BMW 3.0 CSL Hommage R. Legenda powraca

(łs)
BMW 3.0 CSL Hommage R / Fot. BMWPrototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Karoserię wykonano z włókna węglowego. BMW 3.0 CSL Hommage R było projektowane z myślą o jeździe po torach, więc nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli i wielopunktowych pasów. Pod maską pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Osiągi poprawia eBoost – elektryczny motor, który jest zasilany prądem odzyskiwanym podczas hamowania.
BMW 3.0 CSL Hommage R / Fot. BMWPrototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Karoserię wykonano z włókna węglowego. BMW 3.0 CSL Hommage R było projektowane z myślą o jeździe po torach, więc nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli i wielopunktowych pasów. Pod maską pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Osiągi poprawia eBoost – elektryczny motor, który jest zasilany prądem odzyskiwanym podczas hamowania.
Niemcy wskrzesili kolejną legendę. Godnego następcy doczekało się wyścigowe BMW 3.0 CSL z lat 70. XX wieku.
BMW 3.0 CSL Hommage R / Fot. BMWPrototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Karoserię wykonano z włókna węglowego.
BMW 3.0 CSL Hommage R / Fot. BMW

Prototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Karoserię wykonano z włókna węglowego. BMW 3.0 CSL Hommage R było projektowane z myślą o jeździe po torach, więc nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli i wielopunktowych pasów. Pod maską pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Osiągi poprawia eBoost – elektryczny motor, który jest zasilany prądem odzyskiwanym podczas hamowania.

Prototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Wybór czasu i miejsca prezentacji nie był dziełem przypadku. Nowość uświetniła obchody 40-lecia oficjalnej działalności BMW na amerykańskim rynku. W 1975 roku na torach w USA pojawiło się wyścigowe 3.0 CSL.

Hommage R to jego współczesna interpretacja. Projektantom udało się zachować wszystkie charakterystyczne elementy klasycznego BMW 3.0 CSL – od schematu malowania, poprzez drewnianą listwę na desce rozdzielczej, linię nadwozia, na rozbudowanych spojlerach z tyłu skończywszy.

Całość jest jednak na wskroś nowoczesna. Drogę rozświetlają laserowe reflektory, a dane o parametrach pracy samochodu przekazują wyświetlacze. Warto dodać, że w wizjer kasku został zintegrowany z przeziernym wyświetlaczem, który informuje o prędkości, obrotach i wybranym biegu.

BMW 3.0 CSL Hommage R / Fot. BMWPrototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Karoserię wykonano z włókna węglowego.
BMW 3.0 CSL Hommage R / Fot. BMW

Prototypowe BMW 3.0 CSL Hommage R zostało odsłonięte podczas wystawy w Pebble Beach. Karoserię wykonano z włókna węglowego. BMW 3.0 CSL Hommage R było projektowane z myślą o jeździe po torach, więc nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli i wielopunktowych pasów. Pod maską pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Osiągi poprawia eBoost – elektryczny motor, który jest zasilany prądem odzyskiwanym podczas hamowania.

Karoserię wykonano z włókna węglowego. BMW 3.0 CSL Hommage R było projektowane z myślą o jeździe po torach, więc nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli i wielopunktowych pasów. Klatka, również wykonana z karbonu, została zintegrowana z nadwoziem. Pod maską pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Osiągi poprawia eBoost – elektryczny motor, który jest zasilany prądem odzyskiwanym podczas hamowania.

Niestety wszystko wskazuje, że BMW 3.0 CSL Hommage R nie wyjdzie poza fazę prototypu. Szkoda. Produkcyjna i wyczynowa wersja samochodu byłyby wspaniałym nawiązaniem do tradycji. Zainteresowanych zakupem z pewnością by nie brakowało.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty