Druga generacja Touarega debiutowała w 2010 roku, teraz ją zmodernizowano. W ciągu 12 lat, czyli od dnia debiutu pierwszej generacji, Volkswagen sprzedał około 3/4 miliona sztuk tych dużych, komfortowych aut. Luksusowo wykończony SUV konkuruje głównie z takimi modelami jak Jeep Grand Cherokee, Nissan Murano czy Toyota Land Cruiser. Jednak ze względu na bardzo wysoką jakość wykonania i zastosowanie wielu nowatorskich rozwiązań technicznych Touareg jest też ciekawą alternatywą dla SUV-ów segmentu premium, czyli takich producentów jak Lexus, Mercedes czy Volvo.
Rekreacyjno-terenowy pojazd ma odświeżony przód i tył nadwozia (zmienione zostały głównie zderzaki, z przodu zastosowano większe reflektory, końcówki tłumików otrzymały nowy kształt, a do wykonania świateł wykorzystano diody LED). Designerzy przygotowali cztery nowe wzory obręczy kół, ponadto wzbogacona została paleta dostępnych kolorów nadwozia o pięć nowych. Samochód prezentuje się doskonale, optycznie stał się szerszy i bardziej przysadzisty, a z opcjonalnym pakietem stylizacyjnym R-line zyskał jeszcze więcej na dynamice.
W eleganckim i świetnie wykonanym wnętrzu zastosowano białe (wcześniej czerwone) podświetlenie „zegarów”, nowe kolory skóry, zmieniono też wykończenie przełączników i inkrustacje z drewna.
Teraz wszystkie wersje posiadają w standardzie reflektory biksenonowe i system Post-Collision Braking System. Tej zimy w Europie na wyposażenie Touarega trafią systemy on-line oparte na usługach Google (Google Earth, Google Street View), a także usługi informujące o płynności ruchu, korkach drogowych itp.
Pojazd otrzymał zmodernizowane zawieszenie, które zapewnia jeszcze więcej komfortu i lepsze prowadzenie. Opcjonalnie można zamówić zawieszenie pneumatyczne dodatkowo zwiększające komfort jazdy.
Podstawową jednostką Touarega jest 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 204 KM. Czyli bez zmian jeśli chodzi o moc maksymalną, obniżono w nim jednak zużycie oleju napędowego (z 7 litrów na 100 km do 6,6). Mocniejszy wariant tej jednostki obecnie generuje 262 KM, o 17 KM więcej niż poprzednik. Ten silnik w tym wariancie mocy wydaje się być optymalny dla tak dużego
SUV-a (różnica w cenie w stosunku do podstawowego wariantu dotąd była niewielka i pewnie taka pozostanie). Touareg 3.0 TDI przyspiesza do setki w 7,3 sek. i na autostradzie może rozwinąć prędkość 225 km/h. Mimo dobrych osiągów zużycie paliwa należy uznać za umiarkowane (6,6 l/ 100 km). Dla spragnionych mocy i jeszcze lepszych wrażeń z jazdy przewidziano jednostkę V8 TDI, która oferuje 340 koni. Niezależnie od wersji silnikowej napęd przenoszony jest na cztery koła (4Motion oparte na układzie Torsen) za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.
Dla miłośników jazdy offroadowej niemiecki producent przewidział odmianę 4XMotion zdolną pokonywać wzniesienia do 45 stopni. Opcja ta oferowana jest z pakietem Terrain-Tech i
obejmuje centralny mechanizm różnicowy z blokadą i elektronicznie regulowaną blokadą wielotarczową, a także z przekładnią redukcyjną, podwyższonym prześwitem oraz 100-litrowym zbiornikiem paliwa. Mieliśmy okazję sprawdzić Touarega na specjalnie przygotowanym dla dziennikarzy torze offroadowym. W życiu codziennym nikt oczywiście nie próbuje pokonywać autem tak karkołomnych odcinków, jakie przyszło nam tam przejechać. Touareg dowiódł, że jest nie tylko komfortowy na asfalcie, ale również przygotowany do poruszania się w trudnym terenie.
Klientom na zachodzie firma proponuje również wersję hybrydową, w Polsce nie będzie ona jednak oferowana. Ceny odnowionego SUV-a nie są jeszcze znane, ale tradycyjnie nie powinny odbiegać znacząco od tych sprzed liftingu.
Wybrane dane technioczne Volkswagena Touarega 3.0 TDI V6 i konkurentów:
Marka/model | Volkswagen Touareg 3.0 TDI V6 | Infiniti QX70 3.0D GT | Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Quadra-Trac II Limited |
Cena (zł) | jeszcze nie znana | 246915 | 232500 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | SUV / 5 | SUV / 5 | SUV / 5 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Wymiary i masy | |||
Długość x szerokość x wysokość | 4801 x 1940 x 1709 | 4865 x 1925 x 1680 | 4822 x 1943 x 1781 |
Rozstaw kół: przód/tył | 1656 / 1676 | 1635 / 1640 | 1628 / 1634 |
Rozstaw osi | 2893 | 2885 | 2915 |
Masa własna | 2185 | 2012 | 2355 |
Pojemność bagażnika (l) | 697-1642 | 410-1305 | 457-1554 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 85 | 90 | 88 |
Układ napędowy | |||
Rodzaj paliwa | olej napędowy | olej napędowy | olej napędowy |
Pojemność (cm3) | 2967 | 2993 | 2987 |
Liczba cylindrów | 6 | 6 | 6 |
Napędzana oś | obie osie | obie osie | obie osie |
Skrzynia biegów: | |||
typ/liczba przełożeń | automatyczna / 8 | automatyczna / 7 | automatyczna / 8 |
Osiągi | |||
Moc (KM) przy obr./min | 262 / 3800-4400 | 238 / 3750 | 250 / 4000 |
Moment obrotowy (Nm) | 580 | 550 | 570 |
przy obr./min | 1750-2500 | 1750 | 1600-2800 |
Przyspieszenie 0–100 km/h (s) | 7,3 | 8,3 | 8,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 225 | 212 | 202 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 6,6 | 8,6 | 7,5 |
Emisja CO2 (g/km) | 174 | 225 | 198 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?