Daewoo Musso

(LM)
Udostępnij:
To jeden z najtańszych samochodów terenowych na rynku.

Światową premierę daewoo musso, jeszcze pod marką ssangyong, miało w 1993 roku. W polskich salonach samochód zadebiutował we wrześniu 1998 roku i pozostawał w ofercie przez ponad dwa lata.

Daewoo Musso

Pomimo upływu lat sylwetka koreańskiego auta terenowego nadal pozostaje atrakcyjna. Ilość miejsca wewnątrz kabiny należy uznać za przeciętną; chociaż przednie siedzenia są wygodne, to nieco wyżsi pasażerowie tylnej kanapy mogą już narzekać na ograniczoną przestrzeń na nogi. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie budzi poważniejszych zastrzeżeń.
Za duży atut musso należy uznać bogate wyposażenie większości egzemplarzy. Takie dodatki, jak przednie poduszki powietrzne (boczne nie były oferowane), ABS, elektryczne szyby i lusterka, czy klimatyzacja to w zasadzie "standard". Przy odrobinie szczęścia można trafić na pojazd ze skórzaną tapicerką i automatyczną skrzynią biegów.
Do napędu terenowego daewoo wykorzystano silniki budowane na licencji Mercedesa. Jednostka wysokoprężna ma pojemność 2,9 litra i rozwija moc 95 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 192 Nm. uzyskiwany jest przy 2600 obr/min. Drugi motor to silnik benzynowy o pojemności 3,2 litra. Jednostka ta rozwija pokaźną moc 220 KM i moment napędowy 295 Nm. Auto wyposażone w ten silnik może jechać z maksymalną prędkością 190 km/h, zaś od zera do setki przyspieszyć w niewiele ponad 10 sekund. Niestety, niemal sportowe osiągi okupione są sporym zużyciem paliwa sięgającym nawet 18-19 litrów na sto kilometrów (średnie zużycie oscyluje wokół 14 litrów).

Daewoo Musso

Znacznie lepiej w dziedzinie ekonomii wypada diesel spalający przeciętnie 10-11 litrów oleju napędowego na sto kilometrów. O sportowych osiągach w przypadku motoru wysokoprężnego nie ma jednak co marzyć - auto rozpędza się do setki w 19 sekund i może jechać z szybkością ok. 145 km/h.
Okresy pomiędzy przeglądami określono w musso na 10 tys. kilometrów. Warto odnotować, iż w przypadku obu proponowanych silników do napędu rozrządu wykorzystano łańcuchy.
Koreańska terenówka cieszy się bardzo dobrą opinią. W zasadzie za jedyną powtarzającą się usterkę należy uznać kłopoty ze sterowaniem napędu, który w autach z dieslem nie jest osłonięty i w konsekwencji narażony na zabrudzenie - szczególnie w trakcie jazdy terenowej. Efekt jest taki, że na desce rozdzielczej dochodzi do zakłócenia pracy kontrolek, informujących kierowcę, jaki napęd aktualnie jest wykorzystywany. W samochodach z jednostką benzynową zastosowano permanentny napęd na wszystkie koła.
Ceny części w ASO:
- klocki hamulcowe 196 zł;
- amortyzator przedni 208 zł;
 amortyzator tylny 168 zł;
- wahacz przedni 252,5 zł;
- tłumik końcowy 793 zł;
- szyba czołowa 702 zł;
- maska silnika 2662 zł;
- reflektor przedni 817 zł.
Zalety
- atrakcyjne ceny
- niezawodne silniki
- olbrzymi bagażnik
- niska awaryjność
Wady
- usterki sterowania napędu w dieslach
- spore spalanie w autach z jednostką benzynową
- ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sentech

SENTECH AL 2500 EXPERT

269,00 zł119,00 zł-56%
miejsce #2

Sentech

PROMILER AL 6000 LITE

338,99 zł194,80 zł-43%
miejsce #3

Gtx

GTX Alkomat Elektrochemiczny

399,00 zł269,00 zł-33%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

AlcoFind

Alcofind Polaris

648,00 zł589,00 zł-9%
miejsce #6

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie