Wygląd zewnętrzny
Dynamicznie ukształtowany przód, szerokie progi i szeroki dyfuzor z tyłu z czterema końcówkami rur wydechowych sto cechy charakterystyczne nowych pojazdów. Elementy ozdobne w kolorze ciemnego chromu i aluminium znajdziemy na użebrowaniu osłony chłodnicy, spojlerze z przodu, bocznych wlotach powietrza, lusterkach bocznych i dyfuzorze z tyłu.
W S6, poziomo przebiegający tzw. front splitter w kolorze aluminium, optycznie nadaje przodowi pojazdu szerokości. Splitter łączy ze sobą oba wloty powietrza i jest przy nich zakończony zagiętymi ku górze skrzydełkami. Z tyłu S6 ma zintegrowany spojler, który optycznie wydłuża pokrywę bagażnika i delikatnie podkreśla sportowy charakter modelu. Aluminiowe aplikacje w dyfuzorze łączą cztery charakterystyczne dla modeli S końcówki rur układu wydechowego. Również one podkreślają szerokość pojazdu.
W S7 szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe ma standardowo żebra wykonane z aluminium i korpus z ciemnego, matowego chromu. Wloty powietrza są powiększone i mają mocno zarysowane kontury. Ich kratownice o strukturze plastra miodu są utrzymane w matowej czerni Titan. Spojler, który przez nie przebiega, lśni barwą aluminium, podobnie jak aluminiowe obudowy bocznych lusterek. Inne charakterystyczne elementy zewnętrzne odróżniające to czterodrzwiowe coupé od S6, to lejkowate wypełnienia wlotów powietrza i kanciaste listwy w progach.
Patrząc z boku zauważymy, że sportowy wygląd wszystkich trzech samochodów dodatkowo podkreślają duże, charakterystyczne dla modeli S koła. Dyfuzor w kolorze ciemnego matowego chromu zamyka tył u dołu. Cztery końcówki rur układu wydechowego lśnią w nich chromem.
Wnętrze i wyposażenie
Odcienie czerni, wysokiej jakości sportowe ozdobne panele, kolorowe, kontrastowe szwy i typowe dla modeli S detale wyposażenia - tak prezentuje się wnętrze aut.
Oprócz foteli sportowych z wytłoczonymi emblematami S, wielbiciele sportowego wyposażenia mogą wybrać sportowe fotele S z mocno zarysowanymi bokami i z zintegrowanymi zagłówkami, wytłoczonymi emblematami S i z przeszyciami w kształcie rombów. Wariantem zdecydowanie zorientowanym na komfort są regulowane w wielu kierunkach, zindywidualizowane fotele konturowe, opcjonalnie z wentylacją i z funkcją masażu.
By jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze pojazdu, klient może zamówić dodatkowe pakiety skórzane. Zamiast standardowych paneli ozdobnych ze szczotkowanego aluminium, w opcji Audi proponuje jesionowe drewno czeczotowe. Inny detal wyposażenia, typowy dla modeli S, to charakterystyczny layout graficzny standardowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit z wyświetlanym pośrodku obrotomierzem. W opcjonalnej ofercie znajduje się także kierownica ze spłaszczonym u dołu kołem. Podpórkę lewej stopy i pedały wykonano ze stali szlachetnej. Przy wsiadaniu, kierowcę witają podświetlane aluminiowe listwy progowe z logo S.
W porównaniu do modeli serii A, modele S oferują wzbogacone wyposażenie standardowe. Należą do niego 20-calowe felgi o stylistyce typowej dla modeli S, czy nawigacja MMI Navigation plus wraz z kokpitem cyfrowym Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. W S6 na pokładzie standardowo znajdziemy też sportowe fotele z tkaniny Alcantara, a w S7 fotele supersportowe. Czterostrefowa, komfortowa klimatyzacja automatyczna stanowi dopełnienie standardowego wyposażenia. W zależności od wariantu karoserii, bagażnik może mieć pojemność 530 l (S6), 1390 l (S7 Sportback) i 1680 l (S6 Avant).
Napęd w wersji europejskiej
W wersji dla Europy Audi S6 sedan, Audi S6 Avant oraz Audi S7 Sportback będą napędzane trzylitrowym silnikiem TDI o mocy 350 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Olbrzymi moment obrotowy wynoszący maksymalnie aż 700 Nm, dostępny dla kierowcy w każdej chwili i stały w zakresie od 2500 do 3100 obr./min., tworzy bazę dla tych europejskich klientów, których oczkiem w głowie jest moc.
Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) zapewnia najwyższą moc podczas ruszania. Oprócz mocnego, dynamicznego przyspieszenia, umożliwia powtarzalne korzystanie podczas niego z dodatkowego doładowania, czyli tzw. boostingu. Tym samym EAV eliminuje najmniejsze nawet oznaki turbodziury i umożliwia błyskawiczną reakcję pojazdu we wszystkich sytuacjach drogowych.
Silnik V6 TDI wyposażony w EAV rozpędza nowe Audi S6 Limousine od 0 do 100 km/h w 5 sekund. W przypadku S6 Avant i S7 Sportback, standardowy sprint zabiera o jedną dziesiątą sekundy więcej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Podczas gdy EAV zwiększa moc, system mild-hybrid (MHEV) obniża spalanie. Sercem 48-woltowego systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah umieszczony pod podłogą bagażnika. RSG połączony jest bezpośrednio z wałem korbowym i podczas hamowania pojazdu może rekuperować nawet do 8 kW. Zaoszczędzona energia magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym. Podczas dodawania gazu, RSG szybko ponownie włącza silnik.
Technika MHEV sprawia, że system start/stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. Po części dzięki zintegrowaniu systemu mild-hybrid z czujnikami pojazdu, modele S mogą zaoszczędzić do 0,4 l paliwa w realnych warunkach jazdy i przez nawet 40 sekund mogą żeglować z wyłączonym silnikiem.
Spalanie w trybie jazdy mieszanej mierzone w cyklu WLTP, skorelowane z wartościami uzyskanymi w pomiarach według procedury testowej NEDC, wynosi dla Audi S6 Limousine (w zależności od rozmiarów felg i opon) 6,3, a nawet 6,2 litrów oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 165/164 g/km. Odpowiednie dane dla Audi S6 Avant to 6,5 l/100 km i 171 g CO2/km, a dla S7 Sportback również 6,5 l/100 km i 170 g/km.
Jak w każdym modelu typu S marki Audi, stały napęd na cztery koła quattro jest tu dostępny w standardzie. Podczas normalnego trybu jazdy samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela momenty obrotowe pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Gdy dochodzi do poślizgu jednego koła, większa część momentu napędowego przenoszona jest na oś z lepszą trakcją. W ekstremalnym przypadku 70 procent momentu może trafić na oś przednią, a 85 procent na oś tylną. Selektywny rozkład momentów napędowych zapewnia sportowe prowadzenie: minimalnie przyhamowuje koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu, jeszcze zanim stracą one przyczepność.
Standardowy, progresywny układ kierowniczy, nawet podczas normalnej jazdy ma sportowe przełożenie, a wraz ze zwiększającym się kątem skrętu kierownicy staje się ono coraz bardziej bezpośrednie. Elektromechaniczne wsparcie kierownicy zestrojone w sposób typowy dla modeli S tłumi nieprzyjemne uderzenia, równocześnie przekazując kierowcy przydatne informacje.
W porównaniu do poprzedników, nowe, duże modele S charakteryzują się jeszcze lepszą aerodynamiką. Na życzenie, Audi montuje tu dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Zawieszenie sportowe S, zaprojektowane specjalnie dla nowych modeli S, standardowo wyposażone jest w regulację stopnia tłumienia, co podkreśla sportowy charakter tych pojazdów. Sportowe zawieszenie obniża karoserię S6 o 20 mm, a karoserię S7 o 10 mm. Oba modele S są więc bardzo nisko zawieszone
Dla USA, Azji i Bliskiego Wschodu: model S6 i S7 z silnikiem 2.9 TFSI
Na rynkach zamorskich, Audi S6 i S7– stworzone na miarę życzeń tamtejszych klientów – wystartują w wariancie 2.9 TFSI o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Silnik benzynowy podobnie jak modele TDI – dla lepszych osiągów i wydajności – wykorzystuje zarówno EAV, jak i 48-woltowy system MHEV.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?