Audi R18 e-tron quattro po zmianach [galeria]

(mm)
Audi R18 e-tron quattro / Fot. Audi
Audi R18 e-tron quattro / Fot. Audi
Sezon 2015, Audi rozpoczyna z gruntownie zmodernizowanym modelem R18 e-tron quattro. Do wyścigów z serii Długodystansowych Mistrzostw Świata federacji FIA (FIA – WEC) i do najważniejszego z nich, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, w kategorii napędu o energii czterech megadżuli, Audi wystawi poprawiony samochód sportowy z napędem hybrydowym.
Audi R18 e-tron quattro / Fot. Audi
Audi R18 e-tron quattro / Fot. Audi

Nowe Audi R18 e-tron quattro wyraźnie, wizualnie odróżnia się od swojego poprzednika. Odświeżony wygląd to wynik nowej koncepcji opływu powietrza zarówno wokół, jak i przez przednią części pojazdu, wzdłuż boków oraz z tyłu prototypu LMP1. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór stawiany powietrzu przez karoserię, a jednocześnie pozwalają na zastosowanie zupełnie nowej stylistyki reflektorów. Jednostki świetlne to połączenie techniki diodowej Matrix i laserowych świateł Audi Laserlight.

Maska pojazdu, przednie błotniki oraz wnęki kół zyskały nowy wygląd. Pokrywa silnika, która jeszcze ściślej do niego przylega i bezpośrednio za kokpitem bardzo zwęża się ku górze, to istotny element wpływający na zmniejszenie oporu. 

Audi R18 e-tron quattro / Fot. Audi
Audi R18 e-tron quattro / Fot. Audi

Podczas hamowania energia jest odzyskiwana, a podczas ponownego przyspieszania, układ może ją przesyłać na przednią oś. Silnik elektryczny wykonujący to zadanie generuje obecnie moc ponad 272 KM. Akumulator energii kinetycznej, zamontowany w kokpicie obok kierowcy, może zmagazynować do 700 kJ energii (o ok. 17% więcej niż w roku 2014), przekazywanej potem do silnika elektrycznego.

Nowe R18 e-tron quattro ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, zaledwie 870 kg. Zwiększona moc napędu hybrydowego wiąże się jednakże z pewnymi ograniczeniami dla silnika spalinowego. Zgodnie z przepisami, jeśli inżynierowie zdecydują się zastosować większą moc napędu hybrydowego, ilość paliwa zużytego do wytworzenia potrzebnej energii musi być mniejsza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty