| | Koreański następca Kadetta
Na rynku utrzymywała się od 1986 r. do 1998 r., lecz niewielkie ilości produkowane są do dziś.
Na giełdzie
Od kilku lat Daewoo Nexia utrzymuje dobrą pozycję na rynku używanych samochodów. Należy jednak podkreślić, że w ciągu roku eksploatacji cena spada dość szybko, nawet do 20 proc.
Daniel Cerklański z Gdyni sprzedawał trzyletnią Nexię z półtoralitrowym silnikiem i przebiegiem 52 tys. km. Wystawił cenę 18 tys. zł i nie był skory do jej obniżania.
- Sprzedawany samochód eksploatowałem ponad rok - mówi Daniel Cerklański. - W tym czasie nic się w niej nie psuło. Na ostatnim przeglądzie sprawdzano hamulce i nawet klocków nie trzeba było wymieniać. Założono jedynie nowy pasek rozrządu. Lubię nieduże samochody, którymi łatwo parkować na zatłoczonych ulicach miast. Wcześniej miałem Volkswagena Golfa i Fiata Uno. Porównanie wypada na korzyść Nexii. Samochód ten ma dobre, miękkie zawieszenie, bardzo wygodne wnętrze i bagażnik wystarczającej wielkości, łatwy do ładowania. Auto pali niewiele, od 7,5 l/100 km na trasie do 8,3 l w mieście. Do wad samochodu zaliczam zbyt wysoko zamontowaną, niewielką tylną szybę. Schowek przy siedzeniu pasażera mógłby być nieco większy. Po sprzedaniu Nexii kupię Forda Escorta, najlepiej rocznego lub dwuletniego.
Zdaniem mechanika
Najczęściej napraw wymagały przeguby, łożyska oraz czasem skrzynie biegów - wyjaśnia mechanik Edmund Kiedrowaki, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu - są to także typowe usterki Opli Kadettów. Części do Nexii są stosunkowo drogie. Niektórzy właściciele decydują się na stosowanie zamienników z niemieckich aut. Ale wtedy z firmowego samochodu robi się powoli składak. Nie wszystkie warsztaty mogą dokonać diagnostyki silnika Nexii. Tu potrzebne jest specjalistyczne oprzyrządowanie. Powłoka lakieru na karoserii nie jest zbyt trwała. Jej napraw należy się spodziewać już po roku lub dwóch od upływu gwarancji.
Dane techniczne
- Masa własna od 940 do 1085
- Dopuszczalna masa całkowita od 1410 do 1530
- Objętość bagażnika 390 hatchback i 530 sedan
- Pojemność i moc 1498 - 55 KM lub 66 KM (DOHC)
- Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder lub DOHC 4 zawory na cylinder
- Zawieszenie kolumnowe, typu McPherson i oś podatna ze sprężyną śrubową
- Układ kierowniczy wspomaganie na zamówienie
- Hamulce ABS na zamówienie
- Prędkość maksymalna od 163 do 170 (DOHC)
- Zużycie paliwa przy 120 km/godz. od 6,0 (DOHC) do 6,3
- Zużycie paliwa w jeździe miejskiej od 11,7 (DOHC) do 12,3
Zalety Nexii
- Niska cena samochodu w stosunku do klasy
- Przestronne wnętrze
- Pojemny bagażnik
Wady
- Przestarzała konstrukcja wielu podzespołów
- Słaba widoczność do tyłu utrudnia cofanie
Najczęściej występujące usterki
- Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów po dużym przebiegu
- Uszkodzenia przegubów
- Zużycie łożysk piast przednich kół
»
Średnie ceny Nexii na giełdach w zł
Rocznik | Cena |
94 | 15200 |
95 | 16500 |
96 | 18000 |
97 | 19400 |
98 | 21800 |
Ceny fabrycznych części zamiennych w zł
Nazwa części | Cena |
Zderzak przedni | 1060 |
Zderzak tylny | 1800 |
Reflektor kompletny | 770 |
Tarcza hamulca | 345 |
Łożysko piasty przedniego koła | 61 |
Pasek rozrządu | 235 - DOHC i 110 SOHC |
Klocki hamulcowe komplet przód | 150 |
Filtr oleju | 25 |
Filtr powietrza | 30 |
Amortyzator przedni | 250 |
Felga | 200 |

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?