Nowe BMW serii 3 zostanie oficjalnie zaprezentowane na wystawie motoryzacyjnej w Genewie w marcu 2005 r. Nie wiadomo jeszcze, kiedy auto zostanie wprowadzone na polski rynek.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?